Pansergnom Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hei jeg poster her, var ikke helt sikker på om jeg skulle poste dette i programvare forumet eller her så jeg poster her siden det er relatert til nettverksdelen i windows vista. Saken er det at jeg kjører vista for øyeblikket og jeg har internett fra Bluecom og når jeg booter windows xp så har jeg ikke noe problemer med å motta ip adresse fra routeren min som er i bridge mode... Når jeg derimot booter med windows vista så får jeg bare en default ip adresse som windows setter opp for deg hvis den ikke finner noe dhcp server. Problemet ser ut som om det forsvinner når jeg disabler firewallen som er integrert i vista men ettersom jeg har forstått det er det ikke akkurat genistrek nr 1 å kjøre uten firewall når jeg har ip direkte ut på nett,....? Skulle gjerne likt å visst om det er noen andre som har samme erfaring? Jeg lurte på om det kunne være firewallen som blokker ip adressen routeren sender meg, men jeg er ikke helt sikker. Er det kanskje en service man kan slippe igjennom firewallen som håndterer automatisk tildeling av ip adresse? *edit* Hmm, nå etter reboot ser det ut som om jeg ikke klarer å få tildelt noe ip adresse med firewall på eller av. Jeg vet at det ikke er noe problem med dsl modemet, det funker fint med windows xp. Endret 28. januar 2007 av MetiCx Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 ingen som har hatt dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå