Gå til innhold

120 Days, er dette rock? (Spellemannprisen tråden)


Kjekssjokolade

Anbefalte innlegg

120 Days vant spellemannsprisen for beste rockeband 2006. Jeg ble veldig paff, ikke har jeg hørt mye på dette norske "rocke" bandet, men det jeg har hørt, var bråkete skrap. Ikke at min mening skal telle på om et band får en pris eller ikke, de kunne god ha mottatt en pris, men at dem fikk beste rock band prisen, ødela bildet mitt (som forøvrig ikke er så bra) på Spellemann utdelinga/prisen. Grunnen til at dette bandet vant beste Rock, ser jeg rett og slett ikke.

 

Altså, hvem vil med hånden på hjerte kalle dette bandet (120 Days) for et rockeband?

Er egentlig bare det jeg lurer på, for det eneste jeg assosierte med rock i den live opptreden dems, var Jimmy Page rip-offen, med fiolin/cello bue på gitaren.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg er ikke noe stort metall fan, men synes også det er rart at dem viser så lite av metall-kategorien, er nok flere i Norge som synes det var mye mer interessant å se de nominerte i den kategorien, istedet for det der 120 Days. Hadde faktisk fått mer ut av det å sett danseband kategorien. Jeg mener dette, jeg synes rett og slett at det var horribelt at et band som 120 Days vant en pris under rocke kategorien, som sakt tidligere kan ikke dømme om dem skal ha en pris eller ikke, men dem kunne ha kommet inn under en annen sjanger, det der hører ikke inn under rock.

 

 

DISKUTER ALT SOM HAR MED SPELLEMANN OG GJØRE HER I DENNE TRÅDEN!

Lenke til kommentar

120 Days regnes vel som et rockband/prog-rockband, men går samtidig under mange genre egentlig. Så at de vant prisen for rockgruppe er ikke feil, og det er i aller høyeste grad fortjent når de først var nominert - beste gruppe og beste album i 2006. Kudos også til de geniale takketalene.

 

Jeg elsker albumet. Når det er sagt tror jeg det tar litt tid å venne seg til dem, og jeg brukte en del gjennomhøringer før jeg ble forelsket i albumet. Jeg hadde jo hørt litt The Beautiful People før da, men det var ikke mye.

 

Gleder meg for øvrig til konsert på Folken kommende onsdag. :)

Lenke til kommentar

Da kan du glede deg, for de er fantastiske live.

 

Sangen de fremførte i dag var kanskje ikke verdens beste eksempel, men albumet har veldig mange rock-elementer. Men som sagt er det egentlig en god blanding av forskjellige genre. Å nominere dem i rock-sjangeren er vel egentlig den beste sjangeren, men det kan også diskuteres, absolutt. Når jeg dog ser litt rundt på nettet, for eksempel nettbutikker, så plasserer de fleste dem i rock-sjangeren.

 

Og for all del, kjøp deg albumet og hør gjennom det en del. Tror ikke du vil angre. :)

Lenke til kommentar

Norsk populærmusikk er hinsides bedritent og det er en fallitterklæring at fjorårets happening var et oppkok av halvkjente smørsangere med delvis mangel på suksess, som i tillegg skodde seg på ei coverlåt.

 

Og hva i svarte er poenget med å kaste bort så mye tid på idiotiske "humor"-innslag, mens flere prisutdelinger blir det brukt 3 sekunder på?

 

Skitpris! *spytte i bakken*

Lenke til kommentar
Norsk populærmusikk er hinsides bedritent og det er en fallitterklæring at fjorårets happening var et oppkok av halvkjente smørsangere med delvis mangel på suksess, som i tillegg skodde seg på ei coverlåt.

 

Og hva i svarte er poenget med å kaste bort så mye tid på idiotiske "humor"-innslag, mens flere prisutdelinger blir det brukt 3 sekunder på?

 

Skitpris! *spytte i bakken*

7813317[/snapback]

 

Takk Glint!

Du skrev det jeg ikke torde å skrive!

Lenke til kommentar
Da kan du glede deg, for de er fantastiske live.

 

Sangen de fremførte i dag var kanskje ikke verdens beste eksempel, men albumet har veldig mange rock-elementer. Men som sagt er det egentlig en god blanding av forskjellige genre. Å nominere dem i rock-sjangeren er vel egentlig den beste sjangeren, men det kan også diskuteres, absolutt. Når jeg dog ser litt rundt på nettet, for eksempel nettbutikker, så plasserer de fleste dem i rock-sjangeren.

 

Og for all del, kjøp deg albumet og hør gjennom det en del. Tror ikke du vil angre. :)

7813164[/snapback]

 

Jeg synes det meste blir plasert under rock, rock elementer eller ikke :nei:

 

Edit:

Jeg drar ikke for og se dem, men jeg vet de skal spille der

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke noen av de andre bandene som var nominert i kategorien rock fortjente prisen mer enn 120 Days. Er noe av det bedre som har kommet innenfor norsk rock det siste året. Ble forresten litt overrasket over at de viste så lite av metal-prisen.

7813465[/snapback]

Hugs at metal er ein styggedom, det er satanistar og folk med mørke klede som høyrer på denslags, og det kan me ikkje la NRK, den norske rikskanalen sende.

 

Nei, norsk musikk er ikkje noko eg ofrar mykje tid på.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke noen av de andre bandene som var nominert i kategorien rock fortjente prisen mer enn 120 Days. Er noe av det bedre som har kommet innenfor norsk rock det siste året. Ble forresten litt overrasket over at de viste så lite av metal-prisen.

7813465[/snapback]

 

Det er slikt hvert år, Metal, Country, Folk er de prisene som har smalest popularitet blant folket, det er nok den enkle grunnen til at det vises tilnermet lik ingenting fra de prisene.

Lenke til kommentar
Sant nok, men jeg tør påstå at det er langt flere i Norge som hører på metal enn det er som hører på de platene som var nominert i åpen klasse eller blues. Begge disse "sjangrene" fikk jo vist hele utdelingen sin.

7813723[/snapback]

 

Jeg er helt enig i det. Tror metal er en sjanger mange i norge hører på. Men det er nok en klar tyngde av yngre skare som hører på den, så det er nok sikkert også en grunn.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke noen av de andre bandene som var nominert i kategorien rock fortjente prisen mer enn 120 Days. Er noe av det bedre som har kommet innenfor norsk rock det siste året. Ble forresten litt overrasket over at de viste så lite av metal-prisen.

7813465[/snapback]

Hugs at metal er ein styggedom, det er satanistar og folk med mørke klede som høyrer på denslags, og det kan me ikkje la NRK, den norske rikskanalen sende.

 

Nei, norsk musikk er ikkje noko eg ofrar mykje tid på.

7813715[/snapback]

 

 

pirkpirk: var det ikke Tv2 som sendte?

 

Hvem var nominert i metal karegorien forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...