olais Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Har en urgammel IBM Thinkpad 365XD som jeg ikke kan boote fra CD-stasjonen med. Maskina har ikke floppy-stasjon. Men i biosen hvor man kan stille bootrekkefølgen er det bare mulighet for å boote fra enten floppy eller harddisk. Skal formatere og legge inn på nytt, så jeg er avhengig av å boote fra CD. Kan ikke finne nyere biosversjon enn den jeg har (ver. 1.24) heller, så hva gjør jeg da? Er det bare å gi opp? Endret 28. januar 2007 av olais Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Kan lage en floppy-boot og starte installasjonsprogrammet fra win-cd'en på den =) Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hvis du har Win 9.x installert, kan du bare starte på nytt i DOS-modus. Skriv format C: og vent litt. Etterpå er det bare å gå inn på CDen og installere det OSet du vil. Skal du bruke 2000/XP, må du starte Smart Drive. Link. Finnes også på alle Win 9.x CDer. Gå inn på win95 eller win98 mappa, og skriv smartdrv. Endret 28. januar 2007 av Diverse Lenke til kommentar
olais Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Diverse: Du mener gå inn på CD'n fra Dos? Hverken dos eller Windows klarer å lese CD'n. Det ligger Linux på den. Når Windows98 prøver å lese den tror Windows at det er et audiotrack på den. Skulle jeg har formatert C: er jo alle muligheter til å få lagt inn noe igjen totalt fastlåst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå