Gå til innhold

tåler 7800gtx over 80 grader ?

Anbefalte innlegg

hei. jeg har 2 stk 7800gtx i sli. club 3d og pov. tenker på å klokke. men vet ikke helt om kjøleren er bra nok. ved normal hastighet så ligger tempen på rundt 80 grader. noen ganger 83.

for et år siden hadde jeg et 7800gtx fra club 3d. hadde klokka det til 460 mhz på coren og 1300 på minnet. det kortet tok kvelden etterhvert. hadde jeg maks uflaks da eller tåler ikke kortet så høy klokking ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80 grader er såpass at jeg ville byttet kjøler før jeg hadde overklkket. Men kortet SKAL tåle denne temperaturen, selv om det garantert korter ned levetiden en del.

Syns tempen er over det jeg hadde forventet, selv om stock kjøleren sikkert ikke er av beste merke. Vifta går ordentlig rundt? God luftgjennomstrømming i kabbiset ditt?

Lenke til kommentar

ok, da kjøper jeg kansje 2 vga silencere. burde hjelpe en del det. synd at den ikke kjøler minnet på baksiden av kortet da. mpt på klokking av minnet. er jo viktig på klokke det også.

hm er 35 grader i kabinettet. cpuen er klokka fra 2 til 2.5 ghz. men ligger bare på 37 ved full load. men er bare det ene kortet som går opp i 80 grader ved load. det andre ligger på 76 ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...