CruellaDeVille Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 ... er utført. Jeg holder på å skrive en wordpress-plugin, som skal vise et tilfeldig valgt profilbilde fra en spesifikk mappe. I den forbindelse har jeg laget et adminpanel hvor brukeren kan laste inn flere bilder og liste ut alle bildene som alt ligger i profilbilde-mappen. Her vil jeg at brukeren skal ha mulighet til å slette bilder, men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan det skal gjøres. Jeg har forsøkt å lage en url rundt hele bildet med action=ditt&filename=datt, men når da bildet er slettet står fremdeles action og filename i url og ville gitt feilmelding siden filen alt er slettet (jeg har undertrykket warnings for unlink()). Finnes det en annen (og bedre) måte å gjøre dette på? Jeg tenkte på et skjema-element rundt hvert bilde, men klarer ikke finne ut hvordan jeg skal navngi knappen(e). Jeg kan gi knappene bildenavn som navn, men hvordan henter jeg det da ut igjen? Noen som har en god ide? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg gjør det slik: if ($action == "slett") { if (unlink($fil)) $melding = "Filen ble slettet"; else $melding = "Feil ved sletting"; } else if ($action == "noe_annet") // ut før og sett $melding } header("Location: $PHP_SELF?melding=$melding"); echo "Status: ".$melding; Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg gjør det slik:if ($action == "slett") { if (unlink($fil)) $melding = "Filen ble slettet"; else $melding = "Feil ved sletting"; } else if ($action == "noe_annet") // ut før og sett $melding } header("Location: $PHP_SELF?melding=$melding"); echo "Status: ".$melding; 7821444[/snapback] Takk, og hadde jeg hatt mer kontroll over output i wordpress ville jeg sikkert gjort det slik, men siden wp admin-options skriver ut mye html før min side inkluderes funker ikke headers. Men - jeg løste det ved å bruke post istedet og submitknapper. For interesserte kan man klikke her: http://www.nibbler.no/blog/?page_id=357 Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 ...mmm da ville jeg bare ha slengt en melding direkte ut og droppa headeren. Poenget er at det må være lov å kalle actions og variabler som er feil ... så værre er det ikke. Altså: prøv å utfør actions sett variabler som sier noe om det gikk greit eller ikke dille med anna kode viss du må det kjør ut html til slutt(inkludert de meldinger som du har satt tidligere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå