Gå til innhold

Sliter litt med motivasjoen i Oblivion


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte Oblivion til xbox360 på Elkjøp i går. Syntes spillet var dritbra i starten, og virket veldig lovende.

 

Jeg kom meg ut av det slottet på starten, og dro opp og fant han munken oppe i fjellene. Nå skulle jeg dra til en eller annen by og finne han tronarvingen.

 

Her begynte problemene. Jeg kom fram til den byen som har blitt knust av noe fæle greier, og her begynte spillet og bli sinnsykt kjedelig. Jeg har vært inne i byen og snakket med han tronarvingen, men han nekter og komme før det ikke er noen fiender i nærheten. dvs jeg må inn i den Oblivion gaten. Her inne er miljøet jævlig kjedelig, og det kryr av sånne små gnomer som skyter ildkuler, har prøvd og gå inn i det tårnet, men der møter jeg bare et svært monster som knuser meg blankt.

 

Dette ble litt mye info, men det jeg lurer på er, hva skal jeg gjøre for at spillet skal bli spennede igjen? Tar det lang tid fra du kommer inn i det tårnet, til du finner de folka som er fanget der?

 

Foreløpig har jeg veldig blandede følelser angående spillet...det er i hverfall ikke noe 10/10 spill som gamer ga det...enda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Kjøpte Oblivion til xbox360 på Elkjøp i går. Syntes spillet var dritbra i starten, og virket veldig lovende.

 

Jeg kom meg ut av det slottet på starten, og dro opp og fant han munken oppe i fjellene. Nå skulle jeg dra til en eller annen by og finne han tronarvingen.

 

Her begynte problemene. Jeg kom fram til den byen som har blitt knust av noe fæle greier, og her begynte spillet og bli sinnsykt kjedelig. Jeg har vært inne i byen og snakket med han tronarvingen, men han nekter og komme før det ikke er noen fiender i nærheten. dvs jeg må inn i den Oblivion gaten. Her inne er miljøet jævlig kjedelig, og det kryr av sånne små gnomer som skyter ildkuler, har prøvd og gå inn i det tårnet, men der møter jeg bare et svært monster som knuser meg blankt.

 

Dette ble litt mye info, men det jeg lurer på er, hva skal jeg gjøre for at spillet skal bli spennede igjen? Tar det lang tid fra du kommer inn i det tårnet, til du finner de folka som er fanget der?

 

Foreløpig har jeg veldig blandede følelser angående spillet...det er i hverfall ikke noe 10/10 spill som gamer ga det...enda

7817732[/snapback]

 

Det er jo ingen som tvinger deg til å gå inn der. Det er en del av mainquestet ja, men det finnes jo uhorvelig mengder med andre quests du kan gjøre i mellomtiden, fram til du finner ut at du vil fortsette mainquesten. Er jo bare å utforske kartet litt, besøke noen byer, melde deg inn i noen guilds etc, inntil du finner ut at du vil inn i obliviongaten igjen.

Lenke til kommentar

Hei

 

 

Prøvde og dra til en by (husker ikke hva den het, bare fulgte stien videre fra den oblivion gaten). Og den byen var skuffende...måtte sone en eller annen dom for og ha stjelt en hest der...og der var kanskje 2 personer ute i gatene som ikke var guards...var ikke mye liv der...har likt alle rpg jeg har spilt hittil så trenger nok bare litt tid før jeg blir hekta på oblivion også...

 

Men har et annet spørsmål, hvordan er tidsperspektivet i spillet? hvis jeg feks soner en dom på 2 dager...eller legger meg til og sove noen timer...har dette betydning på noen quester eller main questen? fexs at jeg ikke kan ta dem, eller at noen dør eller noe sånn?. Mulig dette er et dumt spørsmål men har spilt en del dead rising i det siste, og da er det mye stress med tid...

Lenke til kommentar

Sliter litt selv faktisk. Spillet var konge helt til jeg kom inn til en by, da tippet det mer over mot kjedelig. Kanskje ikke det smarteste å dra til Imperial City først though, den er jo evig stor! Driver bare å soser litt rundt inni byen nå, men regner med det kan være en god ide å runne noen quests, joine et guild osv.

Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg for lenge siden... Jeg var med i noen guilds og var kommet ganske langt på mainquesten, men plutselig ble jeg lei. Får litt lyst til å dra det frem og spille, men jeg er redd for at jeg har glemt alt... Hvor ting er, hvilke guilds jeg har "runnet" osv

Lenke til kommentar

Jeg også sliter med motivasjonen til Oblivion. Bare vent til du blir bitt av en vampyr og må finne ingredienser som er ganske vanskelige å få tak i , ettersom at man blir til slutt jaget av soldater i byene, kan ikke kjøpe fra merchants, etc.. Jeg er helt knekt... :(

 

Edit: Og ja, man tåler ikke lys.

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
Spillet var gøy fra time 1 til time 121 for meg ihvertfall :D Min råd, vent med main questen ha det fett i Arenaen, gå over til fighters guild og de andre guildene, level opp litt, SÅ gjør du mainquesten ;)

7819200[/snapback]

 

 

HØR HØR!! :)

Spillet var artig fra time 1 til 153 her, gjorde masse rart før jeg begynte på main quest og har aldri vært lei spillet. Det er faktisk alt rundt main quest som er moro.

Lenke til kommentar

Det ble ganske kjedelig for meg etter hvert også. Gjorde en del sideqest og var leder av de fleste guilds. Men så begynte jeg å gjøre main questen og da ble det temmelig kjedelig. Lukket vel 2 oblivion gates og så gadd jeg ikke mer.

 

Det er to ting som gjør Oblivion ikke så bra i mine øyne. Det første er det at fiender hele tiden er på ditt lvl. Det vil si at du ikke får noen skikkelige utfordringer og det er bare å dumpe inn i hvilket som helst område fordi du vet du vil klare det uansett. Det andre problemet er at huler/caves/ruiner etc er alt for like. Disse er blitt bygget opp av ferdige definerte moduler, så alle er like bortsett fra at kartet ser litt anderledes ut. Så selv om utvikler skryter av et veldig stort område å utforske, så føles det ikke sånn i virkeligheten.

 

Men de i første ca 60 timene var det ganske gøy å spille Oblivion. Men jeg synes at dette ikke var et 10/10 SPILL.

Lenke til kommentar

Oblivion er ikke et RPG spill.... det er et action spill med RPG elementer. Mainstoryen er kort som F*** og sidequestene er uinteressante, bortsett fra noen i Dark Brotherhood. Du blir aldri skikkelig sterk, og du kommer aldri til å finne noe spesielt i en dungeon eller grotte, og om du er så heldig at du finner et spesielt sverd (trodde du ja...) så har snart alle du møter akkurat DET spesielle sverdet. Oblivion gates må du bare venne deg til, du kommer til å oppleve mange, og de er alle like.

 

Grafikken i spillet er grei, om en del plastikkaktig (alt skinner liksom). Byene er fine, men de mangler all form for feeling, du får liksom ikke feelingen av at folk lever rundt deg. Ingen som gjør noe dagligdags som å stå å smi, eller å jobbe i kornåkeren... alle bare går rundt i villrede eller står i ro og ser dumme ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...