Gå til innhold

Fikk 5.08 i snitt!


Rinox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du fikk 6 i engelsk muntlig, som man ikke får karakter i på videregående, så antar jeg at du går på ungdomsskolen... Da er det alt for tidlig å si noe om du kan komme inn på ingeniørutdanning...

 

Gikk ut av 10'ende med 4.9 i snitt, på 3 terminer er jeg nede i 3.8...

 

Lykke til på videregående!!

:p

Lenke til kommentar
Siden du fikk 6 i engelsk muntlig, som man ikke får karakter i på videregående, så antar jeg at du går på ungdomsskolen... Da er det alt for tidlig å si noe om du kan komme inn på ingeniørutdanning...

 

Gikk ut av 10'ende med 4.9 i snitt, på 3 terminer er jeg nede i 3.8...

 

Lykke til på videregående!!

:p

7815764[/snapback]

 

Sisteåret på videregående har man engelsk muntlig.

Lenke til kommentar
Siden du fikk 6 i engelsk muntlig, som man ikke får karakter i på videregående, så antar jeg at du går på ungdomsskolen... Da er det alt for tidlig å si noe om du kan komme inn på ingeniørutdanning...

 

Gikk ut av 10'ende med 4.9 i snitt, på 3 terminer er jeg nede i 3.8...

 

Lykke til på videregående!!

:p

7815764[/snapback]

 

Sisteåret på videregående har man engelsk muntlig.

7815790[/snapback]

 

Ikke nå lenger med den nye reformen, vi har engelsk første året så har vi det ikke lenger. Synes det er ganske latterlig egentlig..

 

Hvor mange poeng trenger man for å komme inn på NTNU, ingeniør? Hva tilsier f.eks 50 poeng?

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det egentlig mellom ungdosmskolen og vgs? Jeg skjønner at det vil bli vanskeligere, men vil man få en drastig nedstigning fra ungdomskolen? Jeg fikk 5,3 snitt (10. klasse) - vil det si at jeg vil fyke ned ca. en karakter i de fleste fagene?

Lenke til kommentar
Hvor stor forskjell er det egentlig mellom ungdosmskolen og vgs? Jeg skjønner at det vil bli vanskeligere, men vil man få en drastig nedstigning fra ungdomskolen? Jeg fikk 5,3 snitt (10. klasse) - vil det si at jeg vil fyke ned ca. en karakter i de fleste fagene?

7815843[/snapback]

 

 

Jeg gikk ned fra 4.9 til 4.3 dette halvåret, men regner med å gå oppover denne terminen. Virka mest som en prøvetermin for oss.

Lenke til kommentar

Enkelte fag blir vanskelig, slik som matte. Norsk blir det mer fokus på innhold, så dette kan være positivt for noen. Alt i alt så blir det verre, men man overlever ganske lett ved bare å følge med i timen. Du lærer jo det nye stoffet uansett.

 

 

 

Siden du fikk 6 i engelsk muntlig, som man ikke får karakter i på videregående, så antar jeg at du går på ungdomsskolen... Da er det alt for tidlig å si noe om du kan komme inn på ingeniørutdanning...

 

Gikk ut av 10'ende med 4.9 i snitt, på 3 terminer er jeg nede i 3.8...

 

Lykke til på videregående!!

:p

7815764[/snapback]

 

Sisteåret på videregående har man engelsk muntlig.

7815790[/snapback]

 

Ikke nå lenger med den nye reformen, vi har engelsk første året så har vi det ikke lenger. Synes det er ganske latterlig egentlig..

 

Hvor mange poeng trenger man for å komme inn på NTNU, ingeniør? Hva tilsier f.eks 50 poeng?

7815838[/snapback]

 

Du kan vel velge det som studieretningsfag?

Lenke til kommentar

Man skal legge sammen alle karakterer man får, dele dette på antall karakterer, gange dette med 10, legge til alle ekstrapoeng.. og vips, der har du dine poeng....

 

Feks... du har 10 karakterer, får 5 i alle... da har du 5*10 / 10 = snitt..

 

ganger dette med 10 får poeng, legger til poeng (eks. frdypningspoeng) la oss si 5p der..

 

Og vips.. du har 55p noe som er ganske bra, og får deg inn på ganske mange studier

Lenke til kommentar
Hvor stor forskjell er det egentlig mellom ungdosmskolen og vgs? Jeg skjønner at det vil bli vanskeligere, men vil man få en drastig nedstigning fra ungdomskolen? Jeg fikk 5,3 snitt (10. klasse) - vil det si at jeg vil fyke ned ca. en karakter i de fleste fagene?

7815843[/snapback]

Jepp, sånn cirka. Varierer jo alltids såklart da.

 

Jeg hadde 5 komma noe i snitt på ungdomskolen, og etter første året på videregående hadde jeg 4 sånn cirka. Datt ned fra 6 i norsk til 2-er blant annet, men lærern vår er skutt i nepa da.

Lenke til kommentar
..., siden dette gjerne krever 2MX, 2FY, eller 3MX, 3FY + 3KJ/3BIO

7815822[/snapback]

 

De fleste ingeniør-studier krever 3MX og 2FY.

 

Sisteåret på videregående har man engelsk muntlig.

7815790[/snapback]

 

Ikke nå lenger med den nye reformen, vi har engelsk første året så har vi det ikke lenger. Synes det er ganske latterlig egentlig..

 

Hvor mange poeng trenger man for å komme inn på NTNU, ingeniør? Hva tilsier f.eks 50 poeng?

7815838[/snapback]

 

Jeg hadde aldri engelsk på hverken VK1 eller VK2.

 

Anbefaler deg å sjekke samordnaopptak.no for poengberegning og poenggrenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...