Gå til innhold

gears of war live - ping?


Winniee

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager klarer dere (forutsatt at det er noen) å spille gow live?

 

Problemet: Ping! For det først: Er det mulig å få vist pingen til de forskjellige matchene som popper opp når du browser matcher? Det eneste jeg ser som kan tilsvare dette er 1 til 3 streker på slutten av match "ID'en/navnet" med henholdsvis rød, gul eller grå farge. Regner med 3 streker med grå farge er det som skal være det beste, men å spille her er helt tafatt, og det kan virke som jeg pinger 200-1000ms. (Til dere som ikke vet hvordan det virker: Still deg mot en vegg og skyt med haglen en gang, du vil merke at det tar forholdsvis lang tid før kulene smeller i veggen). Dette er ikke holdbart! FPS spill online skal spilles med 20-60 ms.

 

Og er det overhodet noen måte å få sett pingen din mens du spiller gow live?

 

Slik jeg har forstått det baserer GOW Live seg på at spillere hoster matcher, så om du er uheldig og kommer inn på en match hostet av en amerikaner, spanjol, meksikaner eller noen utenfor skandinavia generelt, vil det ikke fungere. Er det noen mulighet å se hvor spillere som hoster matchene kommer fra? Går det ann å begrense matchene til å bare inneholde matcher fra skandinavia? (evt norge)

 

PS: Linjen er det ingen problem med. 3000/480 (elns) ADSL. På PC i hjemmet pinger jeg 22 til vg.no, ingame i CS for eksempel pinger jeg 30-40ish til alle norske servere.

Endret av Winniee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

nei, nei og nei.

 

du kan bare se pingen på selve kampen, det er et problem at noen kamper har dårlig ping. men mesteparten av tiden går det greit.

men selvsagt mye bedre når man er host.

 

jeg har nesten bare 3 streker, grå.... og noen 2 streker, gule. men det er også opp og ned her.

 

man kan ikke velge land man søker i.

selv om det er 3 streker, kan matchen være dårlig ping.

 

men det er ikke så stort problem som du beskriver, så det er mulig feilen er hos deg?

 

det er selvsagt noen kamper som er helt umulig og spille av og til.

Lenke til kommentar

Det er litt synd at man ikke kan velge hvilke region/land man vil at motstanderne skal komme fra. Det hadde vært drit fett om man kunne kryssa av for at man bare skulle vise norske servere...

 

Hvis du er interessert i å spille mot nordmenn og har problemer med å finne dem, kan du jo spørre i tråden jeg linker til... Der treffer du alltids folk, bortsett fra tidlig morgen :hrm:

 

LINK: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=668179&st=1940

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet ligger hos deg, da jeg skjelden har slike problemer. En gang iblant så skjer det som du beskriver med at kulene tar lang tid å treffe, men det er skjelden, og ofte er det en annen person's feil. Når han går ut av spillet så funker alt igjen.

 

Er du sikker på at du ikke kjører torrent eller noe mens du spiller online? Det er nemlig katastrofalt for pingen på xbox live.

Lenke til kommentar
Jeg tror problemet ligger hos deg, da jeg skjelden har slike problemer. En gang iblant så skjer det som du beskriver med at kulene tar lang tid å treffe, men det er skjelden, og ofte er det en annen person's feil. Når han går ut av spillet så funker alt igjen.

 

Er du sikker på at du ikke kjører torrent eller noe mens du spiller online? Det er nemlig katastrofalt for pingen på xbox live.

7815535[/snapback]

 

Kan ikke bruke torrent pga porter på router :) Er helt sikker på at problemet ikke ligger hos meg.

 

Kansje det bare er en tilvendingsak. Er vandt med å spille CS på PC'en med 20-40 ping, alt over 50 ping der er reine helvete for min del. Slik jeg spiller GOW online nå føles det som jeg spiller med 200+ ping, startet en player match og inviterte en kamerat til å spille, dette gikk kjempeglatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det har det litt, får noen ganger sånn connection error,

men det kommer en ny patch snart, med en liten overraskelse.

 

men det er ikke uspillbart, (noen ganger er det det, når man teleporterer seg til et annet sted, og det tar ca 1 sekund før skuddene lander, men det er ekstrem tilfelder.

 

80% av spillene fungere ganske bra, nå har jeg en 20mbit linja da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
hvilken ISP har du?

7815864[/snapback]

 

NGT! Pinger bra til de aller fleste andre ISP'er.

 

80% av spillene fungere ganske bra, nå har jeg en 20mbit linja da...

7816004[/snapback]

 

Da teller ikke du :cool:

7816178[/snapback]

 

hva mener du?, selv om du har det sånn betyr ikke det at alle har det sånn,

her hos meg fungerer det nesten altd... noen ganger funker det ikke, men det er få..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...