Gå til innhold

Blir det krig snart?

Anbefalte innlegg

Min mening er at spenningen blir større og større, og at det snart braker løs på en eller annen måte. Jeg kan ikke begrunne dette, men det er en følelse jeg bare får hver gang eg skrur på tvn og ser for en elendig verden er.

Som tittel sier så lurer jeg på hva dere med-diskuterere mener om dette.

Blir det krig snart der vi som nordmenn spiller en mer sentral rolle, eller går verden vår mot et større samhold?

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min mening er at spenningen blir større og større, og at det snart braker løs på en eller annen måte. Jeg kan ikke begrunne dette, men det er en følelse jeg bare får hver gang eg skrur på tvn og ser for en elendig verden er.

Som tittel sier så lurer jeg på hva dere med-diskuterere mener om dette.

Blir det krig snart, eller går verden vår mot et større samhold?

7817303[/snapback]

Kanskje ikke fått med deg dette, men det er nå en og annen krig på gang rundt om på denne klode..

Lenke til kommentar

Krig er kult, underholdende og spennende helt til det dreper noen du bryr deg om. Da er det ikke så gøy lenger.

For å være ærlig, tror jeg ikke noe på noen krig i Norge. Vi har jo ikke akkurat gjort noen naboer oppriktig forbannet, har vi vel?

Lenke til kommentar

Jeg hørte på radioen at det nå er mindre andel av jordens befolkning som dør i krig enn noen annen tid i menneskets historie. Det kan jo være fordi populasjonveksten har eksplodert så ekstremt at det gir ett feil bilde, men det kan og tyde på at krig er noe vi en gang starter å kutte ned på.

Lenke til kommentar
Jeg hørte på radioen at det nå er mindre andel av jordens befolkning som dør i krig enn noen annen tid i menneskets historie. Det kan jo være fordi populasjonveksten har eksplodert så ekstremt at det gir ett feil bilde, men det kan og tyde på at krig er noe vi en gang starter å kutte ned på.

7818528[/snapback]

Tror heller det er fordi at vi ikke kriger på samme måte. Krig handler vel ikke i dag om å drepe styrker og fjerne motsatts sides militærstyrker, men mer om å ødelegge knutepunkt og taktiske mål osv. Før i tiden ble for eksempel krig utført uten GPS. I dag er det slik at militære og sivile styrker klarer deg dårlig uten GPS.

De som sitter på GPS kan når tid som helst trykke på et par røde knapper og koble ut dette. Det er vel russland og usa som sitter på dette. Frankrike har jo "backup" som IMARSAT.. derfor synes jeg at vi idag skal fortsette å bruke IMASAT.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det blir noen ny krig, ikke verdenskrig. Ikke i nærmeste fremtid!

Skulle det blir krig, så går det nok bra med Norge i alle fall. Tror alliansene våre holder oss trygge.

7818895[/snapback]

Wrong. Bestemer Kina eller Nord-Korea og nuke USA og alle allierte, sitter vi fint i det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser det ut som at kriger idag ikke dreper uskyldige mennesker på tross av at de har blitt flinkere til å ikke drepe disse? Krig er den ultimate irrasjonalitet som brukes av såkalt rasjonelle stater slik at disse kan dekke sine egoistiske behov, og det gjelder forøvrig alle nasjonaliteter/religioner.

Lenke til kommentar
De som sitter på GPS kan når tid som helst trykke på et par røde knapper og koble ut dette. Det er vel russland og usa som sitter på dette. Frankrike har jo "backup" som IMARSAT.. derfor synes jeg at vi idag skal fortsette å bruke IMASAT.

7818859[/snapback]

GPS er fullstendig styrt av USA. Russland er IKKE med.

INMARSAT kan ikke sammenlignes med GPS systemet i det hele tatt. Det er rett og slett en kommunikasjonssatelitt, og brukes bla. til telefonsamtaler.

ESA (European Space Agency) er i ferd med å lansere et alternativ kaldt Galileo. Men det er ikke ferdig ennå.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Skulle det blir krig, så går det nok bra med Norge i alle fall. Tror alliansene våre holder oss trygge.

7818895[/snapback]

Vi blir jo rammet uansett.. Økonomisk.

7818963[/snapback]

Vi kunne jo ha vært noen luringer, slik som USA under 2.verdenskrig. Vi produserer våpen og selger til de landene som evt. kriger. Vips, Norge er verdens neste supermakt etter den evt. krigen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Feil allianse eller verning av verdisynet vårt kan korrumpere oss som kultur slik at vi ender opp som tapere selv om vi "vinner" :thumbdown:

Lenke til kommentar

7818895[/snapback]

Wrong. Bestemer Kina eller Nord-Korea og nuke USA og alle allierte, sitter vi fint i det.

7818906[/snapback]

Hvorfor skulle Kina angripe USA? Jeg kan ikke se et eneste motiv, og uten vesten vil Kina's økonomiske vekst stoppe helt opp.

Lenke til kommentar

7818895[/snapback]

7818963[/snapback]

Tvert i mot, Norge tjener faktisk enormt mye når det er større konflikter i f.eks. Midtøsten, slik at oljeprisen stiger. Rett før innvasjonen i Irak steg jo oljeprisene til himmelsk, og dette tjener Norge meget godt på.

Lenke til kommentar

7818895[/snapback]

7818963[/snapback]

Tvert i mot, Norge tjener faktisk enormt mye når det er større konflikter i f.eks. Midtøsten, slik at oljeprisen stiger. Rett før innvasjonen i Irak steg jo oljeprisene til himmelsk, og dette tjener Norge meget godt på.

7819900[/snapback]

Ja det er sant,litt trist faktisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...