Gå til innhold

Hvilken av disse Toshiba-er?

tepe2

Anbefalte innlegg

Syns disse er ganske så like. Hvilken ville du valgt og hvorfor?

1. Sat A100

2. Aquium A100-299

3. Satelite A100-254

Nr. 2 koster det samme utenom pakken, så se bort ifra at du får med veske og minnepenn. Se i det hele tatt bort fra prisen på alle tre, er jo nokså lik.

Hvis jeg selv skal vurdere nr. 2 og 3 i forhold til hverandre, så er fasit: Nr. 2 har væskebestandig tastatur, 20 GB større harddisk og litt bedre prosessor (T2250, mens nr. 3 har T2050). Nr. 3 har derimot hele 2 GB ram. Men det tror jeg er eneste fordelen.

Men hvordan er disse i forhold til nr. 1?

Vil tro at støy og batteritid er nokså lik. Kvalitet også selvfølgelig. Forbanna vanskelig! Kan ikke produsentene lage forskjellige modeller, istedetfor mange nesten identiske? Eller er det bare jeg som er så j...a dum at jeg ikke ser forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke finne noe på sidene som tilsier at alle disse har væskebestandig tastatur. Det står listet under spesielle egenskaper til A100-299, men ikke A100-254.

Er "Trubrite"-skjerm mye bedre enn "vanlig" skjerm? I såfall utgår jo nr. 3 selv om den har 2GB.

Og nå nettopp fant jeg ut hva den første heter, nemlig Satelite A100-207. Og hvis du sammenligner den med Aquium A100-299, (altså sammenligner nr 1 og 2) på nettsidene til Toshiba, så ser du at de er helt identiske. Med unntak av at kun den ene har væskebestandig tastatur, A100-299. Jeg kan ihvertfall ikke se andre forskjeller.

Aquium A100-299 må vel være det beste valget?

Sammenligning her

Disse modellene er vel både kjapp og støysvak ?

Lenke til kommentar
Kan ikke finne noe på sidene som tilsier at alle disse har væskebestandig tastatur. Det står listet under spesielle egenskaper til A100-299, men ikke A100-254.

se under "tastatur":

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...shibaShop=false

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...shibaShop=false

"TruBrite™ is Toshiba’s trademarked marketing name which represents the latest in anti-reflective LCD screen technology (anti-reflective technology).

Anti-reflective LCD technology was first introduced in early 2003 to the Japanese notebook market. This technology became an instant hit due to image clarity and brilliant colors of this high-gloss screen. This new technology is higher in contrast, produces clearer and more colorful images and has wider viewing angles than standard notebook screens."

http://www.screentekinc.com/toshiba-trubri...d-screens.shtml

Endret av hwarangdo
Lenke til kommentar

Ok. Ser nå at du har rett. Takk skal du ha.

Men jeg ser ikke noen forskjell på Equium A100-299 og Satellite A100-207. De har jo samme spesifikasjoner over hele linja.

Er det forresten noen som har en av disse, og som kan si noe om støy og hurtighet, eller andre ting, positivt som negativt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...