Gå til innhold

utbetaling av feriepenger nå,mulig?

hansol123

Anbefalte innlegg

hei, skal ha mg ny pc nå så trenger alt av penger jeg kan skrape sammen så kom på at jeg hadde jo litt feriepenger ventende, men er det muli at jeg kan få de tidligere av arbeidsgivern min? veit at jeg får de vis jeg sier opp jobben osv.

men hadde ikke tenkt og gjøre det enda :p

leste på nettet at man kunne få de 1 uke før ferie men hvilken ferie nevnte de ikke så kan jeg be om å få de til vinterferien? er jo en ferie det og da..

Mvh Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er fullt mulig å få feriepengene nå. Du kan sågar få de siste måneden av året du jobber, men da må du betale vanlig skatt av de :S,

Vanligste er jo å få de måneden før du går på ferie, men er ingen problemer med å få de eventuelt seinere. Tror jeg da, eventuelt kan du bare sette de inn på en konto og så bruke de når det trengs( ja har jeg ikke hørt den historien før så vet ikke jeg :p:)

Så er egentlig bare til å høre med gamlejobben så ordnes det derre.

En annen ting, er det et lite og ikke så altfor seriøst firma, så kan det være greit å ordne seg feriepenger med en gang en er ferdig, ganske kjipt å miste feriepengene pga firmaet går konkurs eventuelt, selvom en må betale skatten..

Lenke til kommentar

Det er råkjipt å gå hele sommeren uten lønn, da. Det er jo det vi har feriepenger for. På min bedrift får vi ingen utbetaling i hele Juli (fellesferien).

Det som da skjer er at man får siste lønna i slutten av Juni, og må vente helt til slutten av August på neste lønning.

Men får selvsagt feriepengene utbetalt i juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...