Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i billig gibson les paul?

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Hepp! Jeg nå hatt min Epiphone Les Paul black beauty i ca. 2-3 år, men har mere å mere lyst på en ekte gibson. Tingen er at jeg er en drit fattig student.

Jeg husker for en stund siden at en fyr hadde importert en halv-ferdig les paul. Tror den ikke hadde ferdiglakkert på toppen eller noe, og han hadde fått den for 6000kr rundt der. Noen som vet om noen som importere slike?

Skal selvfølgelig selge gamle Epiphonen min, så jeg kan nok punge ut med 7-8000kr.

Hvor mye kan jeg få for Epiphone Les Paul black beauty-en min tror dere? Ser fin ut, bare litt riper etter betespenne bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs hvem du selger til. Riper etter beltespenner er et kjent problem(har det samme på min Epiphone), så hvis du selger til en gitarist vil det nok ikke trekke så veldig i pris. Men du må nok likevel regne med å måtte ut med en del for en Gibson. Tenkte du deg en tilsvarende Gibson-modell? Altså, Black Beauty? Eller bare en svart, Les Paul? gitarer koster jo omtrent det samme overalt, og de fleste butikker oppgir veiledende pris også, så du kan se på Riffs hjemmesider, de har et ganske godt utvalg Gibson-gitarer. :)

EDIT: Den her så jo nice ut, og koster veiledende 13 600, men fåes til 12 350 hos Riff. Kan hende du finner den billigere et annet sted, eller kanskje du også finner den brukt. :)

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar

Hvis du ser her, og blar et stykke ned på siden, finner du en Gibson Les Paul Studio Faded (om den er aktuell) til 8996,- veil. 12990,-, altså 4000 i rabatt.

Men om den prisklassen som Hippie-Erlend er oppe i er aktuell, faller valget rimelig naturlig på Les Paul Standard Faded, nedsatt fra 22695,- til 12895,-

Bassisten (!) i bandet mitt kjøpte denne, og det er visstnok en soleklar forbedring i forhold til den forrige han hadde (tror det var en Epiphone SG).

Lenke til kommentar
Takk for bra svar :)

Ja, det er faktisk nesten det samme for meg hvordan Les Paul det er, men den burde være ganske nøytral. Altså ikke spess Hevy metal, og ikke spess Jazz liksom :p

Skal skjekke ut linkene.

7815971[/snapback]

Hvis heller ikke fargen betyr no særlig, så har de noen relativt billige på Riff. :p

Lenke til kommentar
Hepp! Jeg nå hatt min Epiphone Les Paul black beauty i ca. 2-3 år, men har mere å mere lyst på en ekte gibson. Tingen er at jeg er en drit fattig student.

Jeg husker for en stund siden at en fyr hadde importert en halv-ferdig les paul. Tror den ikke hadde ferdiglakkert på toppen eller noe, og han hadde fått den for 6000kr rundt der. Noen som vet om noen som importere slike?

Skal selvfølgelig selge gamle Epiphonen min, så jeg kan nok punge ut med 7-8000kr.

Hvor mye kan jeg få for Epiphone Les Paul black beauty-en min tror dere? Ser fin ut, bare litt riper etter betespenne bak.

7815347[/snapback]

Så en Gibson LP (ikke lakkert) på Norsk musikk i fjor til 6000,-

Lenke til kommentar

God og billig LP eksisterer ikkje. Foreløpig den einaste grunnen til at eg ikkje har to. Ein må opp i Standard for å få noko som i det heile kan betegnast som "god".

Prøvde ein Studio i jula og den var overraskande ræva. Veldig dårlig samansatt og ein sinnsvakt grov hals.

Lenke til kommentar
God og billig LP eksisterer ikkje. Foreløpig den einaste grunnen til at eg ikkje har to. Ein må opp i Standard for å få noko som i det heile kan betegnast som "god".

Prøvde ein Studio i jula og den var overraskande ræva. Veldig dårlig samansatt og ein sinnsvakt grov hals.

7824898[/snapback]

Eg prøvde også i fjor haust min første Studio, og konstaterte at dette er ein gitar eg aldri skal ha. Kva veg desse monstera eigentleg? 50kg? Sjukt dårlig balansert, plastik- helvete, og som du seier, alt for "grov" hals.

Nei, nokon LP blir det ikkje på meg med det første. I alle fall ikkje Studio. Må opp i prisklassene.

Lenke til kommentar

du kan kjøpe Her?

men det er ikke noe som heter at den er billig. en ekte Gibson les paul ligger på mellom 20-40 tusen kroner. og det er ikke noe du skal kjøpe deg hvis du ikke er proffesionell og spiller mye. det er ikke verd å bruke så mye penger hvis du ikke er god og spiller dyrisk mye.

Dette er standard gibson les paul som sikkert du tenker på.

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...