Spragleknas Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vurderr å bytte ut mine Altec Lansing 2.1 med disse. Har i den forbindelse noen spørsmål: 1 - Noen med erfaringer de vil dele? 2 - Hvordan er disse til musikkbruk (stue er ca 25 kvm). 3 - Disse har optisk inngang; vil det medfølgende lydkortet være bedre enn mitt integrerte Realtek ALC 665 (eller var det 655?) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vurderr å bytte ut mine Altec Lansing 2.1 med disse. Har i den forbindelse noen spørsmål:1 - Noen med erfaringer de vil dele? 2 - Hvordan er disse til musikkbruk (stue er ca 25 kvm). 3 - Disse har optisk inngang; vil det medfølgende lydkortet være bedre enn mitt integrerte Realtek ALC 665 (eller var det 655?) 7817534[/snapback] Det følger jo ikke med noe lydkort? I så fall, hvilken butikk selger dem sammen med lydkort? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Siden den tar imot digital-lyd (S/PDIF og coax) må denne gjennomgå AD-konvertering, som vel er det samme som lydkort gjør. Edit: Link til hjemmeside Endret 28. januar 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Siden den tar imot digital-lyd (S/PDIF og coax) må denne gjennomgå AD-konvertering, som vel er det samme som lydkort gjør. Edit: Link til hjemmeside 7818161[/snapback] Aha. Det du snakket om. Du kan jo i så fall ikke bare bruke kortet der. Hvor skal da lydsignalene fra PC`n komme fra? De må jo komme fra kortet i PC`n... Edit: Altså, høyttaler settet har kort for å ta i mot og sende signaler til høytalerene for å skape lyd, mens det kortet som sitter i PC`n sender det høytalerene skal spille. Du bruker altså begge kortene... Endret 28. januar 2007 av Snoggis Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 HUH? Ja.. har lydkort med optisk ut. Spørsmålet er om DA-konverteringen er bedre i Logitech-boksen enn i det integrerte lydkortet. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 HUH? Ja.. har lydkort med optisk ut. Spørsmålet er om DA-konverteringen er bedre i Logitech-boksen enn i det integrerte lydkortet. 7819894[/snapback] Det er det vettu Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hehe... hadde håpet på et mer utfyllende svar. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hehe... hadde håpet på et mer utfyllende svar. 7821150[/snapback] Hmm. Mer utfyllende svar Logitech har sikkert bedre kort til dette enn de som produserer onboard lydkort, korte hos logitech er dyrere og burde være bedre. Det er sikkert nyere, altså bedre, Logitech sitt er lagd for den slags. Noe som sier at det burde være bedre. Ble vel bare rot dette? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Ja. du trenger ikke å "hjelpe" meg mer Lenke til kommentar
l_man Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har Logitech Z-5400 Selv! Er utrolig fornøyd! Sinnsyk lyd synes jeg:) En god del med funksjoner på selve anlegget Har ikke testet den optiske porten, bruker det kablene man får orginalt med Vær obs på at du har ett lydkort som har støtte for front,bak og center høytalere (Egne porter til de) Jeg har en DFI lanparty hk med 7.1 dolby støtte så hadde ingen problemer med det intregrerte lydkortet. Heter realtek ett eller annet Funker som bare det Lykke til Anbefaler Logitech Z-5400 på det aller sterkeste Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg har Z-5450 som vel skal være det samme lydmessig. Det fungerer greit som anlegg til TV, DVD, Xbox, men man må være klar over at det ikke er noe hi-fi det her. Jeg synes lyden blir litt grumsete og udefinert, men tar man prisen i betraktning så er det mye lyd for penga. Jeg har hørt anlegg som koster nærmere det tredobbelte som er dårligere i alle fall. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hva med DA-konverteren? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg har mitt anlegg kun koblet opp med SPDIF (2x optical og 1x coax) så jeg vet ikke riktig, men for å si det sånn, så er vel den innebygde DA uansett god nok til at du ikke ville hatt noe særlig utbytte av noen bedre DA så lenge lyden til syvende og sist skal ut på disse høyttalerne. Dessuten så får du vel ikke DD5.1 og DTS dekoding hvis du ikke bruker SPDIF inn på anlegget? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Takk, _Xorcist, for gode svar. PS: coax er ikke SPDIF; SPDIF er optisk - kun. Coax er digital lyd via "normal# ledning (kobber) Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) S/PDIF er vel kun en protokoll? Både coaxial og optisko (toslink) benytter S/PDIF. Endret 29. januar 2007 av _Xorcist Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Du har selvfølgelig rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå