B4stian Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har egentlig fått litt lyst på denne jeg! Ikke minst på grunn av prisen! Men hvordan er det egentlig å skrive sms på en så liten skjerm? Ikke funnet videopresentasjon av det enda 7943217[/snapback] Jeg hadde selv N1m i sommer og sms gikk faktisk kjempebra. Du får opp "tall-tastaturet" med tegnene på skjermen også bare trykker du løs. Den reagerer raskt så ikke noe etterslep heller! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hvis den neste versjonen har større skjerm og IKKE to STORE hull så blir det min neste mobil. Joysticken er også alt for stor, så på en video og pausa den når den var på siden, no way.. Hadde greid meg uten joystick og bare skjerm. edit: ser ut som det blir en Sony ericsson igjen, type pda greier.(W950i) Endret 14. februar 2007 av Bundy Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Noen gamle og nye Neonode-videoer 7943313[/snapback] Og nye videoer kommer stadig. Den nest nyeste forklarer bruken litt mer inngående. ( Neonode N2 user interface explained ) Endret 15. februar 2007 av JackBauer2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er ikke vitsen å forklare neonode2 interface, telefonen er omtrent identisk med n1m. En slik har jeg allerde, så jeg var utrolig skuffet over neonode sin lansering Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Mobilen.no har testet N2. "Av: Espen Swang (3GSM Barcelona/Mobilen.no): Det svenske mobilforetaket Neonode holdt sitt løfte og lanserte en ny versjon under 3GSM i Barcelona denne uken. Lett er fett Med 1 GB minne og en vekt på bare 63 gram skiller den seg ut i mengden. Og enda mer spesielt er brukergrensesnittet. Den lille og lette Neonode N2 har bare en tast. Dette er en joystick du bruker for å navigere på nettet eller som spillkontroll. Ut over dette utføres alle komandoer ved hjelp av fingerstrøk over skjermen. Enkelt Vi fikk prøve Neonode N2, og brukte ikke mange sekunder på å bli kjent med det spesielle menysystemet. Med dingsen trygt plassert i hånden (telefonen altså) strøk vi frem og tilbake og opp og ned på den lille skjermen. Menyene dukket opp rimelig raskt, og vi hadde ingen problemer med å treffe de riktige funksjonene. Forbedret brukergrensesnitt Noe av det vi var mest skeptiske til var teksting. Men knappene som dukket opp på skjermen under SMS-menyen var overraskende enkle å bruke. Og ikke bare det en liten vibrasjon bekreftet at vi hadde trykket på tasten og ga nøyaktig den responsen vi trengte. Den trykkfølsomme skjermen er egentlig ikke trykkfølsom. I stedet for å reagere på trykk har telefonen en rekke usynlige lamper som sender lys horisontalt og vertikalt over skjermen. Lyset tegner et rutemønster, og telefonen reagerer når lysstrålen brytes. Ut fra hvor lyset brytes ser telefonen hvor fingeren din er, og den kan utføre korrekt handling. Bra batterikapasitet Markedssjef i Neonode, Daniel Stålbo sier denne teknologien i svært liten grad påvirker batterikapasiteten. Når tastlåsen aktiverer seg slukker lampene. N2 har en standbytid på 200 timer, og kan brukes i rundt 5 timer til tale. Selv om telefonen er liten så har Neonode klart å plassere et Samsung 2-megapiksel kamera ombord. Med stort minne og handsfree-sett med mulighet for tilkobling av egne headsett (standard 3,5 millimeter plugg) er dette dessuten et godt alternativ til tradisjonelle mediespillere. Før sommeren Mens Neonodes første mobil brukte en evighet på å bli klar for markedet sier Stålbo at N2 skal være i butikk før sommeren. Denne gangen vil telefonen bli solgt gjennom tradisjonelle distribusjonskanaler for mobiltelefoner, og ikke som sist da Neonode selv stod for salget. Mangler Vårt inntrykk av Neonode N2 er at den har skyhøy gadget-faktor, og at vi selvsagt må ha en. Men vår eneste mobiltelefon blir den aldri, ettersom den mangler en del på datasiden. Den har for eksempel ikke noen teknologi som gjør den egnet for nedlasting eller streaming av media. Derimot kommer den med et PC-program som lar deg kopiere direkte fra nettradio til MP3-filer på minnekortet. " Lenke til kommentar
Simen90 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Tror denne kommer til å slå an mer enn vi tror. Så veldig brukervennlig ut og kommer nok til å høy "må ha" faktor. Hvis prisen er såå snill som Jackern spår vil denne bli seriøst vurdert ved neste mobil kjøp! Håper du har rett! Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Tror motsatt. Ikke mange har hørt om Neonode og blandt de som er veldig intressert i mobiler er den ikke så imponerende. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Norges største avis virket i alle fall imponert, de har skrevet noen artikler om den allerede. Ingen mid-end-mobiler i handelen som har touchscreen så vidt jeg vet, så det er ikke umulig at mange vil være nysjerrige! Mobilen.no har som eneste norsk aktør testet den, og de virket absolutt positive, så jeg vil ikke utelukke at denne kan gjøre det godt. Denne skiller seg definitivt ut fra mengden. Lenke til kommentar
2mmen Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Gleder meg iallefall, de leter etter en norsk distributør, så håper de finner noen som er villige til å slippe n2`en på det norske markedet ;p Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Gleder meg iallefall, de leter etter en norsk distributør, så håper de finner noen som er villige til å slippe n2`en på det norske markedet ;p 7973652[/snapback] Virkelig? Da jeg spurte de for en uke siden sa de at de skulle konsentrere seg om EU først... hadde ikke gjort noe hvis Dangaard hadde tatt den inn. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Noen bilder: Lenke til kommentar
2mmen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Datating - For 3 dager siden letet de ;p Jackbauer2 - veldig flotte bilder av N2 Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) "Sonys chef tar över Neonode 2007-02-22: Carl Thulin Sonys Sverige-chef Mikael Hagman tar över som koncernchef på svenska mobiltillverkaren Neonode.I slutet av januari kom beskedet att Neonode ska fusioneras med det amerikanska datalagringsbolaget SBE och på så sätt bli noterat på teknikbörsen Nasdaq. Affären ska vara klar under andra kvartalet och nu står det klart vem som blir ny koncernchef - Sonys chef för Sverige och Finland, Mikael Hagman. Det uppger en källa för di.se. Mikael Hagman sa upp sig för en tid sedan, men lämnar Sony först på fredag. I samband med fusionen byter SBE namn till Neonode och flyttar huvudkontoret från San Ramon i Kalifornien till Stockholm." Endret 22. februar 2007 av JackBauer2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Den trykkfølsomme skjermen er egentlig ikke trykkfølsom. I stedet for å reagere på trykk har telefonen en rekke usynlige lamper som sender lys horisontalt og vertikalt over skjermen. Lyset tegner et rutemønster, og telefonen reagerer når lysstrålen brytes. Ut fra hvor lyset brytes ser telefonen hvor fingeren din er, og den kan utføre korrekt handling. 7964083[/snapback] Tvilere: her er revolusjonen dere maser om at neonode mangler.. eventuelt - finnes det en annen så liten telefon med touch-screen? prada-mobilen er kanskje i nærheten, men den er jo litt "damete" Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Tror jeg har bestemt meg for å ha denne som en nr.2-telefon. Her er en kjekk liten test-video på svensk: http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200703/01...orer149.dbp.asp Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Den tidligere sjefen i Neonode, Tommy Hallberg, svarer nå på spørsmål på www.mobil.se. (Han jobber fremdeles i selskapet) Her er noen av spørsmålene og svarene: ----- Peter Tror du att Apple snott idén med att starta enheten genom att "sweepa" fingret över skärmen från Neonode N1? Det känns så tycker jag. Tommy Hallberg Jag håller med dig. Den påminner onekligen om vårt key-lock... ----------------- Peter Hur bra kommer Neonode N2 vara på media? Kan man koppla in egna vanliga hörlurar (3,5-millimeterskontakt)? Sladdlösa bluetooth-hörlurar? Kan man spela upp film? Kommer det följa med något bra synkprogram för att föra över bilder & musikk & sånt? Tommy Hallberg Du kommer att kunna ansluta dina favorithörlurar (3,5mm) till N2. Dessa kan du även använda under telefonsamtal. N2 stöder Bluetooth headset, filmuppspelning, filöverföring samt synkronisering med Outlook. Oppdateres etterhvert. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 JackBauer2 Kommer Neonode till Norge? Den gjorde inte det sist. :-( Tommy Hallberg Jag hoppas det. Vi vill gärna finnas hos er. Detta beror dock på om vi kan hitta rätt partner som på ett bra sätt kan hantera våra kunder. Vi för fn diskussioner med flera möjliga. -- Patriq Kan man överföra filer till N2an när den är igång och ansluten via USB? Tommy Hallberg Definitivt. Tanken är att du skall kunna fylla N2:an med musikk och video på ett enkelt sätt. Under 2007 kommer det att finnas mini SD-kort med 8GB kapacitet. -- Lukas Hej igen. Varför klarar Neonode N2 8GB minneskort, medan SonyEricsson W880 (bara som exempel) klarar 1GB max. (även om det finns 2GB kort) Vad är det som bestämmer "gränsen"? Lukas Tommy Hallberg Vi har stöd för SD-kort med High Capacity. Den övre gränsen ligger på 32 GB. Under 2008 räknar minneskortsleverantörerna med att kunna börja leverera 32GB. -- Lars Hej kommer ni få någon mobil med bra kamera? Tommy Hallberg I N2:an sitter en riktigt bra 2MP kamera från Samsung. Vi har även lagt mkt tid på att få till ett användarvänligt gränssnitt -- Simon I Hade neonode tänkt ta tag i problem som dålig mottagning och dålig kvalite på samtalen med sin nya n2a? Tommy Hallberg I N2:an har vi en ny GSM-lösning som ger riktigt bra ljud och täckning -- CommonSense Hejsan - kul att Neonode har överlevt dessa år sedan starten och att Ni nu verkar ge Er i kast med att verkligen göra ett andra försök (detta är enl mig ett egenvärde i Neonodes varumärke i sig)! Min fråga: anser Ni att Apple och då främst genom iPhone är ett allvarligt hot mot Er och i så fall hur har ni tänkt att avvärja detta potentiella hot? Tommy Hallberg Apples lansering har visat sig perfekt för oss. Just nu upplever vi ett oerhört stort intresse för mobiler med pekskärm. I media både i Europa och i USA jämförs vi och N2:an med Iphone. Timingen kunde inte ha varit bättre för oss. Da var chatten slutt. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Neonodes hjemmeside er oppdatert. Ser ut til at det blir litt friskere farger på noen av modellene. Det er også lagt til ny info på www.neonode.com Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Tror jeg går for den røde, jeg også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå