genstian Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Har en veldig varm og støyen server (som snart skal blir til 4 stk og da blir det plass mangel) i garasjen? Vil anta at boksen genererer nok varme til å holde pluss grader. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du må passe på kondens som kommer på og inni komponentene og ødelegger dem. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Tror jeg ville ha sjekket nøye før jeg hadde plassert en server i garasjen. Med tanke på som nevnt frost, men ikke minst fuktighet og muligheten for å bli for kalt? Er garasjen isolert eller? kanskje en slags kasse eller et delvis tett eske kunne ha gjort jobben der ute. Endret 27. januar 2007 av Teac Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kommer ann på kulden det for blir optiske enheter 0grader eller lavere fungerer de ikke de vil ike spinne engang ... harddisker, dvd-brennere ol. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Garasjen er egentlig ganse varm iforhold til hva det er ute. Vil tippe mellom 4 og -4 grader om vinteren. Tror jeg skal lage en kasse av kryssfiner eller gips for bunn, side, front og topp. Må jo ha tilgang bak (er moddet slik at power knapper er bak også. Boksen bruker ikke cdrom til vanlig). Det vil blir 4 boker som står vedsiden av hverandre. Case temperaturen er ca 28'c når det er 22'c i rommet. CPU er ca 30'c. Vurderer å teipe igjen alle sprekkene i kabinetet bortset fra bake. Da vil luft strømmen gå bra nede og ut gjennom strømforsyninga. Vil gi kalde nettverkskort, cpu og minne. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Går nok helt greit bare det ikke blir minus grader inne i selve kabinettet. Pass på at det ikke er for mye fuktighet i romme da det går ut i lufte og lufta går inn i data'n, men det skal en del luft foktighet til da så, men hadde du vært i amazonas så hadde den nok vært død ! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 En annen ting; Vil en nettverkskabel som er underjorda tåle minusgraderne. Må jo strekke en til garasjen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det vet jeg ikke men iåmed at kaoober kan lede strøm helt fint i minus grader så skal det ifølge meg funke i praksis, men vent på svar fra en som kan mer om det du før du tar en beslutning Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Det burde gå helt fint med nettverkskabelen under jorda. Min kabel er lagt på utsiden av huset, og der har den lugget i over to år nå. Og som du ser, det funker utmerket! Men angående det å sette serveren i en lukket boks, vil ikke dette føre til at det blir alt for varm? Med andre ord, maskinen vil ikke ta kveld på grunn av kulde og kondens, men på grunn av varmen. Endret 28. januar 2007 av mr0nning Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Den vil ikke bli helt lukket. Baksiden vil være tilgjengelig. Luft bra ned side av bakplate vil bli sug ut gjennom vifta i strømforsyninga. Skal ta imorga og test temprature i garasjen og maskinen. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Om du først skal grave ned nettverkskabel, så legg den no i alle fall i trekkerør. Beste er om du skaffer deg litt fin grøftesingel å legger rundt trekkerøret, da blir det helproft! Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 En annen ting; Vil en nettverkskabel som er underjorda tåle minusgraderne. Må jo strekke en til garasjen. 7813750[/snapback] Det skal gå helt fint;) Anbefaler deg å kjøpe plast rør elle rhva det heter. (for å beskytte ledningen mot gnagere og hvis ledningen blir ødelagt av en stein som har kuttet den opp:P Broren min gjorde det fra svigermor sitt hus til han og dama sitt hus, og det ligger ved biri så skal nok gå veldig fint! Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 I teori og praksis vil nok dette gå bra, uten at jeg har prøvd. TP-kabel kan jeg hvertfall bekrefte at holder langt under 0 grader. Men det jeg ikke skjønner er, hvorfor skal alle absolutt sette servere i garasjen, i uthus og alle andre steder enn inne i huset? Om så kan man vel bare dytte den under senga? Mye tryggere på alle måter, og mer praktisk. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Fordi jeg ikke har plass, og fordi jeg ikke får sove med 4 støyende maskiner under senga. Noen som vet en billigere plass på kjøre 100/300meters ruller med nettverkskabel enn komplett.no (Ingen andre webshoper som jeg vet som har det)? Og hvor jeg kan kjøpe et billig plast rør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Fordi jeg ikke har plass, og fordi jeg ikke får sove med 4 støyende maskiner under senga. Noen som vet en billigere plass på kjøre 100/300meters ruller med nettverkskabel enn komplett.no (Ingen andre webshoper som jeg vet som har det)? Og hvor jeg kan kjøpe et billig plast rør. 7819750[/snapback] Flex rør kan du kjøpe hos Clas Ohlson, hvis det var det du leter etter... Såvidt jeg vet kan man også kjøpe nettverkskabler der, vet ikke om du får de så lange da men.. Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Fordi jeg ikke har plass, og fordi jeg ikke får sove med 4 støyende maskiner under senga. Noen som vet en billigere plass på kjøre 100/300meters ruller med nettverkskabel enn komplett.no (Ingen andre webshoper som jeg vet som har det)? Og hvor jeg kan kjøpe et billig plast rør. 7819750[/snapback] Flex rør kan du kjøpe hos Clas Ohlson, hvis det var det du leter etter... Såvidt jeg vet kan man også kjøpe nettverkskabler der, vet ikke om du får de så lange da men.. 7820799[/snapback] har sett 25m lange tp kabler på clas ohlson;) men hvor langt er det fra hus til garasje? En annen ting er å sette opp trådløs forbindelse? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Er ca 30meter fra boksen til der pcen skal stå. Blir å bestille meg en 300meters rull så jeg har liggende. Trådløs forbindelse er ikke særlig efektivt når det kommer til bruksområdet til minst en av serverene. Spill server. På grunn av pingen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvis du skal legge TP ute så vil jeg foreslå å bruke STP. Altså skjermet TP. Og ang det med tempratur, hva med å kjøpe en liten vifteovn eller noe sånt og bygge et serverskap med lufting og vifteovn. Så kobler du vifteovnen på en termostat (tror du får kjøpt termostater som funker på samme måte som tidsur) som du stiller på 15 grader elns. Så slår vifteovnen seg på hvis det blir kaldere. -C- Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Smart! Skal tenke på det. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tror biltema er billigst på de 100/300meter rullene. Kr 298,- for 100m og 798,- for 300m. Det er UTP da. Men ikke kjøp RJ45 plugger der. De er ubrukelige. Termineringstangen til kr.179,- er derimot helt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå