zyrex Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Bor i en leilighet, hvor utleier står for internett, som han deler ut med trådløst - som er enklest uansett åssen vi ser det. Fornøyd med alt det der, men; får å få nett på min og min forlovedes stasjonære maskin så satte jeg opp laptoppen hennes som en "bridge", ergo satte den opp mot det trådløse nettverket og delte internett-tilkoblingen.. Så vi fikk nett på våres stasjonære også gjennom en switch. Altså, har ikke lyst til at laptoppen skal stå på hele tida, så vil ha meg en bridge.. Har sett på Linksys WET54G, syns den ser bra ut, og bruker den også på jobben, veldig fornøyd.. (https://prisguiden.no/product.php?productId=17427) Det jeg lurer på, er om den kan koble seg til alle APer, eller BARE mot Linksys sine produkter? Hvis så så er det uinteressant, i.o.m. at utleier har noe annet shit Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kjøp en WRT54GL og flash den med DD-WRT så får du den ultimate router. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 vil ikke ha noen router, vil ha en bro over til utleiers nettverk så jeg får nett Og som sagt, ville ikke linksys WRT54Gen vi har på jobben la meg koble den til andre merker enn linksys.. der er spørsmålet Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) wrt54gl med dd-wrt kan du bjøre "bro" og "router bor" og "wds" hvis du skal låne uten at noen skal se det er det "router bro" du skal bruke. wet54g funker mot alle ap'er, men husk bare at noen AP'er i andre siden sliter ed og få flere mac adresser over samme wlan link(mer enn 1 pc). derfor er wrt54gl et bedre valg, siden da router den alt så det blir bare 1 mac adresse på wlan linken. Endret 28. januar 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå