Gå til innhold

Blir det krig snart?

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle Kina angripe USA? Jeg kan ikke se et eneste motiv, og uten vesten vil Kina's økonomiske vekst stoppe helt opp.

7819661[/snapback]

Pointet mitt var at Norge ikke kan føle seg trygge 100% med USA og Nato bak ryggen. For skulle et random land gå amok. Så blir jo vi, siden vi er allierte være et mål vi og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle Kina angripe USA? Jeg kan ikke se et eneste motiv, og uten vesten vil Kina's økonomiske vekst stoppe helt opp.

7819661[/snapback]

Pointet mitt var at Norge ikke kan føle seg trygge 100% med USA og Nato bak ryggen. For skulle et random land gå amok. Så blir jo vi, siden vi er allierte være et mål vi og.

7820115[/snapback]

Norge kan faktisk føle seg tryggere med USA og NATO bak ryggen. Vårt NATO-medlemskap er jo grunnen til at vi ikke endte opp som noen av de gamle østblokkstatene i Europa.

Det er jo også slik at NATO er en forsvarsallianse. Det innebærer at "et angrep på en, er et angrep på alle", noe som gjør at Norge stiller mye sterkere enn hva vi ville gjort alene. Det verste vi har å frykte er at vi må stille opp for en av våre allierte, slik vi er pliktet til.

Det er jo også slik at Norge deler de samme verdiene som USA og NATO generelt gjør, så å ønske og stille seg på sidelinjen i denne sammenhengen vil være totalt umoralskt. Vi må klare å forsvare det vi står for.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det blir noen ny krig, ikke verdenskrig. Ikke i nærmeste fremtid!

Skulle det blir krig, så går det nok bra med Norge i alle fall. Tror alliansene våre holder oss trygge.

7818895[/snapback]

Wrong. Bestemer Kina eller Nord-Korea og nuke USA og alle allierte, sitter vi fint i det.

7818906[/snapback]

For det første er det tvilsomt at Kina har noe ønske om å utslette hele vesten all den tid det er det eksporten går. For det andre har hverken Nord-Korea eller Kina kapasitet til å utslette resten av verden, spesielt ikke førstnevnte.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke at Kina kommer til å nuke oss. Mener heller ikke at vi skal melde oss ut av NATO.

Jeg mener at, siden vi er allierte med USA og er med i NATO. Betyr at vi er et stort terrormål. Eller vis Kina, Rusland eller kanskje USA helt uten grunn vil starte 3. verdenskrig. Så vil en passe stor atombombe på Oslo bety the end for Norge.

Forstår dere pointet mitt? :)

Lenke til kommentar
Vi får passe på at alt vi har av ressurser er brennbare og høyt eksplosive, eller av ren intellektuell verdi -- slik at ingen har noen *grunn* til å overta landet...

Vi trenger nok noen flere meter med olje over hele norskekysten før den er eksplosiv nok til å drepe all fisken i atlanteren...

7829340[/snapback]

Du har virkelig slått deg løs med meningsfulle innlegg i dag..? Hva i svarteste heleimen var meningen med dette innlegget egentlig..?

Lenke til kommentar

Det går rykter om April...

"President Bush is preparing to attack Iran's nuclear facilities before the end of April and the US Air Force's new bases in Bulgaria and Romania would be used as back-up in the onslaught, according to an official report from Sofia.

"American forces could be using their two USAF bases in Bulgaria and one at Romania's Black Sea coast to launch an attack on Iran in April," the Bulgarian news agency Novinite said."

http://www.netscape.com/viewstory/2007/01/....htm&frame=true

Lenke til kommentar

Fint man lærer hvor lett Irak og Afganistan var. Et angrep på Iran kan jo sende hele den region som er på så tynn is allerede ut i et helvete.

For er det noen som kan/vil slå tilbake på noe sånt er det vel Iran?

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Du har virkelig slått deg løs med meningsfulle innlegg i dag..? Hva i svarteste heleimen var meningen med dette innlegget egentlig..?

7829556[/snapback]

De absolutt fleste kriger som kunne forekommet *i* Norge i dag handler om ressurser..?

Og hvis vi i Norge kan ødelegge alle ressurser før et eventuellt nederlag er det ingen grunn for noen å overta landet... er det vel..?

Fisk er en verdifull ressurs...

Lenke til kommentar
Fisk er en verdifull ressurs...

7832888[/snapback]

Men de trenger vel ikke norge for å få tak i fisk?

For å quote Einstein:
I do not know with what weapons World War 3 will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones.

7832757[/snapback]

Skjønner poenget med denne quoten, men tror du virkelig at det ville blitt en 4. verdenskrig når hele jorda lå i ruiner?

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

neste eventuelle verdenskrig, tror jeg vil være mellom vesten (Europa og USA +/-), mot noen asiatiske land.

@ Emomilol:

nå har jo mennesket kriget siden... alltid.

og da etter en 3 verdenskrig, så er det sikkert ikke så mange mennesker igjen, og mange steder er nok ubeboelige.

Det er lite folk, og folk kommer seg ikke rundt, så det kan nok ikke bli noen 4. verdenskrig med kjepper og steiner, men mindre kriger med kjepper å stainer er nok ikke usansynlig.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det blir noen ny krig, ikke verdenskrig. Ikke i nærmeste fremtid!

Skulle det blir krig, så går det nok bra med Norge i alle fall. Tror alliansene våre holder oss trygge.

7818895[/snapback]

Wrong. Bestemer Kina eller Nord-Korea og nuke USA og alle allierte, sitter vi fint i det.

7818906[/snapback]

Tror du virkelig Kina og Nord-Korea har så forbanna mange nukes at de får såpass mange over stillehavet at de kan nuke i stykker USA og resten NATO, uten å bli nuka tilbake til steinalderen, 3 ganger på rad selv?

Har forressten hørt at årsaken til den neste verdenskrigen kommer til å starte av vannmangel.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Alltid spennende med krig, så for min del kan det godt komme en eller annen krig innom Norge i nærmeste framtid. Så får det norske forsvaret vise fram styrkene sine.

7817777[/snapback]

haha forsvaret vårt, vil du at folk skal le enda mer av våre halv slubne wannabe NAVY SEALS? haha noe av det bedre jeg har hørt.

sånt nok vår speial styrke har godt rykte men vanlig verne pliktige er en spøk...

om et par år har det kanskje endret seg though. Håper det er bra når jeg kommer inn...

Lenke til kommentar
haha forsvaret vårt, vil du at folk skal le enda mer av våre halv slubne wannabe NAVY SEALS? haha noe av det bedre jeg har hørt.

7852216[/snapback]

Hva får deg til å tro at Norge har så mye dårligere spesial styrker enn usa? Det har seg faktisk slik at marinejegerene og telemarksbataljonen er meget etterspurte på internasjonale oppdrag. USA er en av de som spørr etter dem. Selv om seal er "made in usa" og har blitt representert i gud vet hvor mange hollywood filmer så betyr ikke det at de er automatisk best.

Jeg for min del tviler på at det kommer til å bli en større krig i min leve tid (tipper jeg ikke blir å leve lengre enn til 2065), så fremst ikke Nord-Korea finner på noe lurt med sine nye atomvåpen, og det er noe jeg tviler sterkt på.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Min mening er at spenningen blir større og større, og at det snart braker løs på en eller annen måte. Jeg kan ikke begrunne dette, men det er en følelse jeg bare får hver gang eg skrur på tvn og ser for en elendig verden er.

Du ser krig i nyhetene siden dårlig nyheter er bra nyheter for media.

Det vil nok ikke bli noen krig kan jeg si deg (unntatt de landene hvor det alltid har vært "krig").

Lenke til kommentar

Hvis krig skal hende håper jeg det blir USA mot Iran pga "Uran krisen"

Hvis dette skal skje håper jeg Norge tar en svært sentral del! Den homo pinglete statsministeren vi har nå burde gå av! vi trenger en som står for Norges overmakt og ønsker å sammarbeide med USA i å utsette alle terrorister!!

Vesten skal seire!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...