Korka Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 hei, vi har nettopp starta med geometri på skolen, og jeg skjønner ikke en dritt av det som blir sagt.... Vi holder på med og konstruere sirkler, normaler ( der jeg falt av lasset ) Vist noen har noe tips om hvordan jeg kan lære meg enklere og bedre så bare si ifra Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ta frem boka når du kommer hjem. Øv, les, konstruer sirkler og sånt. Så skal du se at du ikke mestrer det snart Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er nok bare å gjøre det mange nok ganger til at det sitter, men også av og til ta et steg tilbake og se hva man egentlig holder på med. En ting som er viktig når det gjelde geometri/matte er å ikke bare slavisk følge måten å gjøre det på, men faktisk fortså hvorfor det må være slik. Da lærer man det mye bedre. Feks: Om du konstruerer normalen til et punkt (punkt A) på en linje med passer, hvorfor vil det nye punktet du finner alltid ligge rett over punkt A? Jeg lærte vel dette på barneskolen en gang, har ikke gjort det på 10 år, men husker fortsatt hvordan man gjør det fordi jeg forstod hvorfor det må være slik. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) ja jeg er jo egentlig bra i matte og sånn da men det har blitt litt bobob nå, fikk 5- i totalkarakter da, litt stolt over den da nå skal jeg øve, synd jeg glemte matteboka på skolen da Endret 28. januar 2007 av Nessie Lenke til kommentar
EDB Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det å konstruere en sirkel krever vel ikke all verdens? -- Du finner sikkert regler for konstruering av diverse vinkler ol. om du søker litt på google eller leter på matematikk.net Lenke til kommentar
Korka Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 joa, men læreren våres krever så mye, at vist vi ikke skjønner en dritt så spør vi, men da sier han at vi må følge med bedre, for en idiot! Takk for sida EDB, skal sjekke der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå