rubjell Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg får opp denne meldingen av og til (Primary master harddisk fail) når jeg slår på pcen...hva betyr det?? Når maskinen er oppe og går fungerer den helt fint og jeg har kjørt utallige feilsøkinger uten at det er noe galt Det virker som om den ikke finner harddisken, kan det være sant?? Hva gjør jeg for å få den til å virke normalt???? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hvis jumper er satt til CS ( cable select ), sett den som master. Eller kanskje den sitter i en udma-socket, som i Bios ikke er enablet, slik at det er windows som finner den. Hvilken hardware og OS ? Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 jeg bruker Windows XP, hva gjør jeg for å fikse det?? jeg er ikke så prof så det er fint om du tar det med teskje. fins det noen måte å fikse det når pcen er opp og går??? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Brutter'n ringte fra Tromsø, og klagde på maskina si. Den er en Maxtor Romulus hd, ca 1-1,5 år gammal, og ved boot kommer feilmeldinga "Primary master harddisk fail". Dette er en feilmelding jeg også har hatt, og ved å la maskina stå et par timer, så har maskina boota greit, uten feilmeldinger. Hva er den feilmeldinga egentlig? Hva kan gjøres? Han nevnte ikke noe om ulyder fra disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå