Merida Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei folkens, skal begynde og røre på meg igjen og trenger noen meget gode joggesko. Når jeg trente før så var jeg ca. 74-75 kilo, menst no er jeg 94-95 kilo. Når jeg er såpass tung så trenger jeg noen joggesko som er meget gode for å få minst mulig belastning på føtter og kansje spesielt rygg. Har dere noen gode forslag til hva jeg bør se etter? Trenger sikkert sko med god demping både framme og bak. Kom med innspill folkens:-) Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Asics gel kayano synes jeg er gode, men det er jo individuelt. Kommer ofte an på hvordan man løper, hvor mye støtte man trenger. Det som og er viktig i tillegg er at du ikke stresser beina dine for hardt i begynnelsen. Ta pauser mellom øktene. Belatningsskader på beina og beinhinnebetennelse kan fort komme om du kjører like hard trenging som når du var 75kg. 20kg ekstra er en enorm belastning på utrente bein. Løp på variert underlag, gjerne oppover, men ta det rolig og gjerne gå i nedoverbakkene, det er der de hardeste slagene kommer. Endret 28. januar 2007 av Ekko Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Måten foten din beveger seg på og fordeler vekt og ballanse er unikt. Og forskjellige skomerker tar av seg den jobben på forskjellige måter. Det betyr at det er vanskelig å si att en sko er best. Fordi en sko kan være perfekt for en person, men ubrukelig for en annen. Hvis du bor i nærheten av Oslo så har de i grensen en butikk som heter Løplabbet. Der tester de deg og finner akkurat skoen for deg!! Anbefales! AKIRA Lenke til kommentar
Merida Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Takker for raske og fornuftige svar. Desverre så bor jeg på Sunnmøre så det blir ca. 60 mil til Oslo, men tenker jeg stikker innom til sommeren for da skal jeg ha meg en tur nedover til hovedstaden. Jeg tenkte kansje at siden jeg er ca. 20 kilo tyngre no så må det være fornuftig og kjøpe noen nye joggesko med god demping for å "lette på trykket". Jeg har begynt og gå en del på fjellet også som jeg merker er en utmerket god trim. Har dere noen gode linker til joggesko som jeg kunne studere litt? Og foresten hvilken pris må jeg legge meg på for å få et godt par med joggesko? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Å kjøpe sko på nett er høl i hue; Joggesko er noe du må prøve deg frem i - se hva som virker for deg og ditt bruk. IMO er flere flinke; skal jeg utheve noe merke så blir det gjerne Asics. Btw. Löplabbet finnes i flere byer http://www.loplabbet.no/index.php?option=c...=189&Itemid=261 Lenke til kommentar
Merida Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hadde ikke tenkt å kjøpe skoa fra nettet, men heller bare å få sett di forskjellige skoa som er tilgjengelige per dags dato og danne seg eit bilde hva som er og få kjøpt. Endret 28. januar 2007 av Merida Lenke til kommentar
BendikakaQuerck Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 løplabbet ftw. De finner skoene som passer foten din! Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Måten foten din beveger seg på og fordeler vekt og ballanse er unikt. Og forskjellige skomerker tar av seg den jobben på forskjellige måter. Det betyr at det er vanskelig å si att en sko er best. Fordi en sko kan være perfekt for en person, men ubrukelig for en annen. Hvis du bor i nærheten av Oslo så har de i grensen en butikk som heter Løplabbet. Der tester de deg og finner akkurat skoen for deg!! Anbefales! AKIRA 7815828[/snapback] Dette svaret kunne vært quotet som svar i alle slike tråder fra nå av Veldig bra! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Skal jeg nevne et merke, må det bli Mizuno. Mizuno anbefales av leger og fysioterapeuter rundt omkring, og ikke uten grunn. Demping og utformingen er litt foran det meste annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå