AlecTBM Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg har en video side der jeg laster opp egenlagde filmer. Men siden dette er på hjemme nettverket mitt så vil jeg ikke at det skal være mer enn x antall personer inne samtidig siden det har en stor effekt på linja mi som ikke er helt super. Takker for alle svar Endret 28. januar 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det finnes en del script der ute for å sjekke "hvor mange er online akkurat nå". Hva med å benytte noe sånt? Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Det finnes en del script der ute for å sjekke "hvor mange er online akkurat nå". Hva med å benytte noe sånt? 7821461[/snapback] Modifisert script Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php /** * @name Brukere online * @Desc Sjekker brukere online * @param $filename, $time * @copyright OXODesign TEAM * @author OXODesign * Web: http://www.oxo-design.net * @version 1.0 */ class cl_online { var $pers_online; var $filename = "online.txt"; var $time = 1; # Sett periode i minutter /** * @name func_update_file * Oppdaterer fila med ny ip adresse og klokkeslett */ function func_update_file(){ $get_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $time_now = time(); $input_str = $get_ip . "," . $time_now . "\r\n"; $update_file = fopen($this->filename, "a+"); fwrite($update_file,$input_str); fclose($update_file); } /** * @name func_check_ip * Sjekker om ip-adressen har vært online siste x antall min. */ function func_check_ip(){ $read_file = file($this->filename); $online = false; $get_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; foreach ($read_file as $val){ $explode_val = explode(",", $val); $user_ip = $explode_val[0]; $user_time = $explode_val[1]; $make_time = time() - ($this->time * 60); if ($user_time >= $make_time) { if ($user_ip == $get_ip) $online = true; } } if (!$online) $this->func_update_file(); } /** * @name func_read_file * Leser filen, går gjennom den og sjekker siste personene som har vært online. * @return Brukere online */ function func_read_file(){ $read_file = file($this->filename); $this->pers_online = 0; foreach ($read_file as $val){ $explode_val = explode(",", $val); $user_ip = $explode_val[0]; $user_time = $explode_val[1]; $make_time = time() - ($this->time * 60); if ($user_time >= $make_time) { $this->pers_online += 1; } } return $this->pers_online; } } $online = new cl_online; $online->func_check_ip(); ?> <?php $maksbrukere = "10"; // Maks brukere if ($online->func_read_file() >=$maksbrukere ) echo "server overload"; else echo "Online users: " . $online->func_read_file(); ?> Endret 29. januar 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 takker får det nok til nå Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 PHP ...$maksbrukere = 10; // Maks brukere ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå