Gå til innhold

Skifte ut nybegynnergitar

AtheusNor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.sound1.no har et veldig fint utvalg av gitarer. Der finner du sikkert en du liker.

7812730[/snapback]

Som du sa, sound1 er en veldig bra side.

Du burde sjekke siden å velge typen Epiphone, den har "originale kopier" som er til en rimelig pris!

Hvis du har hatt en stratocaster (Som vanligvis er en vanlig nybegynner gitar) så burde du skaffe deg en SG, Les Paul, Flying V ell noe sånt!

Liker du tøffe gitarer så burde du gå inn på Epiphone > Goth katagorien.

Lenke til kommentar
http://www.sound1.no har et veldig fint utvalg av gitarer. Der finner du sikkert en du liker.

7812730[/snapback]

[...] så burde du skaffe deg en SG, Les Paul, Flying V ell noe sånt!

Liker du tøffe gitarer så burde du gå inn på Epiphone > Goth katagorien.

7861771[/snapback]

Kommer ann på hva han spiller. En ordentlig strat kan også være et bra valg.

Goth-serien suger heftig. Kjøp heller en vanlig gitar. :)

Jeg kan uansett anbefale deg en SG. Jeg er meget fornøyd med min Gibson, men den koster litt mer enn 3000. :p Men, du får en Epiphone SG i den prisklassen, men den har jeg ingen erfaring med.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Faren min har en Ibanez til 4000 som jeg ikke husker hva heter. Den er konge! Jeg har vel rundt 1000 kroner nå, så jeg fyller år om ca.4 måneder. Jeg regner med å ha rundt 2500 til den tid. Jeg tror jeg har rundt 5000 etter bursdagen min. Får jeg en god gitar til 5000?

Endret av cissaman
Lenke til kommentar
Faren min har en Ibanez til 4000 som jeg ikke husker hva heter. Den er konge! Jeg har vel rundt 1000 kroner nå, så jeg fyller år om ca.4 måneder. Jeg regner med å ha rundt 2500 til den tid. Jeg tror jeg har rundt 5000 etter bursdagen min. Får jeg en god gitar til 5000?

7864820[/snapback]

Du kan nok få ganske bra gitar til 5000, spørsmålet er om de pengene må brukes å forsterker også. Da tror jeg du må kjøpe brukt for å få noe som holder en stund.

Lenke til kommentar
Det har seg sånn at min far også spiller gitar og han skla kjøpe ny forsterker så vi skal dele på den(han spiller nesten aldri). Det kommer til å bli en Roland Cube 30. Er den bra?

On topic: nei, jeg skal ikke ha forsterker.

7876498[/snapback]

Det er en forsterker du blir fornøyd med, særlig om du spiller metal :)

Den spiller ikke høyt nok til band-bruk, men den råkker gølvet hardt hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg tar meg den frihet og bruker denne topicen til et spørsmål hvis det er greit jeg.

Noen som vet om nybegynner-gitaren til elkjøp er noe bra? Vurderer å kjøpe en sånn men hvis den er såpass dårlig at det kan hindre læringen dropper jeg det og bruker et par mer kroner :p

Lenke til kommentar
Jeg tar meg den frihet og bruker denne topicen til et spørsmål hvis det er greit jeg.

Noen som vet om nybegynner-gitaren til elkjøp er noe bra? Vurderer å kjøpe en sånn men hvis den er såpass dårlig at det kan hindre læringen dropper jeg det og bruker et par mer kroner :p

7882865[/snapback]

Dropp det og bruk mer penger på det.

Du får så veldig mye mer tilbake om du legger litt mer penger i det,

spesielt om du kjøper brukt. :)

Alle gitarene jeg har hatt har jeg kjøpt brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...