Gå til innhold

Winamp Vs. iTunes ?

Mauro

Foretrekker du Winamp eller iTunes?  

50 stemmer

1. 1. Foretrekker du Winamp eller iTunes?

• Winamp
      23
    • iTunes
      15
    • Bruker begge
      3
    • Bruker ingen av dem
      9

Anbefalte innlegg

Skal du ha en enkel avspiller som trekker lite resursser er trolig WinAmp 2.xx å foretrekke. Brukte den selv for et par år siden, men hoppet av da jeg kom i skade for å oppgradere til 3.0. Og gjensynet i versjon 5 har ikke fristet meg til å gå tilbake. (Men den har jo et betydelig utvalg av plugins, så jeg ser ikke bort fra at jeg kunne fått konfigurert den til å dekke mine behov. Jeg fant ikke en gang albumgrafikken min i standardutgaven. Og du må visstnok kjøpe Pro for å kunne rippe til MP3...)

Min favorittavspiller er utvilsomt iTunes. Riktignok er den stor og tung, men har du nok ressurser fungerer den glimrende. Og alt er gratis.

Men den gjør ting på sin måte, så hvis du er en musikkSAMLER som liker å organisere musikken din selv, ikke bare lytte å den, finnes der bare ett alternativ: MediaMonkey. Et genialt program som kombinere det meste av det beste fra WinAmp og iTunes. Mange av oss venter i spenning på den bebudede versjon 3.

Se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=448569&hl=

(Men skal du bare ha en avspiller er dette ikke noe for deg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker iTunes fordi jeg har prøvd begge og ble mest fornøyd med funksjonene i iTunes. Brukte winamp i mange år, men når jeg fikk iPod så ville jeg også starte å bruke library, og da ble det utrolig mye pes til tider. Testet iTunes, og så klart var dette uvant i starten, men etter et par uker så var det så uendelig mye mer behagelig.

Lenke til kommentar
men når jeg fikk iPod så ville jeg også starte å bruke library, og da ble det utrolig mye pes til tider. Testet iTunes, og så klart var dette uvant i starten, men etter et par uker så var det så uendelig mye mer behagelig.

Jeg har cirka 60.000 mp3 i diverse spillelister i Winamp og har ikke noen problemer med dette.

Lenke til kommentar
Men den gjør ting på sin måte, så hvis du er en musikkSAMLER som liker å organisere musikken din selv, ikke bare lytte å den, finnes der bare ett alternativ:  MediaMonkey.

7860763[/snapback]

iTunes organiserer musikken akkurat så mykjes om du sjølv vil. Eg organiserer all musikken min sjølv, iTunes gjer absolutt ingenting.

Foobar 2000 og MediaMonkey er for øvrig to veldig gode alternativer.

Lenke til kommentar
Har sagt minnet teller lite.

ang. det med forbudt, så bryter de forskjellige lover her i Norge, ved blant annet å låse iTunes opp mot iPod.

7859450[/snapback]

iTunes har ingenting med saken å gjøre. Det det er snakk om er at DRMen på filene du laster ned fra iTunes Store gjør at du bare kan overføre dem til iPod, ikke andre mp3-spillere.

Endret av Porki
Lenke til kommentar

I første omgang må en ting nevnes, jeg er stor fan av Winamp som program og det folka bak det gjør.

Allikevel, jeg holder meg til iTunes. Jeg har 6000 organiserte låter for øyeblikket. Disse er organisert etter album, år etc. Jeg føler ikke at Winamp sitt bibliotek klarer å gi meg den oversiktligheten over all musikken min som iTunes gjør. Det eneste som irriterer meg med iTunes er at jeg ikke kan bytte utseende på det, så det kan matche resten av interfacet mitt (når jeg sitter i Windows, såklart).

Jeg brukte Winamp i mange år, men når jeg begynte å organisere musikken min skikkelig, gikk jeg over til iTunes. :)

Lenke til kommentar
Bare jeg som ikke har hauger av spillelister?

Har alltid hatt en stor mappe med all musikken i og velger kun sangene derfra.

Er det kun jeg som har det sånn? :p

7861832[/snapback]

Eg og har det sånn, men i staden for at alt ligg i ei stor mappe er det organisert i iTunes. Mykje lettare å ha eit program som gjer deg full oversikt og der du kan sortere etter kva du vil enn å bruke spelelister.

Lenke til kommentar

All musikk i en haug er helt uaktuelt for meg.

Jeg bruker vanligvis bare en automatisk spilleliste i iTunes som inneholder all musikken med rating 4 eller 5 stjerner med random play. Eller jeg velger artist / album fra biblioteket. Men nå er vi vel off topic....

Jeg vil ha albummapper med årstall foran tittel, og jeg har organisert artistene i grupper for å holde oversikt over samlingen (som er for stor til at jeg vil rekke å høre gjennom alt sammen....) , bl.a. derfor bruker jeg ikke iTunes til organiseringen.

Lenke til kommentar

Bruker iTunes fordi det er laget av Apple, fungerer sømløst på Mac´en sammen med alle andre programmer, synker (naturligvis) glimrende med min iPod, og gjør så jeg finner lett frem i biblioteket mitt på 15000 låter. Winamp brukte jeg for 5-6 år siden når jeg fortsatt var pc-bruker. Kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til en lignende løsning som krever masse plugins og styr for at det skal bli som jeg vil ha det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...