Gå til innhold

Koble PC'n til TV'n(hvordan få bilde på tv'n?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei...har koblet pc'n til tv'n,men vet ikke hvordan man får pc bildet på tv'n...noen som vet?  :hmm:

Takker for hjelp  :)

7817452[/snapback]

for å få bilde må du gå inn på skjermkostet på pcen å endre slik at du pc'en oppfatter slik at du har tilkoblet en ekstern skjerm. :D:D

Lenke til kommentar
Hei...har koblet pc'n til tv'n,men vet ikke hvordan man får pc bildet på tv'n...noen som vet?  :hmm:

Takker for hjelp  :)

7817452[/snapback]

for å få bilde må du gå inn på skjermkostet på pcen å endre slik at du pc'en oppfatter slik at du har tilkoblet en ekstern skjerm. :D:D

7817653[/snapback]

Hvor/Hvordan gjør jeg det? :hmm:

Lenke til kommentar
Kommer an på hvilket skjermkort du har - men generelt så går du vel inn på driverne til skjermkortet ditt og finner frem der.

Med andre ord - høyreklikk på desktopen - du får opp en meny - velg properties - du får opp et vindu - velg fanen lengst til høyre.

7821402[/snapback]

Ok fant det nå,men får bare svart-hvit på tv'en :hmm:

Lenke til kommentar

eneste jeg ser på tv'n når jeg slår på maskinen er windows-xp loadingen.når den er slutt ser jeg ikke mer enn bakgrunnen på pc skjermen...ingen start meny,ingen ikon på skriveborden. hva er galt?? :hmm:

og allt i svart-hvitt

Endret av OJ_Sledge
Lenke til kommentar

Se etter et valg om hva slags signal den sender.

Velg da enten composit,vga eller det du bruker av kabel.

Du må kanskje stille inn oppløsning, men fargene skulle bli ordnet da.

Hadde jo vært en fordel når du ber om hjelp at du nevner hvordan du har koblet pc til tv, og hvilket skjermkort du bruker;)

Lenke til kommentar
Se etter et valg om hva slags signal den sender.

Velg da enten composit,vga eller det du bruker av kabel.

Du må kanskje stille inn oppløsning, men fargene skulle bli ordnet da.

Hadde jo vært en fordel når du ber om hjelp at du nevner hvordan du har koblet pc til tv, og hvilket skjermkort du bruker;)

7824371[/snapback]

valg på tv'en du mente?i så fall har jeg problem med å finne det.

bruker en s-video kabel fra pc'en..den andre enden er tilkoblet en scart kontakt,og fra der og inn på scart-inngangen på tv'en..har et Matsui tv.men har nå prøvd å få det til å fungere på et Hitachi tv i stua,og har kommet et skritt nærmere.Har klart å fått farge på det,men start menyen og allt det andre som er på skrivebordet synest ikke,slik som før.Men har farge nå. :hmm:

glemte å nemne at skjermkortet er et ATI radeon 8500.

Endret av OJ_Sledge
Lenke til kommentar

Nei i instillingene til skjermkortet ditt.

Har du et ATI kort bruker det å følge med Catalyst control center, gjerne ligger dette som et lite rødt ATI symbol nede i høyre hjørne på skjermen. Du finner det også ved å høyreklikke på skrivebordet.

Her kan du da under Display Manager velge hva slags oppløsning du vil bruke.

Skal du bruke dataskjerm også og kopiere bildet over på tv-en? Dette kalles gjerne Clone;)

Er ingen mester på dette, men du skal ha alle alternativene for å få det til å fungere i Catalyst CC.

Lenke til kommentar

Nei i instillingene til skjermkortet ditt.

Har du et ATI kort bruker det å følge med Catalyst control center, gjerne ligger dette som et lite rødt ATI symbol nede i høyre hjørne på skjermen. Du finner det også ved å høyreklikke på skrivebordet.

Her kan du da under Display Manager velge hva slags oppløsning du vil bruke.

Skal du bruke dataskjerm også og kopiere bildet over på tv-en? Dette kalles gjerne Clone;)

Er ingen mester på dette, men du skal ha alle alternativene for å få det til å fungere i Catalyst CC.

7825481[/snapback]

Takk...catalyst control center hjalp meg veldig...eneste problemet nå er farge så er jeg i mål!

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har farge på TV-skjermen, har du mest sannsynlig feil kanal innstilt. (Såfremt du ikke har svart/hvitt TV :!: ) Måtte bare ta den med.... :D

7826397[/snapback]

hehe :D har nok ikke svart/hvitt tv :tease: ...og kanalen skal det ikke være noe problem med

noen som vet hva man trenger for å få lyd ved en slik kobling da?

Endret av OJ_Sledge
Lenke til kommentar

Inne i Catalyst Control Center kan du gå inn på noen avanserte innstillinger. Der må du velge at du vil sende PAL-B signaler. Det er mange forskjellige standarder for å sende TVsignaler og dersom du har feil innstillinger så pleier det å være svart/hvitt blider.

Edit: S-Video kabelen (eller eventuelt den gule composite kabelen) bærer kun bilde. Dersom du vil ha lyd på tven må du koble en kabel til lyduttaket på pcen (vanligvis jack) og inn i TVen (vanligvis composite). Du får kabler som har de rette kontaktene på en butikk som fører slike varer.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Inne i Catalyst Control Center kan du gå inn på noen avanserte innstillinger. Der må du velge at du vil sende PAL-B signaler. Det er mange forskjellige standarder for å sende TVsignaler og dersom du har feil innstillinger så pleier det å være svart/hvitt blider.

Edit: S-Video kabelen (eller eventuelt den gule composite kabelen) bærer kun bilde. Dersom du vil ha lyd på tven må du koble en kabel til lyduttaket på pcen (vanligvis jack) og inn i TVen (vanligvis composite). Du får kabler som har de rette kontaktene på en butikk som fører slike varer.

7827186[/snapback]

Det står på PAL-B fra før

Lenke til kommentar
Du skriver at du har koblet s-video kabelen inn i en scart før den går i TV'en. Kanskje problemet ditt ligger der. Du MÅ bruke en scart som takler s-video signaler, siden scart standarden egentlig bare støtter composite signaler.

7829522[/snapback]

Bruker en slik SCART

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...