Gå til innhold

Fikk 5.08 i snitt!


Rinox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok.. ikek klar over dette, går på VK1... Har ikke engels, hadde det i fjor...

 

Men for å si det sånn.. Velger mann engelsk på videregående kommer mann IKKE inn på ingeniørutdanning, siden dette gjerne krever 2MX, 2FY, eller 3MX, 3FY + 3KJ/3BIO

7815822[/snapback]

 

Hvorfor kommer man ikke inn ved å velge engelsk på vidregående?

Jeg har 2mx + 2fy + 2kj og skal ha 3mx + 3fy og 5t engelsk til neste år..

Det er de færreste ingeniør utdannelsene som krever BIO, det ligger gjerne på 3mx + 3fy og 2kj...

 

Hvor stor forskjell er det egentlig mellom ungdosmskolen og vgs? Jeg skjønner at det vil bli vanskeligere, men vil man få en drastig nedstigning fra ungdomskolen? Jeg fikk 5,3 snitt (10. klasse) - vil det si at jeg vil fyke ned ca. en karakter i de fleste fagene?

7815843[/snapback]

 

Jeg fikk 4.5 i snitt i tiende klasse, første året på vgs fikk jeg 4.2 og nå til jul fikk jeg 3.9..

Spørs egentlig hvilke fag du velger osv..

Lenke til kommentar

Ut av tiende klasse hadde jeg 5 i snitt, men det synker.

GK fikk jeg 4.1 til jul og sommer, nå i VK1 fikk jeg 3.9 (2MX og 2FY drar meg ned i dypet), men jeg har ikke akkurat vært altfor fokusert på skolen det siste året, noe jeg angrer på og har bestemt meg for å endre på dette siste halvåret..

Tror forøvrig at om du klarer å holde snittet på over 5 så kommer du lett inn på de studiene du vil :)

Lenke til kommentar
Ut av tiende klasse hadde jeg 5 i snitt, men det synker.

GK fikk jeg 4.1 til jul og sommer, nå i VK1 fikk jeg 3.9 (2MX og 2FY drar meg ned i dypet), men jeg har ikke akkurat vært altfor fokusert på skolen det siste året, noe jeg angrer på og har bestemt meg for å endre på dette siste halvåret..

Tror forøvrig at om du klarer å holde snittet på over 5 så kommer du lett inn på de studiene du vil :)

7816403[/snapback]

 

Samma her, hvis du ikke gjør en skikkelig innsats med fy og mx så er det veldig lett å få dårlig i det :(

Lenke til kommentar

Jeg har gått opp i karakterene siden 8. klasse. I 8. hadde jeg vel rundt 3 - 3,5 nå, etter 1. tremin på VK2 har jeg 5,1 (nå kan det jo nevnes at jeg går yrkesfag).

 

Men fortsatt, jeg tror det beviser at man trenger motivasjon til å få gode karakterer. I 8. klasse gjorde jeg så mye faenskap på skolen at var på grensen til å være kriminelt (bokstaveligtalt), mens nå sitter jeg stort sett bare å følger med siden jeg faktisk får drive på med noe som er intresant.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Så langt (har ikke fått alle karakterende enda) ligger jeg på 5.1 i snitt. Det er egentlig ikke noe problem, lever det man skal levere, vær tilstede på alle prøvene etc.. Tror jeg lærer ganske kjapt, fikk 6/5 på en prøve hvor jeg leste gjennom stoffet én gang. Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, karakterer har ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Så langt (har ikke fått alle karakterende enda) ligger jeg på 5.1 i snitt. Det er egentlig ikke noe problem, lever det man skal levere, vær tilstede på alle prøvene etc.. Tror jeg lærer ganske kjapt, fikk 6/5 på en prøve hvor jeg leste gjennom stoffet én gang. Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, karakterer har ikke så mye å si.

7816773[/snapback]

 

Disse ord kunne bare kommet fra et skolelys! ;)

Lenke til kommentar
Så langt (har ikke fått alle karakterende enda) ligger jeg på 5.1 i snitt. Det er egentlig ikke noe problem, lever det man skal levere, vær tilstede på alle prøvene etc.. Tror jeg lærer ganske kjapt, fikk 6/5 på en prøve hvor jeg leste gjennom stoffet én gang. Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, karakterer har ikke så mye å si.

7816773[/snapback]

 

Disse ord kunne bare kommet fra et skolelys! ;)

7817465[/snapback]

Såklart er jeg fornøyd, men karakterene har ikke så mye å si med mindre jeg skulle gå høyskole eller lignende etter viederegående.. Går vg1 nå. ;)

Lenke til kommentar
Hvor stor forskjell er det egentlig mellom ungdosmskolen og vgs? Jeg skjønner at det vil bli vanskeligere, men vil man få en drastig nedstigning fra ungdomskolen? Jeg fikk 5,3 snitt (10. klasse) - vil det si at jeg vil fyke ned ca. en karakter i de fleste fagene?

7815843[/snapback]

Altså, det er opp til hva man gjør ut av det selv. Om man må jobbe litt mer, kan hende, men er slett ikke vanskelig å holde seg på det nivået. Jeg gikk fra 4,9 til 5,1 fra siste termin på ungdomsskolen til første termin på vgs.

 

 

Edit:

 

Yrkesfagene på videregående er mye tyngre enn almennfagene, såvidt jeg har forstått det. Jeg fikk 3.5 i snitt etter denne terminen, og må faktisk si meg fornøyd. Jeg strøk bare i ett fag ;)

7824506[/snapback]

 

Dette har jeg nesten vanskelig for å skjønne, siden man (forhåpentligvis) har mer interessante fag innenfor den yrkesfaglige rammen man har valgt kontra studiespesialiserende (etter personlige inntrykk virker det som yrkesfaglige går det mer av interesse for faget, mens de som går studiespesialiserende går det for å få kompetanse videre på høyskole [med unntak]). Sier ikke at det dermed gjør man god i et fag, men det gjør en i hvert fall ikke dårligere. Dessuten er holdning og vilje til å lære et stykke for seg selv i en karakter.

 

Også er det flere fag på studiespesialiserende enn yrkesfag(?). Rett meg hvis jeg tar feil.

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...