Gå til innhold

Vob-fil til en vanlig videofil


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har møtt et lite problem angående vob-filer...

Jeg skal legge egenproduserte dvder inn på pcen...disse dvdene inneholder flere klipp eller småfilmer....

Men problemet er at dvden ikke bare har en enkel videofil for hvert klipp...det er en masse filer som bup,ifo og vob...

Det jeg har gjort til nå er å legge de filene som hører sammen i en mappe og for å spille av må jeg ha windvd programmet og markere alle filene i mappen og velge spill av ved høyreklikk...

Pga. at jeg ønsker å ha muligheten til å spille av disse filmene i hjemmenettverket uten å måtte ha windvd installlert på alle maskinene så har jeg altså et problem...

Hvordan skal jeg få disse filene bup, ifo og vob filene til å bli bare en videofil som kan spilles av f.eks i windows mediaplayer...?Filmene er av mpeg2-kvalitet fra før...

 

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan t.d. bruke AutoGK til å gjere konverteringa. Programmet er veldig enkelt, men det kan ta ganske lang tid. Merk at du som «Input file» ikkje skal velge ei av VOB-filene, men ei IFO-fil.

 

Redigert: Og forresten, denne tråden er feilposta, dette har ingenting med redigering av stillbilete å gjere. Videoredigering og video hadde vore ein betre stad. Eg har rapportert den, so den vert nok flytta snart.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Du kan t.d. bruke AutoGK til å gjere konverteringa. Programmet er veldig enkelt, men det kan ta ganske lang tid. Merk at du som «Input file» ikkje skal velge ei av VOB-filene, men ei IFO-fil.

 

Redigert: Og forresten, denne tråden er feilposta, dette har ingenting med redigering av stillbilete å gjere. Videoredigering og video hadde vore ein betre stad. Eg har rapportert den, so den vert nok flytta snart.

7815296[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg har mottatt en dvd fra en fotobutikk. Her ligger det en del .bup og .vob filer. Jeg lastet ned dette Auto GK programmet og det så jo greit ut det, men det ble ikke noe resultat. Noen tips? Skulle gjerne klart å se filmsnuttene med media player el et annet gratis program.

Håper på hjelp. :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at VOB-filene bare skal gis nytt 'etternavn', MPG i stedet for VOB. Dermed kan de spilles av i win mediaplayer. - De andre filene på DVD-plata har ingen interesse her.

Skal du redigere VOB-filene må du ta de inn i et redigeringsprogram. Jeg bruker Magix, og kan dra VOb-filene rett inn på timeline og 'skjøte' de sammen til én fil, og så rendre de til det formatet jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Kan være greit å tilføye at om du ikke klarer å gi nytt navn til fila, gå til kontrollpanel-mappealternativer-filtyper, bla ned til VOB og marker, klikk avansert og hak av på vis alltid filtype. Gjør det samme på MPG om du skal forandre tilbake igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...