jungl Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvorfor blir det egentlig sendt så få tv-serier som ikke er produsert i USA. Tenk på alle de forferdelige tv-seriene som blir sendt på dagtid og seint på kvelden. Disse pengene kunne vært brukt på bedre serier! For all del, det finnes mange bra amerikanske serier. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Sikkert fordi det er det folk helst vil se. Bortsett fra noe britisk er det ikke mye ikke amerikansk jeg finner interessant. Nå ser jeg generelt sett lite på TV-serier også da. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er jo også en god del skandinaviske serier som går, selv om jeg godt kunne vært foruten noen av disse også. På prinsipielt grunnlag er jeg enig med trådstarter, det burde vært brukt penger på bedre serier. Problemet er den praktiske løsningen, da man trenger bedre serier å kunne kjøpe. Jeg savner ikke "Helene og gutta", "Rex" eller "Derrick", og jeg ser ikke forskjellen på å kaste bort penger på amerikanske serier, eller å kaste bort penger på andre lands serier bare fordi de snakker ett annet språk. Men at dem som kjøper inn serier trenger et spark bak, er jeg fullstendig enig i. Lenke til kommentar
jungl Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hehe, sant det med helene og gutta. Men det må da finnes kvalitetsserier fra f.eks. Frankrike, Japan, Sør-Korea, osv. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er millioner at serier fra USA. Ikke nok sendetid. Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ja, takk gudene for Hotel Cæsar. Vet ikke helt hvor ironisk jeg var der. Grunnen til at de fleste serier er amerikanske ligger vel egentlig i verdenshistorien. USA har jo egentlig aldri vært ordentlig i krig, og de har vært offer for innvandring, og folk flest søker fortsatt lykken der den dag i dag osv. Det jeg vil frem til er vel at det er USA som har det meste av "makta og tilliten".. Dessverre... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Eg vil tru det blir laga ein del fleire seriar i USA enn resten av verda. Forøvrig er det veldig greit å sjå ein serie med talespråk ein forstår. Finske dramaseriar er ikkje akkurat det eg kunne tenke meg å sjå ein torsdagskveld. Storbritannia lagar mange gode seriar, men samanlikna med USA blir det nok veldig lite. Norske seriar er eg ikkje vidare imponert over. Seks som oss, Hotel Cæsar, Holms... eg ser heller på veggen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ikke desverre. Offer for innvandring? Alle i USA er innvandrere. Denne diskusjonen har sporet av Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg savner ikke .... "Rex" 7816089[/snapback] Rex er tøft! Likte de gamle episodene bedre enn de nyeste, though... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hoster ut Dr.Who og Torchwood (tror disse er britiske) Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 USA har stor erfaring med alt innen film, tv-serier, tv-show o.l. Det er derfor det er så høy kvalitet på det de leverer, og dermed er det også nettopp DET vi velger å vise på tv her. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Men vi har jo gode serier som ikke er fra USA også da. F.eks. The Dudesons (finsk), Top Gear (engelsk) og Monty Phyton (engelsk). Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Engelske komiserier for the fucking win. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bare noen få. Og de holder seg ikke akkurat så lenge. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har hørt de av og til spiller inn film og TV i india. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Tro det eller ei men amerikanere er jo generelt kritiske til hva som sendes på tv, så det er vel derfor at de dominerer markedet. Er ikke lett og finne utenlandske serier som matcher Sopranos, 24, Lost osv. Også sitcoms er jo som regel amerikanske. Norske sitcoms er det jo Tore Ryen som har diktatur på, og britiske er jo bare søppel. Hollywood har jo blitt en større del av amerikansk tv som innebærer en større budsjett hos produsentene, som vanligvis medfører bedre kvalitet.. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kanskje litt off-topic, men er det noen som vet om et godt amerikansk svar på Top Gear? Det er forresten en veldig bra engelsk serie. Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hmmm, trudde Rome var britisk, men USA har vist en finger med i spillet der og. Uansett Rex er hardt! Episodene med gode gamle Walter er de beste by far! (trur det var Walter han het) Edit: Nå fikk jeg Rex sangen på hodet. >_< Endret 31. januar 2007 av JokuM Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kanskje litt off-topic, men er det noen som vet om et godt amerikansk svar på Top Gear? Det er forresten en veldig bra engelsk serie. 7837732[/snapback] Jeg har sett flere på canal digital, men er usikker på hva de heter. Du har jo alltids ting som pimp my ride, fast inc. osv. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg har hørt de av og til spiller inn film og TV i india. 7837304[/snapback] Av og til? Bollywood er nok mer kjent enn som så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå