EnglishAudio Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Her kan vi diskutere hva slags oster vi liker og ikke liker. Jeg liker synnøve sin ferdigoppskjærte Endret 29. januar 2007 av darkness| Lenke til kommentar
MSg Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Enig med du ^^ Liker også Taffelost, men bare de små trekantene i sånn rund plastboks... Endret 29. januar 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jarlsberg er kongen over husholdnings-hvitost. Norvegia på en sterk andreplass. Synnøve's hvitost er spiselig, men bare om man ikke har noe annet valg. Firstprice sin hvitost.. den smaker jo egentlig ikke stort av enten det ene eller andre. Kan like godt være uten med andre ord. Taffelost er alltid kos, men er jo så dyrt, for så lite. :/ Trasig å få tak i ordentlig cheddar også, med mindre man er villig til å amputere halve venstrefoten. Lidl har en alright ferdigoppskjært gouda, cheddaren der er sånn midt på treet også. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jarlsberg er kongen over husholdnings-hvitost. 7814671[/snapback] Forsåvidt helt enig der, men den er lite hensiktsmessig å kjøpe selv. Kjøper som regel Synnøve ferdigoppskåret hvis jeg skal kjøpe noe. (fordi den er litt billigere enn Norvegiaen) Jarlsberg skal bare spises hos bestemor og bestefar... Sånn er det med den saken Taffelost er dyrt ja, så den kjøpes bare inn i ny og ne. Cheddar er også najs. Men, mozzarella, fersk mozzarella skåret i passe skiver på en hvitløksbaguette med tomatskiver på (selvom jeg er allergisk mot tomat) er skikkelig digg Endret 28. januar 2007 av Mathiassky Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jarlsbergs Vellagrede er fast inventar i kjøleskapet, passer til alt og veldig god på smak. Ikke så veldig begeistret for cheddar, men har bare smakt LIDL sin, og den smakte plast (konsistensen var også temmelig lik plast). Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Nå er jo lidl produkter generelt plastik produkter, men nok om det. En annen ting jeg er glad i er Tine Grâddost Til ost er paprika et must forresten. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Så enig så enig. Lidl boikottes, på lik linje med Firstprice...! Paprika er nais på ost ja. Brukte masse tomat på ost før, men som tidligere nevnt, kom allergien snikende på meg Endret 28. januar 2007 av Mathiassky Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 allergi? trodde det bare var nøtter? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Ja, jeg også. Men er nå oppe i.: 1. nøtter 2. tomat 3. appelsin 4. melk Andre ting.: 5. støv 6. dyr 7. pollen Det er de tingene jeg hittil har funnet ut at jeg ikke tåler. Men er sikkert masse mer Endret 28. januar 2007 av Mathiassky Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Huff, den er sur, kan liste opp med dette jeg da: 1. Dyr med pels 2. Dyr med pels 3. Dyr med pels 4. Ertesuppe (mest av de grunnene at det smaker kuk..) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Ost, ja... Hva spiser jeg? Liker ost som smaker litt, så jeg har holdt meg til Vellagret Norvegia fra ostehjul bl.a (dyr som f, men god). Spiser også brie, da fortrinnsvis Coeur de Lion og Supreme. Gamle Ole er også god, selv om man lukter tåjam av fingrene etterpå. Endret 29. januar 2007 av darkness| Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) beste osten er heltklart Cheez Doodles/ostepopp Endret 29. januar 2007 av MaSo Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Prøv å hold dere noelunde seriøse, så kan tråden få leve. Kommentarer på moderering tas som vanlig på PM og ikke i tråden. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Min favorittost er helt klart Norvegia, men jeg er også glad i baconost, skinkeost og brunost. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Norvegia på brødet. Geddar på hamburgeren! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jarlsberg er kongen over husholdnings-hvitost.Norvegia på en sterk andreplass. 7814671[/snapback] Så sant som det står skrevet. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Kun brunost... helst av de lysere typene Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jeg er et ostemenneske. Vanlig fast hverdagsost: Synnøve Finden, så Jarlsberg (Norvegia smaker nada) Om jeg tar litt av så kjøper jeg de vellagrede typene. litt kraftigere smak. Smøreost: Baconost rocker nok mest her. Litt sær halveis-smøreost: Blue Castello. Evig digg til frokost i helgene Til "Ost og kjeks"-kvelder: Brie, helst av den litt faste typen. ikke så flytende og sticky. Er mye som er godt om man ser i ostedisken også. Brun: Fløtemysost er farlig godt på nystekt brød. Her smaker både Tine's og Synnøve Finden's like godt. Endret 30. januar 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Gräddost, syns den er god jeg. Liker ikke Norvegia, er så blass smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå