Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame problemer... Noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Hei dere Sex og Samliv spesialister :)

Jeg og en jente har deita ( hvordan skrives det egentlig? :p ) en god del i det siste! Hun er en utrolig snill og omtenskom jente, og det har for så vidt gått veldig godt når vi har "deita". Når hun har vert hjemme hos meg har vi holdt rundt hverandre og holdt i hendene, mens vi da så på film. Vi har også vært på kino og da holdt vi i handa. Vi har også kyssa to ganger :)

Disse gangen vi har deita så har vi hat det veldig fint og sånn, og begge viste på en måte at vi likte hverandre...

Det som er spørsmålet her, enten er det jeg som er veldig rar, eller så vet jeg ikke hva det er... Når vi kommer ut blant venner f.eks, så virker det nesten ikke som hun registrerer at jeg er der en gang, jeg føler nesten at hun overser meg litt på en måte. Hun snakker nesten aldri til meg, og hun kaster ikke en gang et blikk over på meg...

Så jeg bare skjønner ikke hva det er som skjer! Hadde vert fint med litt råd og tips til en uerfaren... :)

Bare til opplysning så blir jeg 16 i år, og hun blir 15...

EDIT: Jeg fant ikke på noen god emnetittel. Noen forslag?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tenker en av 2 ting.

Enten er hun litt overlegen og driver "spill" med deg, men utfra din beskrivelse av henne ville jeg ikke trodd det. I tilfelle burde du vel vite dette selv.

Eller så er det en slags rollekonflikt. Alle går jo rundt og spiller ulike roller hele dagen. Er man med kammerater så banner man, er man hos bestemor banner man ikke. Alt etter hvilken situasjon man er i så endrer de fleste karakter. Det som skjer her er vel at venne-rollen hennes og kjæreste-rollen plutselig skal spilles samtidig, og om hun er litt sjenert så tar det gjerne litt tid før hun blir komfortabel med at vennene hennes skal se hvordan hun oppfører seg som kjæreste. Hvis forholdet deres fortsetter å utvikle seg kommer nok det til å ordne seg.

Lenke til kommentar

I din alder er annerkjennelsen fra gruppen viktig. Hun er ikke modig nok til å stå for sine egne valg og gir etter for gruppen rundt seg som hun kanskje føler ikke vil like eller godta deg.

Jeg ville pratet med henne om det når dere er alene og "har god kontakt". For åpenbart liker hun deg...du må bare få henne til å stå for det og være modig. Selvstendighet er en verdi å bygge opp under. Å kunne slippe å være offer for gruppe press vil være en god verdi i fremtiden.

AKIRA

Lenke til kommentar

Har vært borti samme greia, hun her tok aldri noe initiativ, jeg måtte alltid gå til henne osv på skola.

Hun sa alltid at hun likte meg osv, men turte aldri å vise det.

Jeg sa at jeg forventet litt initiativ fra hennes side, det fikk jeg aldri så jeg bestemte meg for å kutte henne ut.

Hvis hun ikke er villig til å gjøre noen ting som helst for det liker hun deg ikke godt nok.

Du må fortelle henne at du vil at hun skal gjøre det når dere er på skola, da skjønner hun kanskje at hun kan miste deg.

Å spille kostbar kan være en bra taktikk av henne, men du må ikke la henne dra deg for langt, da framstår du som svak og uten ryggrad.

Jeg mener ikke at du skal slå ned alle hun peker på, men hun må ikke få fritt rom til å gjøre som hun vil, da blir hun "bortskjemt", dette kommer til å bli slitsomt for deg. I tillegg vil hun antakeligvis bli lei av det etter hvert.

Du må sette litt grenser for henne, så hun føler seg trygg på en måte.

Jeg beklager til dere jenter hvis jeg generaliserer voldsomt nå.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

det kan hende at hun bare trenger litt tid før hun tør å være "kjærstete" offentlig.

Det er ikke alle som synes det er så lett å vite hvordan en skal oppføre seg når en er med venner og kjæreste samtidig.

(snakker av erfaring :) )

Lenke til kommentar

Nei dette er merkelig dere...

Hun har nå vært på ferie en uke. Før det så likte hun meg, men etter at hun kom hjem igjen så likte hun meg ikke på den måten lengre... :no:

Er det noe jeg aldri kommer til og skjønne med på så er det jenter...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

og for å sette alt i perspektiv her. Dere er knapt 16 år gamle...i den alderen bytter man kjærester oftere enn man bytter sko. Dette er ikke på noe som helst måte utypisk. Dette er måten man lærer på og får erfaring. Jeg ville ikke engstet meg det spor om at dette er noe som skal farge ditt syn på kvinner resten av livet. Det vil være tusener av muligheter i fremtiden for deg. Det du går igjennom nå, er det tusner av andre i Norge som gjør akkurat nå, og vi med noen år på baken har opplevd når vi var i din alder. Been there..done that.

AKIRA

Lenke til kommentar

jeg tør ikke spørre henne om vi skal være sammen men jeg elsker henne og hun er ikke den typen som en bare kan si jeg elsker deg og sånn hun er litt sånn.......

vet ikke helt jeg men jeg trenger råd for hva jeg skal si til henne jeg er desperat :dribble:

Lenke til kommentar
Eller så er det en slags rollekonflikt. Alle går jo rundt og spiller ulike roller hele dagen. Er man med kammerater så banner man, er man hos bestemor banner man ikke. Alt etter hvilken situasjon man er i så endrer de fleste karakter. Det som skjer her er vel at venne-rollen hennes og kjæreste-rollen plutselig skal spilles samtidig, og om hun er litt sjenert så tar det gjerne litt tid før hun blir komfortabel med at vennene hennes skal se hvordan hun oppfører seg som kjæreste. Hvis forholdet deres fortsetter å utvikle seg kommer nok det til å ordne seg.

7815787[/snapback]

Rollekonflikter har vel alle, å det finns utallige roller å velge mellom.

For å ta et eksempel, med en kamerat er jeg "pus", med en annen banner jeg og er vanlig skrikende gutt, når de møtes, holder jeg bare kjeft.

Mange roller, skremmendes - for hvem er din egentlige rolle ?

Du kan jo spøre henne ? konfronter, men med en hygglig stemme da selvfølgelig, så hun ikke slapper deg i face`n :)

Drit i hu.. Seriøst, er ikke mye man kan finne seriøst i 15-16 år gamle jenter.

Å de sier at jenter er mer modne.. Isåfall bare de som er støgge.. Sånn seriøst..

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...