AtheusNor Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 vet dere om noen sanger som er lette å lære og ikke er for lange? Har lenge kunnet intro og refreng på et par sanger, men jeg vil gjerne lære en/flere sang(er) på gitar. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Johnny B Goode er jo en klassisk gitar perle som er veldig lett å spille. Den finnes i omtrent alle lær-å-spill-gitar bøker. Tabulatur eller noter til denne finnes også overalt på nettet. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Regner med at du kan tabs Set The Controls For The Heart Of The Sun av Pink Floyd Peter Gunn Theme Blues Brothers, det er hele sangen, selv om det bare står intro, bak inn en herlig blues solo, kan ikke gå galt. De to er iallefall kjempe lette å spille, vet ikke hvor flink du er, så anbefalte to kjempe lette Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Pink Floyd-Wish you were here er en klasikker som er ganske lett å spille. Første sangen jeg lærte. Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Alt av Nirvana? Prøv Polly, About A Girl, In Bloom, Opinion, for å nevne noen få! Drittbra sanger, enkle å spille! Har du testet ut Guitar Pro? Var der jeg lærte meg å spille gitar, et gitarprogramm, funker fantastisk bra! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Ja, kan jo si at det meste av Nirvana er rimelig lett. Men bare det å tenke på at det er Nirvana gjør at det ikke er aktuelt for meg iallfall. Guitarpro er et kjempeflott program, som du burde skaffe deg. For øvrig er denne siden , en kjempe bra side, der det ligger en god del leksjoner og en haug med tabber gratis Lenke til kommentar
.sere Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Blackbird er grei å begynne med hvis du vil lære deg fingerspill. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 RHCP er ganske lett å begynne med. Jeg prøvde å starte med Children of Bodom xD gikk ikke bra Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Black Sabbath - Iron Maiden kan være en ide. Lett og kul. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Black Sabbath - Iron Maiden kan være en ide. Lett og kul. 8025573[/snapback] Iron Man* Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Enten mente Nyhus Black Sabbath og Iron Maiden eller Black Sabbath med Iron Man. Jeg renger med det siste Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hva med Nothing else mathers eller Knockin on heavens door? De lærte vi på skolen og er ganske enkle. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jack Johnson - Flake (er akustisk gitar ? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå