Gå til innhold

Blir det krig snart?

Anbefalte innlegg

Den sunneste balansen ligger vel omentrent på midtpunktet :whistle:

7885939[/snapback]

Det mener ikke jeg. Sjansen for krig er mye mindre når en vet at man ikke kan sloss mot en suveren overmakt. Men når balansen deles utover, vil nasjonen/nasjonene se høyere på seg selv enn på andre. Kanskje kanslere handelstraktater osv som vil føre til uregelmessigheter i "verdenssamfunnet". Noe JEG mener øker faren for krig.

kan utdype mer hvis nødvendig..

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Balansen skal være på midtpunktet hvis det er optimalt. Kanskje det hadde vært de som hadde vært mer utviklet og siviliserte dersom de hadde makten. Vesten ville kanskje bestå av en haug med fundamentalister.

Balansen er perfekt på midtpunktet.

"dratt opp rifla" :lol: Tou wish.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Balansen skal være på midtpunktet hvis det er optimalt. Kanskje det hadde vært de som hadde vært mer utviklet og siviliserte dersom de hadde makten. Vesten ville kanskje bestå av en haug med fundamentalister.

Balansen er perfekt på midtpunktet.

"dratt opp rifla" :lol: Tou wish.

7886266[/snapback]

Ønsker ikke krig, men hvis det blir krig må vi da faen meg reagere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

7885939[/snapback]

Den kalde krigen var vel neppe sunn, hvor vi hadde "balanse" mellom stormaktene...

7890820[/snapback]

Det er forskjell på eksistens av balanse, og eksistens av balanse m/ trussel fra begge parter.

Lenke til kommentar

7885939[/snapback]

Den kalde krigen var vel neppe sunn, hvor vi hadde "balanse" mellom stormaktene...

7890820[/snapback]

Det er forskjell på eksistens av balanse, og eksistens av balanse m/ trussel fra begge parter.

7955180[/snapback]

Forklar.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Partene trenger ikke true hverandre selv om balansen ligger på midten.

Det er heller ikke bare to parter.

7958560[/snapback]

Forklar versågod :)

Lenke til kommentar

Det sier vel seg selv?

Det er best at maktbalansen er gjevnt fordelt slik at ingen føler seg undertrykket eller trenger ha behov for frykt grunnet mangel av firepower sammenliknet med en potensiell fiende.

En maktbalanse kan være gjevn uten at noen av partene trenger føle seg truet.

Under den kalde krigen følte man seg truet grunnet situasjonene som oppstod og hvordan hver stat gikk inn for å spotte hverandres verdier, ikke fordi maktbalansen var gjevn.

Edit: når jeg sier "det er best" mener jeg ikke å sette en absolutt sannhet, det er det jeg tar som selvfølgelig mest positiv/optimal fordeling av balansen. Så ikke tro jeg prøver å komme her med "det er sånn fordi jeg sier det" ;)

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...