knopflerbruce Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Har en xp1900+-maskin (Palomino) som jeg har lyst til å finne et litt bedre skjermkort til (Geforce 2 GTS 64mb blir litt lite). Hovedkortet har støtte for AGP4x. Har ikke satt meg inn i om det blir båndbreddeproblemer med AGP8x-kort, det er det noen som kanskje vet? Har ikke tenkt å legge ut i dyre dommer, men si... demobrukt 6800LE unlocket til 12/5, er det overkill på denne CPUen? Har ikke testet overklokking enda, men hovedkortet skal visst ikke være så klokkevennlig, ei heller CPUen (muligj eg kan hale ut 150MHz, men kjøleren er elendig...). Har et 6800LE her, men etter 5 minutters bruk ble det de berømte linjene over skjermen, og 5 minutter etter enten reboot eller frys. Ved reboot ble skjermbildet "ødelagt", dukket opp rare tegn som ser ut som @ i hytt og vær, mens andre ord/tegn forsvant. Litt OT, men er det opplagt at det er skjermkortet som har enten defekt CPU eller minne? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 hoeres ut som artifacts det du beskriver med "oedelagt" skjermbilde.. dette skjer mest sannsynlig fordi kortet har blitt/blir for varmt. ellers har jeg noen tips i fallende prisklasse: X1300 - 650.- 9600 256 - 524.- 6800 - 364.- FX5200 - 292.- 9250 - 288.- prisene er tatt rett ut av prisguiden, og basert paa laveste pris (om de er paa lager eller ikke) Ellers finner du en full liste over AGp kort HER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå