Gå til innhold

120 Days, er dette rock? (Spellemannprisen tråden)


Kjekssjokolade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem som vinner spellemannspriser har liten sammenheng med hvem som leverer bra musikk i norge. Nå skal ikke jeg ta stilling til 120 days for de har jeg hørt for lite av til å si noe om, men generelt sett er det svært mye bra norsk musikk, rett og slett overraskende mye, men spellemannsprisen er ikke akkurat kanalen som vil gi deg noen informasjon på hva du bør sjekke ut.

Det er en relativt kommersiell prisutdeling, som prisutdelinger flest. For all del, det er flott at det er prisutdelinger, det retter jo bare mer fokus på kultur.

 

Jeg så 5 minutter av programmet, så gadd jeg ikke mer, musikk for meg handler ikke om gallakjoler og priser, da stemmer jeg for utvasket t-skjorte og øl på en festivalslette takk :)

 

Ps: Orddelingsfeil i tråd-overskriften kunne godt blitt rettet ;)

Lenke til kommentar
Det verste av alt var jo at ÅRETS hit ble Hallelujah! Så vidt jeg vet kom den ut i 1984 ...

7829038[/snapback]

Hihi. Det verste er vel at fjortissene tror at det er dissa gitargutta som har lagd sangen

 

Angående Jimmy Page-ripoff: Sigur Ros bruker da også denne teknikken og har ikke hørt så mye hyling om det gitt. Å kopiere en teknikk er da vitterlig ingen forbrytelse.

 

Krautrock'en er som nevnt tysk prog-rock fra tidlig 70-tall. Selv om de deler det elektroniske elementet så er det et stykke ifra Amon Düül II og Eloy til 120 Days. Indieelectronica syns jeg er det beste begrepet.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Men hva mener du med at 120 Days er Elektronica? Det som diskuteres her er vel hvilken sjanger 120 Days går under, og Elektronica er ingen sjanger. En del av lydbildet til 120 Days er elektronisk skapt musikk ja, men jeg føler likevel ikke at man kan plassere 120 Days under noen sjanger som går under Elektronika. Jeg sier ikke at 120 Days er rock heller, men mange elementer er fra rock, samtidig som mange elementer også er elektronisk musikk. Så det sier vel sitt om hvor vanskelig (umulig?) det er å plassere 120 Days i noen som helst sjanger? Føler det er liten vits å diskutere noe som nesten ikke kan diskuteres ... 120 Days kan plasseres under så mange genre at man aldri vil bli enig, og man vil vel bli nødt til å bruke skråstrek-knappen flittig.

Lenke til kommentar

120 Days faller i gapet mellom club og rock, spør du meg, uten å riktig greie å treffe noen sjanger.

Jeg finner musikken fullstendig udefinert og ganske intetsigende, men det er nå bare meg.

Var forresten og så de på Rockefeller i går, og jeg tror ikke jeg har merket før hvor antiklimatisk og kjedelig de fleste sangene deres er oppbygget; med fullstendig mangel på høydepunker blir de fleste sangene deres bare en lang, ensformig droning.

Kanskje det er den "sounden" de vil ha.

Isåfall lykkes de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...