OJ_Sledge Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei...har koblet pc'n til tv'n,men vet ikke hvordan man får pc bildet på tv'n...noen som vet? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Kaizeren Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei...har koblet pc'n til tv'n,men vet ikke hvordan man får pc bildet på tv'n...noen som vet? Takker for hjelp 7817452[/snapback] for å få bilde må du gå inn på skjermkostet på pcen å endre slik at du pc'en oppfatter slik at du har tilkoblet en ekstern skjerm. Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hei...har koblet pc'n til tv'n,men vet ikke hvordan man får pc bildet på tv'n...noen som vet? Takker for hjelp 7817452[/snapback] for å få bilde må du gå inn på skjermkostet på pcen å endre slik at du pc'en oppfatter slik at du har tilkoblet en ekstern skjerm. 7817653[/snapback] Hvor/Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kommer an på hvilket skjermkort du har - men generelt så går du vel inn på driverne til skjermkortet ditt og finner frem der. Med andre ord - høyreklikk på desktopen - du får opp en meny - velg properties - du får opp et vindu - velg fanen lengst til høyre. Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Kommer an på hvilket skjermkort du har - men generelt så går du vel inn på driverne til skjermkortet ditt og finner frem der. Med andre ord - høyreklikk på desktopen - du får opp en meny - velg properties - du får opp et vindu - velg fanen lengst til høyre. 7821402[/snapback] Ok fant det nå,men får bare svart-hvit på tv'en Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) eneste jeg ser på tv'n når jeg slår på maskinen er windows-xp loadingen.når den er slutt ser jeg ikke mer enn bakgrunnen på pc skjermen...ingen start meny,ingen ikon på skriveborden. hva er galt?? og allt i svart-hvitt Endret 29. januar 2007 av OJ_Sledge Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Se etter et valg om hva slags signal den sender. Velg da enten composit,vga eller det du bruker av kabel. Du må kanskje stille inn oppløsning, men fargene skulle bli ordnet da. Hadde jo vært en fordel når du ber om hjelp at du nevner hvordan du har koblet pc til tv, og hvilket skjermkort du bruker;) Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Se etter et valg om hva slags signal den sender. Velg da enten composit,vga eller det du bruker av kabel. Du må kanskje stille inn oppløsning, men fargene skulle bli ordnet da. Hadde jo vært en fordel når du ber om hjelp at du nevner hvordan du har koblet pc til tv, og hvilket skjermkort du bruker;) 7824371[/snapback] valg på tv'en du mente?i så fall har jeg problem med å finne det. bruker en s-video kabel fra pc'en..den andre enden er tilkoblet en scart kontakt,og fra der og inn på scart-inngangen på tv'en..har et Matsui tv.men har nå prøvd å få det til å fungere på et Hitachi tv i stua,og har kommet et skritt nærmere.Har klart å fått farge på det,men start menyen og allt det andre som er på skrivebordet synest ikke,slik som før.Men har farge nå. glemte å nemne at skjermkortet er et ATI radeon 8500. Endret 29. januar 2007 av OJ_Sledge Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 valg på tv'en du mente?i så fall har jeg problem med å finne det. Nei i instillingene til skjermkortet ditt. Har du et ATI kort bruker det å følge med Catalyst control center, gjerne ligger dette som et lite rødt ATI symbol nede i høyre hjørne på skjermen. Du finner det også ved å høyreklikke på skrivebordet. Her kan du da under Display Manager velge hva slags oppløsning du vil bruke. Skal du bruke dataskjerm også og kopiere bildet over på tv-en? Dette kalles gjerne Clone;) Er ingen mester på dette, men du skal ha alle alternativene for å få det til å fungere i Catalyst CC. Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 valg på tv'en du mente?i så fall har jeg problem med å finne det. Nei i instillingene til skjermkortet ditt. Har du et ATI kort bruker det å følge med Catalyst control center, gjerne ligger dette som et lite rødt ATI symbol nede i høyre hjørne på skjermen. Du finner det også ved å høyreklikke på skrivebordet. Her kan du da under Display Manager velge hva slags oppløsning du vil bruke. Skal du bruke dataskjerm også og kopiere bildet over på tv-en? Dette kalles gjerne Clone;) Er ingen mester på dette, men du skal ha alle alternativene for å få det til å fungere i Catalyst CC. 7825481[/snapback] Takk...catalyst control center hjalp meg veldig...eneste problemet nå er farge så er jeg i mål! Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis du ikke har farge på TV-skjermen, har du mest sannsynlig feil kanal innstilt. (Såfremt du ikke har svart/hvitt TV :!: ) Måtte bare ta den med.... Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hvis du ikke har farge på TV-skjermen, har du mest sannsynlig feil kanal innstilt. (Såfremt du ikke har svart/hvitt TV :!: ) Måtte bare ta den med.... 7826397[/snapback] hehe har nok ikke svart/hvitt tv ...og kanalen skal det ikke være noe problem med noen som vet hva man trenger for å få lyd ved en slik kobling da? Endret 29. januar 2007 av OJ_Sledge Lenke til kommentar
valentino Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Inne i Catalyst Control Center kan du gå inn på noen avanserte innstillinger. Der må du velge at du vil sende PAL-B signaler. Det er mange forskjellige standarder for å sende TVsignaler og dersom du har feil innstillinger så pleier det å være svart/hvitt blider. Edit: S-Video kabelen (eller eventuelt den gule composite kabelen) bærer kun bilde. Dersom du vil ha lyd på tven må du koble en kabel til lyduttaket på pcen (vanligvis jack) og inn i TVen (vanligvis composite). Du får kabler som har de rette kontaktene på en butikk som fører slike varer. Endret 29. januar 2007 av valentino Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Inne i Catalyst Control Center kan du gå inn på noen avanserte innstillinger. Der må du velge at du vil sende PAL-B signaler. Det er mange forskjellige standarder for å sende TVsignaler og dersom du har feil innstillinger så pleier det å være svart/hvitt blider. Edit: S-Video kabelen (eller eventuelt den gule composite kabelen) bærer kun bilde. Dersom du vil ha lyd på tven må du koble en kabel til lyduttaket på pcen (vanligvis jack) og inn i TVen (vanligvis composite). Du får kabler som har de rette kontaktene på en butikk som fører slike varer. 7827186[/snapback] Det står på PAL-B fra før Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Du skriver at du har koblet s-video kabelen inn i en scart før den går i TV'en. Kanskje problemet ditt ligger der. Du MÅ bruke en scart som takler s-video signaler, siden scart standarden egentlig bare støtter composite signaler. Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Du skriver at du har koblet s-video kabelen inn i en scart før den går i TV'en. Kanskje problemet ditt ligger der. Du MÅ bruke en scart som takler s-video signaler, siden scart standarden egentlig bare støtter composite signaler. 7829522[/snapback] Bruker en slik SCART Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Har nå klart å fått farge på Hitachi tv'en med start meny og det hele...takket være control center.Og på mitt Matsui tv har jeg også fått fram start menyen og det hele,men det i svart/hvit,hvordan får jeg farge på det tv'et? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå