Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel - treg, ustabil linje til Japan.

Anbefalte innlegg

Beklager, men her er enda et innlegg om NextGenTel (som ikke er positivt).

Som alle NextGenTel brukere vet, var NGTs sitt nett så å si helt ubrukelig en periode for 1-2 uker tilbake (tregt, ustabilt, ingen ping, osv.).

Dette skulle være fikset og i orden nå etter søndag forrige uke. Hos meg er det i hvert fall over 100% hastighet igjen innenfor Norge og stort sett overalt i Europa.

Men jeg er japaner og bruker 90% av tida mi på japanske websider, og der er det fortsatt helt tragisk når det gjelder hastighet og stabilitet.

Det tar lang tid før jeg får svar der, og hastigheten flukterer sterkt (mellom 0% til maks. 40% av Charlie's 1Mbit download).

Jeg ringte NGT i dag tidlig (jeg rakk jo å spise frokost mens jeg stod i kø på telefonen....), og da jeg endelig fikk svar, sa konsulenten at NGT er i gang med å omlegge saker og ting, og at dette kunne være årsaken. Men han var ikke sikker i sin sak. Ikke virket han veldig interessert i å hjelpe heller. "Nei nei, ser ikke ut som at jeg kan hjelpe deg da." Hva fXXn er det for en holdning?

Jeg er sikker på at dette er NGTs feil at hastigheten er så dårlig til Japan. Kompisen min som bruker Telenor ADSL tok en hastighetstest samtidig som meg til Japan for sammenligning, og han fikk over dobbelt så høy speed som meg, selv om han bare har 704 kbps linje. Dette gjentok vi flere ganger i løpet av forrige uke med samme resultat.

Jeg er temmelig sikker på at dette ikke bare gjelder forbindelsen til Japan, men til andre steder i verden også (men har ikke hatt tid til å teste dette skikkelig selv).

Noen som har opplevd det samme andre steder i verden? Eller som vet at det er sant at NGT driver på med omlegging? (er nemlig litt usikker på om han konsulenten bare sa det for å bli kvitt meg på telefonen....)

Tusen takk på forhånd.

Med vennlig hilsen,

Keiso.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har nå hatt NGT selv i noen måneder og opplevde en gang ikke disse problemene som visstnok alle skulle ha hatt for noen uker siden. Gi meg en side i Japan som går tregt hos deg da, så skal jeg sjekke. Alle utrenladnske sider jeg prøver meg på ellers går nemlig fint..

Lenke til kommentar

Et eksempel: http://www.bspeedtest.com

Siden er på japansk. For å starte testen, så skal du bare trykke på den grønne ruten litt nede på siden. Da skal testen starte om 3 sekunder.

Når den er kjørt ferdig, så skal resultatet stå med fet skrift nederst:

"Største målt hasighet på XXXkbps(XXkB/s)"

Det var visst ikke alle som fikk problemer for 1-2 uker tilbake. Jeg husker at det ble nevnt at det var på østlandet folk fikk problemer. Så hvis du ikke er i østlandet, så virker kanskje ting helt fint for deg???

Lenke til kommentar

1.02 Mbps ville ha vært sinnsykt....

Men uansett, det at Telenorbruker som har 384 linje fikk 380 kbps på den testen er jo ypperlig resultat. Slår jo NGT linja mi lett. Viser jo bare at NGT må gjøre noe med dette, ellers så krever jeg mine penger tilbake (fikk NGT for ca. 2-3 uker siden bare...)

Lenke til kommentar

Fikk 600 kbps har NTG Delta ( 2 MBit ) abo gjennom uib avtale. Altså ikke noe supert resultat men helt ok fra japan da egentlig.

Testa forresten igjen og fikk nå 1.13 Mbps som jo er noe bedre :smile: kan jo hende at ngt har fixa på sakene eller at linjene der bruker er meget ustabile :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...