Gå til innhold

Winamp Vs. iTunes ?

Mauro

Foretrekker du Winamp eller iTunes?  

50 stemmer

1. 1. Foretrekker du Winamp eller iTunes?

• Winamp
      23
    • iTunes
      15
    • Bruker begge
      3
    • Bruker ingen av dem
      9

Anbefalte innlegg

Apple er et lite selskap som ønsker at de hadde monopol.

De oppfører seg verre en Microsoft, men får ikke nok kjeft for det.

Microsoft gir ut så mye gratis programvare til kundene sine, at de blir tvunget av EU til å slutte med det.

Microsoft Visual Studio Express (C#, Visual Basic og C++) <3

Microsoft SQL Server Express

Microsoft Windows Defender <- Under angrep fra andre selskaper

Microsoft .NET Framework

Microsoft Windows Media Player <- Under angrep fra andre selskaper

Microsoft Internet Explorer <- Under angrep fra andre selskaper

++

Og apple:

iTunes

Quicktime, synd at det er så fantastisk dårlig.

7822565[/snapback]

Feilpostet? hva har det med winamp vs itunes å gjøre?

Og tror du må sette deg litt bedre inn i hvorfor microsoft blir angrepet av forskjellige instanser. Apple blir ikke angrepet grunnet mangelen på andre alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winamp er enklest :) Tar liten plass på skjermen og krever lite. Det beste er søkefunksjonen mellom musikkene. Her er noen grunner til at jeg liker det best:

* Trykk på "J" mens du har Winamp oppe og voila! Søk fritt etter hvilken som helst musikk du vil spille av.

* Options -> Preferences -> Media Library -> velg fanen Watch Folders og legg til en mappe og trykk Rescan Now. Nå søker den inn alle musikkene du har i den mappen. Når den er ferdig trykk Close. Velg nå View -> Media Library -> Local Media. Trykk Clear Search (oppe til høgre) og dobbelklikk på en sang. Nå kommer alle sangene opp i spillelistevinduet. Lagre spillelisten på skrivebordet :)

* Oppstettet. Artist FØRST og så Tittel.

* Det lekre og enkle designet! (Jeg bruker Blues i Config -> Color Themes)

winamptu6.png

PS! Jeg liker best de litt eldre versjonene. Testet den nyeste og den hadde faktisk tregere scanning av musikken når jeg søkte etter hvilken muskk jeg skulle spille av :hmm: Bruker nå Winamp 5.2 og den søker på under millisekundet! (Søking i spillelisten (Trykk J mens du har Winamp oppe))

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar

Sidan eg kjøpte iPod for 4 år sidan har eg aldri brukt andre avspelarar enn iTunes og er veldig tilfreds med det valget. Mulig eg kan få alle funksjonar i Winamp og, men eg ser ikkje poenget når iTunes fungerer utmerket. Veldig grei å ha for dei med iPod og.

Designet er enkelt og veldig lett å navigere i, store fine knapper så slepp eg den knotingen.

På vedlagt bilete ser du menyen du kan bla gjennom, markere med Ctrl og finne akkurat det du vil. Under har du full oversikt over informasjonen til kvar enkelt låt. Eg skifter låt med tastaturet, så med mindre eg er ute etter ei spesiell låt har eg ikkje behov for å hente opp iTunes, ikkje at det er noko problem å gjere heller. Skal du først navigere i eit program, kvifor lage det så lite som mogleg? Du må skifte fokus til valgt program uansett, med mindre det er integrert i for eksempel ein nettlesar. Større knappar og meir oversikt = lettare å navigere.

Eg kan endre all informasjon til mp3-filene, også felles for heile album. Du kan sortere og organisere musikken etter artist, sjanger, låtnavn, album, år, you name it. Programmet kan også rippe musikk.

iTunes > Winamp. :)

post-23219-1170356713_thumb.png

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kven som har laga iTunes bryr meg fint lite. Eg er ikkje noko kjempefan av Apple med tanke på reklamasjon på iPod, men spelaren og iTunes har eg ingenting å utsetje på.

Hos meg brukar iTunes 55MB, Det er litt mykje, men eg har 1GB å ta av så programmet gjev meg ikkje akkurat problemer ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Vurder Windows Media Player 11.

Itunes:

- Burde vært forbudt, og blir det snart om de ikke skjerper seg.

+ Simpelt

- dårlig lyd til tider (kan hende det er oppdatert siden jeg testet det)

- drar mye minne

+ online-store

Winamp:

+ kan style og endre alt med plugins

+ lite

- ingen god online-funksjonalitet (vel, kan ha kommet siden jeg testet sist).

Windows Media Player 11:

+ digg utseende

+ automatisk synkronisering med mobil/mp3 av lister du setter opp. Slik at for eksempel blir musikk du ikke har hørt på i det siste fjernet, og den du har hørt på blir lagt inn.

+ enormt bra og raskt bibliotek.

+ søk mens du skriver, og den finner alt som matcher raskt.

+ finner album-info veldig bra.

+ online-store

- den vil ikke bli helt hvit :p

Vel, jeg foretrekker Windows Media Player 11, men winamp vs. iTunes, da vinner winamp.

Lenke til kommentar

Winamp 2.81 eller kanskje 2.95. Ingen over ingen ved siden. Selv bruker jeg Winamp 2.81 på stasjonæren og Winamp 2.80 eller 2.81 på laptopen (Husker ikke i farta).

Winamp 2.81 og 2.80 er etter min mening det beste du får tak i til avspilling av musikk.

Grunnen til at jeg bruker 2.81 på stasjonæren min er fordi at den er Clean, grei, har Agent, og bruker lite minne. Selv har jeg 1024 MB Ram på stasjonæren og fremdeles bruker jeg Winamp 2.81. Jeg ser ikke noen grunn til å bruke en Musikkavspiller som bruker mere minne. Man skal tross alt brukes til Mp3 avspilling. Iallefall bare det jeg bruker den til. At Winamp etterhvert har fått støtte for Video, iPod og mere til og jeg ser ikke helt vitsen.

Men når det er sagt så bruker jeg da heller ikke iTunes til å overføre sanger til iPoden min da.

Lenke til kommentar
Vurder Windows Media Player 11.

Itunes:

- Burde vært forbudt, og blir det snart om de ikke skjerper seg.

+ Simpelt

- dårlig lyd til tider (kan hende det er oppdatert siden jeg testet det)

- drar mye minne

+ online-store

7857621[/snapback]

Kvifor burde det vært forbudt? Det er simpelt, men dette er eit pluss?

Som sagt, 50MB av 512-1GB (det mesteparten har) er ingenting, eg ser ikkje problemet.

Dårlig lyd har eg aldri hatt noko problem med. Det kan vel ikkje være dei store forskjellane mellom avspelarane så lenge du har god kvalitet på musikkfilene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...