Gå til innhold

mer problemer med habu

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte ms habu, testet jeg den først på den stasjonære pc'en, med medfølgende driver og ingen oppdatering av firmware, da fant ikke pc'en musen.

Dagen etter tok jeg den med på skolen og testet den på laptopen, og da fant pc'en musa med en gang.. Etter et par dager tenkte jeg at jeg like greit kunne oppdatere driver og firmware, da det var mulig på laptopen kontra stasjonæren. Men etter denne oppdateringen av firmware, så vil ikke laptopen finne musa heller! :mad:

Har igjen å teste den firmwareoppdaterte musa på stasjonæren, men en skulle da ikke tro den skulle oppføre seg forskjellig fra pc til pc i utgangspunktet?

Noen som aner hva jeg skal finne på? Har ikke lyst til å prøve med copperhead driver og firmware på musa enda.. MÅ da finnes en løsning på dritten? Sende inn musa? :p

EDIT: Den fungerer som den skal, slik i bunn og grunn, men programvaren finner som sagt ikke musa, slik at justering av polling rate ikke kan bli gjort...

Endret av Keltern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette problemet jeg også. Under musen finner du en rund knapp. Hold inn knappen og plugg inn musa i pc-en. Etter dette er gjort, kommer det opp at ny maskinvare er funnet. Gå gjennom installasjons programmet (ikke driverne) og når du får valget om enten å ¨fortsette likevel¨ eller å ¨avbryte¨ trykker du på ¨fortsette likevel¨. Etter dette installerer du drivere til musa. Dette virket hos meg :)

Lenke til kommentar

Ok... Kanskje litt dårlig forklart av meg xD. Men jeg prøver på nytt :D Først installerer du software til musa (cd som fulgte med musa). Deretter drar du ut musa, holder den lille knappen under musa inn mens du plugger den inn i samme usb port. Ja... nå tror pc-en at en ny mus er blitt tilkoblet. Nå kan det være lurt å ha en ekstra mus på lager, Habu'en vil nemlig ikke virke akkurat nå. Du bruker altså en annen mus for å guide deg selv gjennom maskinvare installasjonen som kommer opp. Når installasjonen er ferdig drar du ut Habu'en og plugger den inn i samme usb port igjen uten å holde den lille knappen inne. Deretter laster du ned nyeste firmware og software her. Det står også beskrevet hvordan du skal gjennomføre installasjonen på denne siden. Når du skal legge inn firmware leter du deg fram til oppdaterings fila til firmware under mappen firmware. Når du skal gjøre dette må du plugge ut Habu'en, holde den lille knappen under musa inne, for så å plugge den inn i samme usb port igjen. Igjen må du bruke en annen mus for å dobbelklikke på oppdaterings knappen i firmware mappen (du kan også markere den før du drar ut musa, for så å trykke på enter). Nå skal programmet oppdatere firmware på musa. Etter dette er det bare å restarte, så skal musen fungere med drivere :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...