muffe Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg bare lurer litt... Hva var din først casemod? Da kan jo jeg begynne: --- Min første casemod var et 486 AT kabinett som ble modda om til å passe et ENORMT stort server HK i E-ATX formfaktor. Da måtte geg røske ut alt av innmat, inklusive alle HDD brønner, CD-RROM holdere og PSU. HDD ble skrudd fast i dekselet, CD-ROM og floppy ble limt oppå kabinettet. PSU måtte ligge på gulvet bak alt sammen. Et lite LCD i front gjorde susen... Planla å lakke det hele, men det ble ikke noe av... --- _________________ Never test the depth of the water with both feet... [ Denne Melding var redigert av: muffe på 2002-11-30 14:47 ] Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Min første casemod var montering av vannkjøling og plexivindu i sida :smile: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 min første case mod ble da jeg slo til kassen min og lagde en diger bulk i døra Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Første case mod var å lakkere toweret og lage vifte styring, som faktisk funker enda Lenke til kommentar
burrebever Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 min første tok eg og saga 4 hull i kassa mi og sett i vifter + vifte bak som dekker 3 pci plasser og ei framme, har dekt hulla med svart stygg gummilist og vanleg standar grill på alle hulla, har tatt blåkopi av fantonald og teikna den på sida av kassa, vart fin den hehe :smile: no har eg hatt inn blå katode. stygt som berre d men tempen sank ganske masse i kassa ja :smile: min neste mod blir plexi og chieftec Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Min første mod var.........Nei #### jeg har ikke hatt noen enda.....det var no dritt. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Inngravert plexi uten list, + en katode og stealtha DVD/brenner i en Lian li PC 60. Er den jeg har nå og da. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-11-30 16:20 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Lakkerte deler av mitt gamle kabinett og tastaturet. Må nokk være det eneste jeg har gjort :smile: Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Kutta et stort hull i toppen til en radiator (Black Ice Exstreme 2). Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg bygde om den eksterne harddisk-modulen på en Amiga 500 til å bruke en AT-stømforsyning og en fullhøyde 5 1/4-tommer SCSI-disk på 600MB. Fungerte som et skudd. Det er vel minst 10 år siden. Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Lakka svart, med to gule Viper striper på toppen, Navnet på prosessoren "THUNDERBIRD" står på ene siden i orange og nicket mitt "Zorm" står i svart på gult under CD rom og brenner. Gule markeringer på alle løse deler i front og gul bakdel. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 laget av aluminium og plexi som er montert inn i en tidligere livbåtradio-kasse, som jeg fikk ombord i en fiskebåt... montert i en vanntett livbåtradio boks, lokket ligger i bakgrunnen. lokket låses på plass vha. 6 eksenter-lås (ps, jeg vet om det silikon-rotet, er vekke nå) mere der; http://www.alekoy.cjb.net Edit: måtte nesten skrive litt også _________________ Jeg kan hjelpe deg med det jeg kan, også kan du hjelpe meg med det du kan...Avtale? [ Denne Melding var redigert av: Hjelper'n på 2002-11-30 23:07 ] Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Min første mod var vel server prosjektet mitt Link til bilde i siggen. Det var først et AOpen AX59PRO hovedkort med en 300MHz AMD K6-2 CPU. Jeg bytta ut dette med et AOpen HX34-PRO kort og Celeron600 etter hvert. Jeg gidda ikke å holde på med dette mere etter at muttra vaska nedi med vasketua... Hovedkortet gikk rett til gammelerikens indre porter :smile: Uansett, kjører nå K6-2'eren på 400MHz.... Gidder ikke flashe bios å greier for å få den på 450... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Oisann, dette blir hyggelig mimring. Jeg husker klart og tydelig at jeg måtte krangle til meg powerswitch og HDD/Power LED til min første PC, en C300A@464, fordi jeg ikke ville ha med kabinettet. De første ukene hadde jeg godsakene liggende løst på skrivebordet, før jeg snekret meg et nytt skrivebord med plass til datamaskin bak skuffene. I den gamle SpaceCool-testen hadde jeg tilfeldigvis fått tak i et utgammelt AT-kabinett, men til høyre i det midterste bildet ses fortsatt 2x80mm luftehull fra min første casemod =) Der fikk gode gamle Swiftech MC1000 kose seg i flere måneder. Morsan klagde fryktelig på dårlige TV-signaler den gangen =) Deretter har jeg prøvd lykken med MDF-plater og aluminium, i min første kreasjon som med litt godvilje kan kalles et kabinett, før det ganske lovende OX-kabinettet tok alt det klarte å kare til seg av fritiden min. Det var tydeligvis ikke nok, så det rømte nylig til Kjell Erik for litt TLC. Og ja, jeg har andre kabinettplaner, men klok av skade vil jeg ikke dele det med dere før jeg har noe å vise fram... Håper bare at mine 12 meter alu-profiler kommer snart... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 første casemodden jeg mekka var å bruke DYMO Tag-maksina mi til å sette på merker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå