Articfare Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg redigerer litt på emnetittelen så den handler om synder i Bibelene. Hovedemnet er det vi skal diskutere primært, men det er greit med litt OffTopic, men skriv iværtfall hva du mener om hovedemnet uansett! Etter vi har gjort ferdig diskusjonen (tre uker perr diskusjon) finner vi en annen synd vi kan diskutere om. Slutten på diskusjonen vil stå i denne posten og jeg vil også ta en konklusjon. Hvordan ble onani en synd. Onani er en av de mange naturlige tingene man kan gjøre med kroppen. Det er en mastrubering av kjønnsorganet og kan føre til orgasme, den deiligste følelsen man kan få. En følelse som lar deg slappe av og gir deg en smakebit av sex. Les mer om onani Men hvorfor og hvordan har onani blitt en synd i kristen og andre relgioner? HVorfor ble det en så stor synd at man ble satt i tvangstrøye hvis man gjorde det? Prinsippet til omskjæring var å få penishodet mer følsomt og gjøre det vanskligere å få orgasme. Dette er ganske sykt, spørr du meg, og er du ikke enig når jeg sier at krig er en større synd enn onani? Inderne onanerte og de har gjennom tidene fortalt at det var sunt og godt og det var nok få som skjulte det. Min mening for at det er sett som en synd er for å nekte folkene en god følelse, ikke vet jeg hvorfor, men får å få en del kontroll over folkene på, på en syk måte. Det er andre ting jeg ikke får presset fram, så mens jeg tenker over det, hva er din mening for at onani ble nektet av kristendommen? Articfare Endret 29. januar 2007 av Articfare Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Ganske enkelt fordi kristendommen ble oppfunnet som en måte å undertrykke folket på, og hva er vel en bedre måte å undertrykke folk på enn å nekte dem det gode i livet? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg er helt enig. Det er sykt at det er blitt neativt. Man blir bedre kjent med kroppen sin. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Seksualiteten er tabubelagt under kristendommen, jødedommen og islam. Som kjent har alle de som i sin tid opprettet disse religionene Abraham som stamfar. Ergo: Abraham tabufiserte onani! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Ganske enkelt fordi kristendommen ble oppfunnet som en måte å undertrykke folket på, og hva er vel en bedre måte å undertrykke folk på enn å nekte dem det gode i livet? 7813316[/snapback] riktig. og nå, selvom de vet det bare er bullshit, griper noen seg fast i det og prøver å tolke bibelen på en moderne måte. Jeg sier ikke at det som står i bibelen er bullshit, men masse av det er. Folk ønsker å tro på det. de tror ikke tror jeg, men de ønsker å tro. helt til de tror det. Og de trenger noe å leve for. kirken er liksom ett trygt sted. ett trygt samfund. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kristendommen forbyr alt som er morro. Men, fra spøk til Ivar: Hvis man tar i betraktning at bibelen ble skrevet lenge før man kom på at jorden kunne være noe annet enn flat, lenge før man fant ut at hekseforfølgelse var litt ukult og på en tid hvor samfunnet var helt annerledes enn i dag. Hvordan kan da folk tro på det som står der? Det ble jo skrevet for et helt annet samfunn enn det vi har i dag, og å styre et moderne samfunn etter en 2000 år gammel bok er passe sykt. Lenke til kommentar
Vikingen84 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Onani er ikke en synd i Odin sine øyner! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Onani er ikke en synd i Odin sine øyner! 7813612[/snapback] Nei, du som er viking vet nok allt om det Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kristendommen forbyr alt som er morro. Men, fra spøk til Ivar: Hvis man tar i betraktning at bibelen ble skrevet lenge før man kom på at jorden kunne være noe annet enn flat, lenge før man fant ut at hekseforfølgelse var litt ukult og på en tid hvor samfunnet var helt annerledes enn i dag. Hvordan kan da folk tro på det som står der? Det ble jo skrevet for et helt annet samfunn enn det vi har i dag, og å styre et moderne samfunn etter en 2000 år gammel bok er passe sykt. 7813569[/snapback] Kunne ikke vært mer enig! Er på tide vi kaster fra oss den boka og retter blikket fremover. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Onani er ikke en synd i Odin sine øyner! 7813612[/snapback] Odin vs Onani. Onani -nan = Oi. Oi +d...n = Odin. D er den fjerde bokstaven i alfabetet, n er den 14. Legger man dem sammen får man 18, som er tallene i året 1818 da Bjarne & co gikk på tur etter fleinsopp men fant en man med tvangstrøye som sa at Odin likte å runke. Elementært. Endret 28. januar 2007 av Larzemannen Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 du vet at Oi +d +n er lik Oidn sant? og med tanke på at alle feilslag i verden som oftest begynner på Oi.. (oi det var ikke sånn jeg hadde tenkt det, oi det var ikke sånn jeg trodde at den kom til å fungere) Og så videre.. Men jeg har ikke tenkt å dvele med hvorfor onani ble en synd, jeg bare skriver min teori på hvorfor det ble en såkalt "ond" handling.. Men for all del, det er ingen synd!! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Bare av ren interesse; hvor i Bibelen står det at onani er synd? Hadde ingen anelse. Om jeg ikke husker helt feil så står det vel at man ikke skal lengte seksuelt etter en annen manns hustru. Samt ikke ha sex utenfor ekteskapet. Jeg tviler på at onani går under definisjonen sex. Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Går selv på en kristen privatskole (vidergående, pga. nærmeste skole med elektro ) Har ikke akkuratt fått høre at onani er synd fra noen utenom kristendoms læreren Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Bare av ren interesse; hvor i Bibelen står det at onani er synd? Hadde ingen anelse. Om jeg ikke husker helt feil så står det vel at man ikke skal lengte seksuelt etter en annen manns hustru. Samt ikke ha sex utenfor ekteskapet. Jeg tviler på at onani går under definisjonen sex. 7814712[/snapback] Ikke det at jeg leser bibelen, men tror jeg husker hvordan den scenen utspilte seg. Det var altså en kar som het Onan. Han var selv singel, og hadde ingen barn. Men han hadde en bror, som hadde en svært fruktbar kone. De hadde heller ingen barn. Så døde hans bror brått, før han rakk å forplante seg. Derfor måtte Onan ta på seg ansvaret på å før slekta videre. Så han lå med sin brors kone, men så gjorde han det vi i disse dager kaller "å hoppe av i svingen", så alle de viktige dråpene gikk til spille på bakken. Dette skulle visstnok være en synd hvor Onan har tøyset med det harmoniske rundt sex, eller noe. Hvis en prest/teologstudent kunne si nøyaktig hvordan denne historie går hadde det var superdupert. Som en tilleggskommentar synes jeg onani er helt greit! Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Dette er en av oppfinnelsene på starten av nitten-hundre-tallet.. den er for å hinder onani... Denne lager en form for elektrisk ladning når man begynner å onanere med den, og tar jeg ikke helt feil får man denne elektriske ladningen i pungen eller penis hodet. Hva er sykest? Onani eller disse oppfinnelsene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hva er sykest? Onani eller disse oppfinnelsene? 7815066[/snapback] Oppfinnelse er jo helt grusomme Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 En gang jeg gikk i en mørk gate bak oslo buss-husene, kom det en fyr å stoppet meg og begynte å snakke med deg. en pakistaner. Han spurte hvor gammel jeg var og jeg svarte 15. Han sa at jeg så liten ut til å vere 15. han var også 15. Jeg sa, ja, at jeg var en av de mindste i klassen. Han sa at han ikke mente med høyden, men i ansiktet. han spurte om jeg onanerte mye. Jeg sa at jeg gjorde det noen ganger. Han spurte når jeg gjorde det sist. det var i dag om morgenen. Så begynte han med historien sin. Han fortalte en lang historie om Dhjengis Kahn. Han som tok over kina tror jeg. eller mongolia. Det er ikke så viktig, men poenget var at når Dhjengis Kahn hadde overtatt nesten hele [det stedet han skulle ta over], var han veldig gammel. Og han spurte gud. Han sa til gud at han ikke ville dø før han hadde tatt over hele det stedet. Gud sa at gud skulle gi han evig liv. På en betingelse... betingelsen var at Dhjengis Kahn ikke fikk lov til å ha sex, eller onanere eller noe liknende. ikke med noen. Så kunne han leve evig. Mendet greide han ikke. han brøt avtalen. og så døde han. Jeg tror han gutten hadde ett viktig poeng. han sa at jeg også måtte slutte å onanere. og at når han hørte den historien sluttet han med det. når jeg gikk sa jeg at jeg skulle tenke på det. vi sto og snakka i 15 min eller noe sånt Et ord endret av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Selvfølgelig slutta jeg ikke da Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Bare av ren interesse; hvor i Bibelen står det at onani er synd? Hadde ingen anelse. Om jeg ikke husker helt feil så står det vel at man ikke skal lengte seksuelt etter en annen manns hustru. Samt ikke ha sex utenfor ekteskapet. Jeg tviler på at onani går under definisjonen sex. 7814712[/snapback] Ikke det at jeg leser bibelen, men tror jeg husker hvordan den scenen utspilte seg. Det var altså en kar som het Onan. Han var selv singel, og hadde ingen barn. Men han hadde en bror, som hadde en svært fruktbar kone. De hadde heller ingen barn. Så døde hans bror brått, før han rakk å forplante seg. Derfor måtte Onan ta på seg ansvaret på å før slekta videre. Så han lå med sin brors kone, men så gjorde han det vi i disse dager kaller "å hoppe av i svingen", så alle de viktige dråpene gikk til spille på bakken. Dette skulle visstnok være en synd hvor Onan har tøyset med det harmoniske rundt sex, eller noe. Hvis en prest/teologstudent kunne si nøyaktig hvordan denne historie går hadde det var superdupert. Som en tilleggskommentar synes jeg onani er helt greit! 7814894[/snapback] Ja, det ringer en bjelle, men onani i seg selv tror jeg ikke var ment som synd på samme måte som å utnytte en kvinne kun for orgasmens skyld. Jeg tror bibelen fokuserer på det fysiske og åndelige partnerskapet mellom mann og kvinne. Altså å utnytte det fysiske partnerskapet mellom en mann og kvinne for bare sin egen nytelse, er synd, slik jeg har tolket det. Hva man driver med selv ser jeg ikke på som synd, så lenge du ikke henger opp postere av svigerinna di og kona til naboen for å hjelpe deg på vei Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Leste en plass at på en veldig kristen skole, for ca. 2000 år siden, så stakk de et hult glassrør inn i urinrørert til guttene, så hvis penis ble erigert, sprakk glassrøret. Au? (Alttså, såvidt jeg vet, så kan ikke gutter bestemme dette) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå