Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med 56k modem..

Anbefalte innlegg

Jepp, mutern får ikke adsl før om et havt-år så jeg har kjøpt inn en A-link internt modem til pc'en.

men noen problem har jeg seff..

Når åpner outlook, vil den koble seg på nett på nytt selv om jeg er på nett, og har krysset av for at den ikke skal gjøre det så må jeg manuelt trykke at den skal søke etter koblinger som alerede er i bruk,

gjør jeg ikke dette skrur den av modemet. det skjer selv om jeg starter internett med outlook, stenger outlook for så å starte den igjen.

Explorer er super trekt.. ikke noen overaskelse , ser jeg er koblet opp med rundt 44Kbs

men 700kb tar 5 min å laste ned, men å surfe er enda tregere kan ta 4-5 min å få opp en side..

noen som har tips eller linker er jeg takknemlig for det.

magfa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

44kb/s? tror du blander kilobyte og kilobit...

det er 8 kilobit per kilobyte.. altsaa du skal ta linjehastighet aa dele paa 8 for aa faa reell hastighet

altsaa 56k modem = 7kilobyte/s, 44k = 5.5kilobyte/s

det vil si at en fil paa 50 kilobyte vil ta deg ca 9 sekund aa laste ned hvis du er oppkoblet med 44kbs

(en Divx film paa 700Mb vil ta deg i overkant av 35 timer aa laste ned)

ergo: du har et halvt aar foran deg med utrolig tregt internett, spesielt siden de fleste internett sider har masse bilder, flash reklame osv osv osv...

last ned Opera eller en annen browser som tillater deg aa skru av bilder og lignende naar du surfer.

naar det gjelder Outlook problemet er det saa lenge siden jeg var borti dialup at jeg ikke kan svare deg.

Lenke til kommentar

jeg regna med at folk faktisk sjønner hva jeg mener når jeg snakker om modem.

og jeg har hatt modem før selv. men her er det tregere en det skal være.

det skal ikke ta 5 min å få opp vg forsiden selv om det er aldrig så mye bilder der.

44kb/s? tror du blander kilobyte og kilobit...

det er 8 kilobit per kilobyte..  altsaa du skal ta linjehastighet aa dele paa 8 for aa faa reell hastighet

altsaa 56k modem = 7kilobyte/s, 44k = 5.5kilobyte/s

det vil si at en fil paa 50 kilobyte vil ta deg ca 9 sekund aa laste ned hvis du er oppkoblet med 44kbs

(en Divx film paa 700Mb vil ta deg i overkant av 35 timer aa laste ned)

ergo: du har et halvt aar foran deg med utrolig tregt internett, spesielt siden de fleste internett sider har masse bilder, flash reklame osv osv osv...

last ned Opera eller en annen browser som tillater deg aa skru av bilder og lignende naar du surfer.

7813132[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...