Leon83 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg har et problem med å få installert driver til skjermkortet. Det gjelder både for Vista og XP. I Vista får jeg ikke installert driver, og i XP får jeg ikke oppdatert driveren til en ny versjon. Denne feilmeldingen kommer når jeg kjører Setup.exe, uansett hvilken versjon det er: "Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes." Jeg har lastet ned og prøvd flere versjoner fra Nvidia sin hjemmeside (til Geforce GO 7600): XP: versjon 84.63 og 92.91 og 93.71 Vista: versjon 96.33 og 97.44 PC'en er en ASUS laptop: ASUS A6Jm Intel Core Duo T2400 1,83Ghz GeForce GO 7600, 512MB RAM VideoBIOS-versjonen til skjermkortet er: 5.73.22.16.B0 Gjeldende Nvidia-driver i XP er: 84.26 Jeg kan ikke fatte hvorfor den feilmeldingen kommer når jeg har lastet ned drivere som skal passe til mitt skjermkort. Kanskje jeg må oppdatere skjermkort-BIOS'en? Det hadde vært greit å få innstallert en skjermkort-driver til Vista, for det er jo ikke noe særlig å kjøre Vista med standard VGA-driver i lav oppløsning. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Nvidia er litt "guggen" med støtte for laptop grafikkortene sine. Hvis du tar en kikk på denne websiden så har de modifiserte drivere og informasjon om hva som må endres for å få drivere til å funke på laptoper. Jeg har ihvertfall brukt den siden til å fikse relaterte problemer til det du har. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Yep. Jeg ble tipset om www.laptopvideo2go.com på et annet forum også. Jeg lastet ned en modifisert INF-fil til driveren og fikk installert den : ) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har problemer i enkelte spil. Bruker driverne fra Laptopvideo2go, men de fungerer jo selvfølgelig ikke like bra som de offisielle Nvidia GO-driverne til XP gjør. Er det noe nytt på nyhetsfronten når det gjelder offisielle GO-drivere til Vista? Lenke til kommentar
andnet Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skulle likt å visst dette også har nettop kjøpt en toshiba laptop med dette skjermkortet Lenke til kommentar
TNormann Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 trenger også hjelp med dette.... helvettes pcen min har klikka på skjermkortet, plutselig lagger alt av spill... Installerte driver fra laptop2go - pcen konka, kjørte recovery og installerte driveren som fulgte med recovery-cden. Nå sliter skjermen med å skru seg på igjen (etter å ha slått seg av for strømsparing) og alle spill lagger :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå