Gå til innhold

ASUS LGA775 HK

Blank_File

Anbefalte innlegg

Tenkte på nytt system nå som studielånet er på plass, og jeg veit jeg vil ha Core 2 Duo og ASUS HK. Har et XFX Geforce 7800GT kort som jeg ikke gidder å bytte enda, men ellers må jeg jo ha ny DDR2 RAM og CPU også. Det skal jeg nok klare selv, men verre er det altså med HK. Problemet er det at det så ubegripelig mange på LGA755 socketen at jeg har jo ikke anelse hva jeg skal velge!

Jeg bryr meg ikke om Wifi i det hele tatt. SLI er heller ikke noe must, men er selvsagt greit å ha. Jeg vil gjerne ha siste teknologi på hovedkortet og noe som har brukbart overklokkings potensiale. Valget for meg da, kan synes å stå mellom Intel 975 brikkesett og nForce 680 brikkesett. Så fins det igjen en haug av små forskjeller av disse igjen. Har jeg så langt forstått rett? Har ingen spesielle behov egentlig utover dette, men driver og spiller litt så jeg vil jo ha siste PCI-E slotten osv, slik at jeg ikke trenger nytt HK igjen da for å dra ut alt av skjermkortet når tiden er inne for å bytte dette.

Så hva er å anbefale når det gjelder å få mest mulig for pengene i denne klassen? Kom gjerne med flere forslag

Sitter på AMD64 3000+ og ASUS A8N enda og har vært strålende fornøyd, så håper å få noe som er like overklokkingsvennlig og stabilt igjen.

Har forøvrig en MIST 500w PSU, regner med denne er tilstrekkelig enda...?

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...