Gå til innhold

Hva var din første casemod?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer litt... Hva var din først casemod?

Da kan jo jeg begynne:

---

Min første casemod var et 486 AT kabinett som ble modda om til å passe et ENORMT stort server HK i E-ATX formfaktor. Da måtte geg røske ut alt av innmat, inklusive alle HDD brønner, CD-RROM holdere og PSU. HDD ble skrudd fast i dekselet, CD-ROM og floppy ble limt oppå kabinettet. PSU måtte ligge på gulvet bak alt sammen. Et lite LCD i front gjorde susen... Planla å lakke det hele, men det ble ikke noe av...

---

Never test the depth of the water with both feet...

[ Denne Melding var redigert av: muffe på 2002-11-30 14:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min første tok eg og saga 4 hull i kassa mi og sett i vifter + vifte bak som dekker 3 pci plasser og ei framme, har dekt hulla med svart stygg gummilist og vanleg standar grill på alle hulla, har tatt blåkopi av fantonald og teikna den på sida av kassa, vart fin den hehe :smile: no har eg hatt inn blå katode.

stygt som berre d men tempen sank ganske masse i kassa ja :smile:

min neste mod blir plexi og chieftec :grin:

Lenke til kommentar

IMGA0198.JPG

laget av aluminium og plexi som er montert inn i en tidligere livbåtradio-kasse, som jeg fikk ombord i en fiskebåt...

montert i en vanntett livbåtradio boks, lokket ligger i bakgrunnen.

lokket låses på plass vha. 6 eksenter-lås

(ps, jeg vet om det silikon-rotet, er vekke nå)

mere der; http://www.alekoy.cjb.net

Edit: måtte nesten skrive litt også

Jeg kan hjelpe deg med det jeg kan, også kan du hjelpe meg med det du kan...Avtale?

[ Denne Melding var redigert av: Hjelper'n på 2002-11-30 23:07 ]

Lenke til kommentar

Min første mod var vel server prosjektet mitt :grin:

Link til bilde i siggen.

Det var først et AOpen AX59PRO hovedkort med en 300MHz AMD K6-2 CPU. Jeg bytta ut dette med et AOpen HX34-PRO kort og Celeron600 etter hvert.

Jeg gidda ikke å holde på med dette mere etter at muttra vaska nedi med vasketua... Hovedkortet gikk rett til gammelerikens indre porter :smile:

Uansett, kjører nå K6-2'eren på 400MHz.... Gidder ikke flashe bios å greier for å få den på 450...

Lenke til kommentar

Oisann, dette blir hyggelig mimring. Jeg husker klart og tydelig at jeg måtte krangle til meg powerswitch og HDD/Power LED til min første PC, en C300A@464, fordi jeg ikke ville ha med kabinettet. De første ukene hadde jeg godsakene liggende løst på skrivebordet, før jeg snekret meg et nytt skrivebord med plass til datamaskin bak skuffene.

I den gamle SpaceCool-testen hadde jeg tilfeldigvis fått tak i et utgammelt AT-kabinett, men til høyre i det midterste bildet ses fortsatt 2x80mm luftehull fra min første casemod =) Der fikk gode gamle Swiftech MC1000 kose seg i flere måneder. Morsan klagde fryktelig på dårlige TV-signaler den gangen =)

Deretter har jeg prøvd lykken med MDF-plater og aluminium, i min første kreasjon som med litt godvilje kan kalles et kabinett, før det ganske lovende OX-kabinettet tok alt det klarte å kare til seg av fritiden min. Det var tydeligvis ikke nok, så det rømte nylig til Kjell Erik for litt TLC.

Og ja, jeg har andre kabinettplaner, men klok av skade vil jeg ikke dele det med dere før jeg har noe å vise fram... Håper bare at mine 12 meter alu-profiler kommer snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...