Gå til innhold

Flashing av Bios.

JonV

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har en kompis med et MSI K7-Master hovedkort.

dette hovedkortet er fryktlig ustabilt og vil ikke kjøre på 133/33 kun 100/33 FSB. Ps XP1600+ Cpu

Tenkte jeg da skulle prøve og oppdatere Bios på Hovedkortet.

Jeg trenger vel da bare siste Bios Versjon, Trenger ikke å Flashe fra den siste på Hovedkoret og oppover.

Jeg kan vel gå rett på siste verjon som i dette tilfellet er 1,5. og ikke 1,1->1,2->1,3->1,4->1,5.

for den siste innholder vel også alle tidligere versjoner.

Spør her for jeg har aldrig rørt noe annet en ASUS hovedkort og er litt usikker (ASUS Live Update)

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-11-30 15:52 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-30 17:33, skrev Kjetil Lura:

Har selv et MSI hovedkort som eg er meget fornøyd med. Eg bruker msi live update når eg oppdaterte bios'en og det funket meget bra. Eneste minusen var at eg måtte istallere winxp på nytt.

Hvordan kan du si at dette funket meget bra?? og et lite minus at du måtte reinstallere xp?

Merkelig svar.

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 18:40, skrev Ac-Cobra:

Quote:

Den 2002-11-30 17:33, skrev Kjetil Lura:

Har selv et MSI hovedkort som eg er meget fornøyd med. Eg bruker msi live update når eg oppdaterte bios'en og det funket meget bra. Eneste minusen var at eg måtte istallere winxp på nytt.

Hvordan kan du si at dette funket meget bra?? og et lite minus at du måtte reinstallere xp?

Merkelig svar.

Hilsen @c-Cobr@

eh, han sa 'eneste minusen', og altså ikke 'et lite minus'...

Sånn sett, er altså svaret ditt det som er merkelig her. D.v.s. har du spesiell interesse av å terge et av medlemmene i forumet ?

Lenke til kommentar
Quote:

Ac-Cobra skrev (2002-12-01 18:40):

Merkelig svar.

Merkelig svar? Neida er ikke det om du kjenner winxp og forandringer i oppsettet, Som de fleste vet er xp veldig kresen når det gjelder forandringer/dårlige drivere osv. Så eg er ikke sikker om det er winxp som er feilen eller bios oppdateringen som er årsaken? Tror det er xp.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 20:14, skrev Zink:

Sånn sett, er altså svaret ditt det som er merkelig her. D.v.s. har du spesiell interesse av å terge et av medlemmene i forumet ?

Jeg må bare beklage hvis det er slikt oppfattet.

Det har nemmelig aldri hent meg at noen reinstall har vært nødvendig etter en biosflash. Jeg har sikker flasha ca.20-25 m/ forskjellige h.k. under winxp uten noen softwareproblemer.

Jeg bare deler mine erfaringer og sier ikke at jeg er noen ekspert i noe som helst, men holdert meg oppdatert på mitt utstyr. (kt7,a7v8x)

Nå kan det jo hende at i andre upgrade-tillfeller at nye funksjonaliteter blir tilgjenngelige på h.k via bios som winxp ikke helt takler, hva vet jeg.

Jeg har ingen ønske om å bli uvenner med noe her, så igjen må jeg bare unnskylde og heller ønske dere en god jul istedet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Ac-Cobra skrev (2002-12-05 19:23):

Quote:

Den 2002-12-01 20:14, skrev Zink:

Jeg må bare beklage hvis det er slikt oppfattet.

Det har nemmelig aldri hent meg at noen reinstall har vært nødvendig etter en biosflash. Jeg har sikker flasha ca.20-25 m/ forskjellige h.k. under winxp uten noen softwareproblemer.

:lol: Hvor mangen eg har flashet bios'en på har eg ikke noen anelse? Men eg har et gammelt hovedkort som kan være årsaken til det. Har faktisk bare oppdatert bios'en på dette hovedkortet(MSI 815EP pro)en gang. De lager ikke noen nye bios til dette kortet lenger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...