Gå til innhold

Mobile Radeon 9700 takler ikke cs soruce[løst]

VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar med mobile radeon 9700 med 128mb minne

Men jeg sliter helt jævlig på spill, f.eks så kjører cs source på 648x400 eller noe i den duren med alt på det laveste og alt hakker noe helt for jævlig :dontgetit:

Trodde liksom 9700 skulle takle slike spill :dontgetit:

Sliter også på bf 2 og battlefield 1942

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile radeon 9700 er mye svakere en et vanlig radeon 9700. de "mobile" er ofte underklokket for å skape mindre varme.

7812888[/snapback]

En mobile radeon 9700 ligner mer paa radeon 9600, men det kortet er mer enn nok til aa kjore 1024x768 med medium detail i cs: s. Saa det maa vaere noe galt...

Litt trivia: har klart aa spille cs:s med et riva tnt2 "ultra" kort med litt moddet config. Tenkte bare aa se om det gikk. Source motoren er ganske genial.

Andrull: det er ikke rart at du klarer 1024/768 siden mobility radeon 9000 kjorer i dx 8.1 mode og det krever en god del mindre;)

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe? For jeg kunne ha tenkt meg å få kjørt noe spill i det hele tatt

Resten av maskina er

Intel pentium 4 m 3,2ghz

1024mb ddr minne (2700)

Og en 80gb disk på 4200rpm

kjører siste utgave av omega drivere til ati...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe? For jeg kunne ha tenkt meg å få kjørt noe spill i det hele tatt

Resten av maskina er

Intel pentium 4 m 3,2ghz

1024mb ddr minne (2700)

Og en 80gb disk på 4200rpm

kjører siste utgave av omega drivere til ati...

7812964[/snapback]

Den maskinen der burde kjore de spillene uten storre problemer. Har du installert chipsettdrivere? har du scannet pc'en for spyware/virus osv?

Edit:

Prov med aa fjerne omegadriverene og bytte de ut med originale ati drivere

Clicky

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Jeg har innstalert noe som het opptimaliser for agp blabalbla ett eller annet.. fant den på siden til fujitsu simens.

Den driveren som ligger der er 3 år gammel, og jeg får besjed og mas om det på alle spill stort sjett at den er for gammel.

Jeg har også prøvd ati driveren fra ati sin side.. men på mobile radeon er det slik at maskinen må godkjennes først og den feiler med en gang, en av grunnene til at jeg ble anbefalt omega driverne... men de funka ikke så godt de heller da... så lenge at ingen spill hakker og står på...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
jeg kom til å tenke på no.. ta opp kjør/run boksen og skriv dxdiag -> trykk enter. se om 3d står på hardware akselerasjon eller ikke.. den skal selvsakt stå på hardware akselerasjon.

7813451[/snapback]

Det står på :)

Men takker for alle svar :D

det har løste seg med den driveren som du ga meg camxer

Takker for all hjelp, nå kan jeg endelig spille igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...