Daedalus Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 NGT Charlie i Trondheim. Jeg fikk 280 første gang jeg prøvde, 2 min. etterpå fikk jeg 310. 2 min. etter det igjen fikk jeg 190kbps. Lenke til kommentar
dale Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har heller ikke opplevd noen av problemene de siste ukene, bortsett fra at jeg var uten internett en helg, en montør hadde vært på sentral besøk og gjort noe feil, hehe :smile: Ellers så har jeg ikke fått kjørt den testen da jeg har litt av hvert kjørende i bakgrunnen som eeeter av delta linja mi :smile: dvs den er 100% sprengt.. :sad: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Selv sliter eg med linje til chile og får ganske lav hastihet på ca 300-400kbps på min 704 linje fra NGT men eg tror at det er flaske halser på veien til mange sider i steder som ligger ektremt langt unna. Men på den testen til japan fikk eg 640kbps(80kB/s) Btw skal muligens til japan neste år!!!! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Fikk 260 kbps der, det er jo elendig, har 704 abb fra NGT og bor på østlandet Lenke til kommentar
Keiso Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Hadde jeg fått 640 kbps til Japan på min Charlie linje hadde jeg vært nesten fornøyd. Prøvde selv igjen akkurat nå og fikk 380 kbps, noe som er rekord for min del. Akkurat til denne siden skal det ikke være mange flaskehalser, da Telenorbrukere får helt greit forbindelse. Lenke til kommentar
MikanII Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 715kbps(89kB/s) bravo/østlandet Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 200kbps(25kB/s) fikk jeg har 10mbit ut og inn merkelig Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Kan nevne at australske sider er relativt treige her... (NGT/Bergen) Lenke til kommentar
indahla Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 chello (384) Oslo: 180kbps Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Oslo, Charlie: 250kbps(31kB/s) Lenke til kommentar
snorri Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 19:36, skrev heraldo:200kbps(25kB/s) fikk jeghar 10mbit ut og innmerkelig k, det er bare skummelt lavt.. er ikke bare NGT som stresser med linjen, har bluecom 1 mbps og fikk 250 kbps. får forresten bare 800-850 kbps hos itavisen sin test og. og nå og da henger linjen seg opp, og jeg må enten vente en liten stund, eller slå adsl-modemet av og på. var det ikke noe om at en eller annen trans-atlantisk kabel røk her om dagen? vet at den raskeste veien til japan er nok ikke over atlanteren, men...? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Den raskeste veien til japan er over nordpolen, men det er vel svært få kabler der..... Vil vel tro at det nok går via usa Lenke til kommentar
salomo Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har online via kabel 512/128, fikk 320kbps(40kB/s) :smile: Tromsø [ Denne Melding var redigert av: salomo på 2002-12-01 20:28 ] Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 får rundt 6000-8000 i testen til itavisen.no til sammenlikning Lenke til kommentar
muffe Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Fikk 650 kbps på den testen med en 704 kbps linje fra telenor. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Noen her som har hørt om innfrastruktur? Det er DYRT! Grunnen til at telenor har bedre båndbredde er nok at de har holdt på med internett en del lenger enn de andre leverandørene og derfor har bygd ut en bedre innfrastruktur. Du må også se det litt fra linjeleverandøren sin side. Hvor mange er det som faktisk surfer regelmessig på japanske sider? Det er ikke mange skal jeg love deg! Skulle ngt prioritert alle land likt så hadde prisen blitt helt sinnsykt høy. Har prøvd en del forskjellige IPS'er (upc, ngt, skolenett, isdn fra her og der). Felles for alle er at de har dårlig båndbredde mot japan, taiwan etc.. Nå sitter jeg på 100mbit (skolenett) via proxy. På itavisen sin test får jeg 2000kbps (2mbit) mens på den japanske testen får jeg bare 220kbps. Linjeleverandør på skolen er forresten fastcom. Og 100mbit'en er delt mellom en del skoler og bedrifter. Du sier du ikke får det du betaler for? FEIL! På ngt sine sider står det "Hastighetene må sees som maksimalgrenser. Hastighetene kan bli lavere på grunn av linjekvaliteten i abonnentnettet og avstanden til telefonsentralen." Ngt sier ingenting om noen minimumshastighet noe sted. Hvis du (eller andre) har stort behov for å surfe på japanske sider foreslår jeg dere bytter til telenor og ser om dere blir fornøyde da. Ang dårlig båndbredde til Australia er ikke det så rart egentlig når du tenker over det...Australia er ei øy som ligger langt uti havet. Altså må alt av kabler legges i sjøen som igjen er dyrt. Dette gjelder jo Japan også. Bare vær glad dere ikke bor i Australia, for der er det ikke mye bra bredbånd å få skal jeg love! Lenke til kommentar
Keiso Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Til nåvi: OK, nå tror jeg egentlig threaden er litt misforstått her. Men det er egentlig min feil, fordi det ser ut som at jeg ikke har understreket en ting godt nok. Men først av alt, til nåvi: du har mange gode poenger der. Men den tonen du bruker hvor du virker som om du står høyt oppe der og gir oss alle uvitende en forelesning om ISP, deres infrastruktur, osv., den blir ikke satt noe stort pris på. Den kjekkas holdningen skaffer deg ikke mange venner. Tilbake til det jeg ville fram, var at NGT faktisk hadde en veldig god forbindelse til Japan akkurat da jeg fikk linjen hos dem for 2-3 uker siden. Jeg klagde ikke på noe og alle sidene jeg gikk til gikk kjempekjapt. Men så kom denne episoden for ca. 1-2 uker siden hvor nettet deres så å si nesten ble helt ubrukelig, uansett om du ville surfe til Japan, USA eller innenfor Norge. Dette varte for meg i hvert fall i 3-4 dager (nettet ble fullstendig tatt ned hos meg kl 20:00 på søndag 23/11, og ett par minutter senere var det oppe igjen med full hastighet, innenfor Norge i hvert fall). Men hastigheten ble aldri god igjen utenfor Norge. Ikke en gang de testene jeg gjør hos dslreports i USA gir like gode resultater som før. Men dette tør jeg egentlig ikke å uttale meg så veldig mye om, siden jeg ikke har brukt altfor mye tid å teste det grundig. Men det jeg helt sikkert kan si, er at NGT hadde mye bedre forbindelse til Japan før, og at dette ikke er fikset på ennå. Det jeg i utgangspunktet lurte på, var om andre NGT brukere fikk samme (dårlige) hastighet som meg til Japan (så jeg er sikker på at det ikke er min feil). NGT kundeservice sa på telefonen at de holder på å omlegge ting og tang hos dem, og dette var jeg ikke sikker på om det bare var en unnskyldning for å slippe å høre på klagene mine på telefonen, eller om det faktisk er sant. Av alle innleggene som er gitt hittil nå, og på basis av tester jeg har gjort hos kompisene mine, kan jeg konkludere med følgende: * De aller fleste NGT brukere har dårlig hastighet til Japan pr. i dag. * Mens Telenor ADSL brukere har stabil og god forbindelse. Japan har et veldig moderne nettverk. Mange DSL brukere der som har abonnement på 8Mbit ned og 1,5Mbit opp til ca. 300 kr i måned (!) Jeg skjønner at det er langt dit, og at full hastighet ikke er mulig å oppnå hele tiden. Poenget mitt med Telenor, var at jeg skulle vise at det ikke er andre flaskehalser frem til Japan som bremser ned hastigheten. For da er det ikke noe som NGT kan ha kontroll over. Men siden Telenor brukere ikke har noe problemer, så må det vel være NGT som ikke har klart å få saker og ting på plass igjen fortsatt. Jeg gir ærlig talt blaffen i om det er dyrt for dem og bla bla bla, jeg godtar bare ikke at ting er så mye verre enn før. (er kanskje litt ute å kjøre nå, litt "upset" etter å ha lest innlegget til nåvi fortsatt....) Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Fikk btw 1.43Mbps, men sitter da også på Studby med 100Mbit til NTNU nettverket :smile: Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 ‘ª’èƒTƒCƒg http://www.bspeedtest.com/ v2.0.8 ‘ª’莞 2002/12/02 14:32:44 ‰ñüŽí—Þ/ü˜H’· -/- ƒLƒƒƒŠƒA/ISP -/- ƒzƒXƒg1 WebArena(NTTPC) 300kbps(195kB,3.6•b) ƒzƒXƒg2 at-link(C&W IDC) 1.14Mbps(195kB,1.4•b) „’èÅ‘åƒXƒ‹[ƒvƒbƒg 1.14Mbps(142kB/s) Glemte og si at dette var NGT delta i Bergen :wink: [ Denne Melding var redigert av: virtouz på 2002-12-02 14:34 ] Lenke til kommentar
Keiso Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 En liten oppdatering på situasjonen: Etter å ha tatt kontakt med seniorkonsulenter hos NextGenTel, fikk jeg en email hvor det stod at "Dette er dessverre ikke noe vi kan gjør noe med. Ruting utenfor vårt nett har vi dessverre ikke kontroll på." Dette var svært ergelig å høre. Jeg brukte VisualRoute og så at det var mye packetloss på NGT sine servere. Jeg hadde egentlig gitt opp NGT og skulle til å bytte leverandør, men så plutselig i går gikk alt lynkjapt igjen. Tok testen og fikk over 1 mbps nesten alle ganger. Mulig de tok seg litt tid til å se på hva problemet og fikset det deretter.... Jeg gjorde i hvert fall ikke noe med oppsettet mitt som skulle ha fikset dette. Men uansett, nå er alt normalt igjen hos meg i hvert fall, og ting går i 100% full fart til Japan igjen. Bare håper på at linja ikke blir ustabil igjen.... [ Denne Melding var redigert av: Keiso på 2002-12-12 11:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå