geirav Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hei! Har vært så heldig at jeg har klart å knuse skjermen på min laptop (acer travelmate 290). Har noen programmer jeg nå må overføre til annen pc, men får ikke bilde på ekstern skjerm som jeg har koblet til (flatskjerm). Bildet forsvinner rett etter at windows(xp) logoen blir borte. Noen som vet hvorfor denne skjermen ikke virker (får opp no signal). Kan jeg evt komme inn på filene på denne pcen via krysset kabel e.l.? Ble rotete dette, men håper noen kan hjelpe... Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 du har en knapp..Fn + f5 du kan bruke for å få bilde over. ekstern harddisk er en mulighet, switch og vanlig nettverkskabel, eller kysset kabel =) håper ting løser seg, lykke til. alltid surt å miste data, å værtfall surt å knuse en data Lenke til kommentar
geirav Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Takk for tipset. Godt det var så enkelt som fn+f5 Da får jeg heller leve med tapet av pcen. Det viktigste var å få fatt i regnskapet til min butikk for 2006. Nå ble jeg glad... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvis den bærbare er stilt inn til å sende ut høyere oppløsning enn den eksterne skjermen takler så kan det være problemet. I så fall løser man det ved å gå inn i sikkerhetsmodus, velge en lavere oppløsning og starte om igjen. Redigert: Jeg ser det løste seg på et vis. Bra! PCen er ikke nødvendigvis tapt. Det går an å skifte LCD-panel på den selv eller få noen til å gjøre det. Det bruker å koste 3-4.000 kr så det er neppe verd på en eldre PC. Hvis du ikke fikser det så kan du sikkert selge den som dele-PC på bruktmarkedet. Bare husk å slett filene på en trygg måte først. Det vil ikke si med slegge, men med et trygt overskrivingsprogram. What is Eraser? Eraser is an advanced security tool (for Windows), which allows you to completely remove sensitive data from your hard drive by overwriting it several times with carefully selected patterns. Works with Windows 95, 98, ME, NT, 2000, XP, Windows 2003 Server and DOS. Eraser is Free software and its source code is released under GNU General Public License. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå