medlem-82104 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei! Det skjedde i går, internetten min var så utrolig tregt. Så jeg bestemte meg for å installere firmware på ruteren en gang til. Da jeg hadde gjort dette, skrev inn brukernavn og passord og den koblet seg opp som vanlig, men jeg kom ikke ut på internett! Ingenting ville ut på nettet, hverken MSN, IE, Opera eller x-fire. Jeg gikk igjennom ALLE instillinger, tok en reboot på ruteren, slo av og på modemet installerte orginalt firmware enda en gang men til ingen nytte. Så jeg ringte til telenor og hørte om det var noe galt med linja, de kjørte en sjekk og alt var ok, men det så ikke ut som om ruteren kobla seg opp imot nettet enda den hadde IP og alt! Så jeg kjørte ping kommandoen fra PCen min og pinga vg, hw, sol og flere, men intet svar. Så jeg pinga fra ruteren og da fikk jeg svar fra alle! Jeg koblet modemet mitt rett inn i den bærbare PCen og da fikk jeg nett, men det står at det er begrenset eller ingen tilgang til nettet, men det fungerer jo fordet Og det går ikke an å reparere netttilgangen heller, den stopper på "fornyer IP adresse" Noen som vet hva som kan være galt? Jeg finner ikke ut av dette her! Andak Lenke til kommentar
Teleg Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) for meg så høres det ut som dhcp ikke gir deg ip adresse, du kan sjekke din egen ip og se om det er rikitg ip. 192.168.1.xxx eller 10.0.0.xxx. vis ipen er 169 eller noe sånt får du ikke ip og du kommer ikke på nett. start kjør skriv cmd. skriv ipconfig og se der. Endret 28. januar 2007 av evilash Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg får IP 192.168.1.100 og 101 osv. Så alt er normalt der Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Tipper problemet ligger i WANoppsettet. Har du lagt inn PPPoE, [email protected] og passord? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Tipper problemet ligger i WANoppsettet. Har du lagt inn PPPoE, [email protected] og passord? 7818056[/snapback] Hvordan kan problemet der når han har kontakt med nettet fra router'n og ut? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Huff, jeg mistolket noe her. Leste posten en gang til nå og ser jeg bommet totalt Når du ikke får svar med ping engang så er det merkelig. Kanskje en ide å prøve winsockfix? Se i signaturen min. Endret 28. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Kan godt prøve det "winsockfix"... men nettet fungerer ikke på noen av datamaskinene! Sitter på skolen nå, skal prøve når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) OK, da er det lite poeng i winsockfix Har du routermodem fra Telenor så får du bare høre om de kan sende deg et nytt. Endret 29. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
eivsand Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hei. Hva er ip adressen på LAN siden av modemet din. Jeg vil anta at ipadressen på Lan siden på både ruter og modem som er lik (192.168.1.1) Prøv å legge om ip adressen på Linksys ruteren til en annen range feks 192.168.5.1. Jeg hadde det samme problemet og det hjalp til meg Endret 29. januar 2007 av eivsand Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hei.Hva er ip adressen på LAN siden av modemet din. Jeg vil anta at ipadressen på Lan siden på både ruter og modem som er lik (192.168.1.1) Prøv å legge om ip adressen på Linksys ruteren til en annen range feks 192.168.5.1. Jeg hadde det samme problemet og det hjalp til meg 7826246[/snapback] Så det du sier er at du tror det er en adressekonflikt mellom modem og router? Hmm, i tilfellet må vel IP'n til router'n ha endret seg når han la inn ny firmware. Stakkaren ligger å sover nå, men jeg ringer'n og konfrontere'n med detta nå jeg, enten han liker det eller ikke PS: Han tok ikke telefon Endret 29. januar 2007 av morten_s Lenke til kommentar
eivsand Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Forresten hvilket modem har du ifra telenor? Husker jeg ikke feil så er de satt opp med ip 192.168.1.254/ 10.0.0.1 eller 10.0.0.138. Så det kanskje tvilsomt at det er en adresse konflikt der Sjekk i status menyen på linksys ruteren at den har fått ip-adresse, nettmaske og gateway på WAN porten. Og hvis den er i rangen 192.168.1.1/254 bør du bytte ip-adressen i ruteren Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ok. Da har jeg fått beskjed om å legge inn et lite innlegg for'n her. Stakkar'n har jo ikke nett sjøl, med mindre han går utenom router'n. Altså, det er noe vi har oppdaget som virker helt merkelig: Innpå "Setup" (førstesida) i router'n IP'n til router'n, Subnet Mask, samt diverse andre innstilliger som MTU størrelse osv. Subnet Mask står her på 255.255.255.0. MEN, når vi vandrer over til "Status" sida i router'n, så står Subnet Mask på 255.255.255.255. Og det gjør den, uansett hva vi prøver å sette den til på Setup sida. Tyder på at Subnet Mask har "låst" seg til 255.255.255.255? Balla Balkan!! Uansett hva vi prøver å sette den til så vil den ikke endre seg!! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 IP subnet mask mot internett-IP er 255.255.255.255 mens på LAN er det som regel 255.255.255.0 (dette er normalt). Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Sliter med samme problem selv. Nesten samme router og. Jeg har en Linksys WRT54GC. Fikk den i posten i dag, men jeg kommer ikke på nett gjennom routeren. Har ADSL fra tele2 og der trenger jeg ikke noe passord eller noe for å komme meg på nett, bare å plugge til modemet. Skulle tro det bare var å plugge en kabel fra modemet til routeren så fungerte alt, men slik var det nå ikke? Er det jeg har gjort hele tiden før. Noen som vet hva som kan være feil? Jeg kommer verken inn på det trådløse nettet eller med kabel fra routeren. Men kommer meg inn hvis jeg bare plugger kabelen fra modemet til datamaskinen. I status menyen er det ingen IP adresser el. Jeg får heller ikke renew IP knappen til å fungere. Står bare at den ikke mottar ip fra dhcp (Error: Failed to get IP address from remote DCHP Server.) EDIT: Plutselig fungerte det?! Jaja, da er vel alt i orden for min del Endret 31. januar 2007 av chs89 Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hei! Nå koblet jeg ut ruteren, så går direkte fra modemet til Telenor til PCen min. Men nå står det : Du kan kanskje ikke koble til internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppsto fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen. Tar jeg reparer så stopper den på "Fornyer IP adressen" Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Jeg kommer meg jo på nett fordet EDIT: Har prøvd å holde reset knappen på modemet inne.. fungerer fortsatt like lite. Andak Endret 31. januar 2007 av Andak Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ser ikke at du har nevnt hvilket type modem fra telenor du har, så kan være greit å nevne det Lenke til kommentar
GrH Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Kan det ikke være at ruteren ( Wrt53g ) ikke sender Dns adressene videre til pc`ne på nettet ditt ? ... skjekke hvilke dns adresser du får dær? :.. Har hendt meg ... Edit : nå vet ikke jeg hvilke dns adresser telenor har ... men prøv og pinge de fra en av pc`ne dine med routeren tilkoblet ... (Wrt53g) Endret 31. januar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Jeg får ikke pinget noe som helst av net fra PCen med ruteren tilkoblet. Det eneste jeg får pinga er andre PCer på nettverket og selve ruteren.. BTW: WinSockFix funka ikke Endret 31. januar 2007 av Andak Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 IP subnet mask mot internett-IP er 255.255.255.255 mens på LAN er det som regel 255.255.255.0 (dette er normalt). 7839397[/snapback] Vel hos meg er nettmaska 255.255.255.0 på WAN sida også men, kanskje det blir noe annet med PPPoE? Muligens..? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Da kan det være Dns problemer du har da ? .... Prøv og ping 194.24.252.207 da ? ... vi det ikke funker ... da kan det være en del andre ting ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå