trrunde Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hvor lenge må du vente etter du har gått på pensilinkur før du begynner å drikke alkohol igjen? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det står ikke i pakken da? Eller i den "bruksanvisningen"? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) problemet er bare at det er ikke jeg som har tatt pensilinkuren, er en vennine som gikk på det, frem til i ettermiddag, og i kveld var hun på flaska, hun sier at det er lenge nok, men jeg har mine tvil på at hun kan begynne samme kveld som hun tok de siste tablettene. Edit: 800 poster Endret 28. januar 2007 av trrunde Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Det går nok helt fint. Før sa man at man ikke kunne drikke når man gikk på penicilinkur, men de har gått litt vekk i fra det nå. Så lenge du ikke drikker så alt for mye går det helt fint. Og det eneste som skjer er vel at effekten av penicilinen forsvinner/blir mindre. Så om hun i tillegg er ferdig med kuren så skulle vel alt være fint, men ikke til å anbefale. Endret 28. januar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 okay, det var bra Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Er det ingen som ser betenkeligheter med å ende opp med penicilinresistente bakterier? Bakterier har den egenskapen at de muterer og blir resistent met det som prøvde og drepe de om de overlever. Menmen det er vel viktigere å drikke da. Endret 28. januar 2007 av perpyro Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det jeg sa var nøyaktig det jeg fikk beskjed av legen sist jeg gikk på penicilin (var rundt jul). Noe mer vet jeg ikke, men jeg stoler på legen, jeg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er det ingen som ser betenkeligheter med å ende opp med penicilinresistente bakterier?Bakterier har den egenskapen at de muterer og blir resistent met det som prøvde og drepe de om de overlever. Menmen det er vel viktigere å drikke da. 7815048[/snapback] Å ta seg en pils eller to i løpet av tidageskuren er ikke så skadelig. Å drikke seg drita, eller å ta seg et par-tre pils hver dag, det ødelegger mer. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg bruker penicilinkur for å bli frisk så fort som mulig, drikke kan man gjøre når man er frisk. Ut fra dette sitatet" Å ta seg en pils eller to i løpet av tidageskuren er ikke så skadelig" regner jeg med at det er litt skaderlig men ikke så mye. Dette bekrefter bare at drikking er viktig. Endret 29. januar 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå