Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til oppsett av nettverk med 6 bærbar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og broren min driver å setter opp et nettverk med 6 bærbare og 1 stasjonær data. Jeg har fått koblet opp 3 bærbare og den stasjonære, men vi får ikke til de tre siste bærbare. vi får opp feilmeldingen: "Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet."

Vi har også 3 Hd. som vi kobler til den stasjonære. (tenkte å bruke den stasjonære som server.)

Finnes det noen som kan hjelpe?

forslag mottas med takk :D

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Kjører dere trådløst? Kjører dere kablet? Kjører alle maskinene WindowsXP? Greit å skrive litt mer info per post, så kan vi hjelpe kjappere.

Har dere forresten sjekket at fil- og skriverdeling er tillatt på nettverkstilkoblingene på de maskinene det ikke fungerer på? Høyreklikk på nettverkstilkoblingen -> Properties -> "File and Printer Sharing for Microsoft Networks"

Lenke til kommentar

ja, vi kjører trådløst, alle maskiner kjører XP, sjekket alle tilkoblinger på nettverksveiviser.

Jeg har også snakket med noen folk som kan dette litt, og de skjønner heller ikke hva som er galt. Vi satte opp akkurat slik de sa man skal gjøre det, men alikvel funker det ikke.

(Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at jeg burde skrevet mer.)

Men etter at vi prøvde å endre navnet på arbeidsgruppen er det plutselig ingen maskiner som funker. De finner hverandre, men kan ikke gå inn på filene.

BTW: bare si i fra hvis dere trenger mer info, så skal jeg prøvd å svare så godt jeg kan ;)

Lenke til kommentar

Er det XP home eller pro på maskinene? Opplever ofte å få denne meldingen når XP home og pro maskiner skal "inn på hverandre". Har også fått denne meldingen på pro til pro. Hvis du søker litt hos googleonkel google ser du at det er masse forskjellig forslag til hvordan du kan løse dette. Noen forslag er å:

-Deaktivere enkel fildeling

-Passe på at alle maskinene er i samme arbeidsgruppe

-Ha samme administrator passord på alle maskiner (først aktivere administrator bruker)

-Sjekk firewall instillinger slik at denne ikke blokkerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...