hwarangdo Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvor viktig synes dere er med: 1) Garantitid 2) Service 3) Reklamasjonsrett 4) Forsikring som selges i de store elektrokjedene ved innkjøp av bærbare 5) Innboforsikring I hvilken grad overlapper disse hverandre, konkurrerer seg i mellom eller supplerer hverandre? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Granti kontra reklamasjonsrett. En garanti er bare nyttig (i Norge) når den dekker mer (gir rettigheter utover) enn forbrukerkjøpsloven. Garanti vil ofte være bedre enn kjøpsloven (som gjelder ved bedriftskjøp (også bruttolønnsordninger)). Forsikringer (enten særforsikring tegnet ved kjøp av varen) er nyttige siden de dekker ting som hverken går under granati eller reklamasjon). Forsikring er forøvrigt den eneste varen du kjøper og håper ikke å bruke. Service ligger utenfor dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå