MTorger Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hallo! Jeg jobber i disse tider med mitt første casemod i kunst og håndtverken. Nå er tiden inne for å jobbe litt med plexiglasset og i førsteomgang skal jeg skjære ut et oppheng til et par 120mm vifter. Har noen her en mal til størrelsen viftene og åpningene? Mener jeg så en fyr her som hadde det. Når det kommer til å skjære ut en sirkel i plexiglass, hvilken fremgangsmåte anbefaler dere? Stikksag eller å bore mange hull? Har treblad og metallblad til den elektriske stikksaga hvilket bør jeg bruke? Boring til skruehull, hvordan skal jeg gjøre det for å unngå sprekker og skall som går av? Tar gjerne i mot alle mulige tips fra dere her Kommer kanskje en logg og etterhvert får se ^^ Sett mye bra modding her, stå på folkens! -Marius Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg anbefaler å bruke en stiggsag med metallblad. Det bør være veldig små tenner på bladet. Og spary med WD 40 eller lignende. Har desverre ikke mål Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg anbefaler å bruke en stiggsag med metallblad. Det bør være veldig små tenner på bladet. Og spary med WD 40 eller lignende. Har desverre ikke mål 7813343[/snapback] Er det vanskelig å sage ut sirkelen? Bør jeg isåfall kanskje lage en firkant med avrundede hjørner? ^^ EDIT: JEG TRENGER EN MAL! Noen som har? Endret 28. januar 2007 av MTorger Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg har vettu, værsågod. 80mm 92mm 120mm Post bilder av modden din da! Edit: De skal være i rett størrelse når du printer ut. Endret 28. januar 2007 av ekwathne Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Herlig! Du er konge! Skal komme med en logg tror jeg : ) Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Herlig! Du er konge!7819619[/snapback] Jo takk du. Håper på en logg jeg da. Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Bildene ble ikke riktige hos meg i IE eller Firefox, fiksa de i photoshop, tror jeg fiksa det rimlig greit kan ikke være mer en en mm avvik tror jeg. Ideen min er et Rammstein kabinett i fargestilen Orange/Sort. Bilder kommer på tirsdag håper jeg ^^ BTW. Har noen slike originale thermaltake vifter med orange blader 120mm. Det er slike som sitter i originalt. Har en fra før, hvis jeg ikke får råd til et system så må jeg nesten sette i slike vifter Skal bygge meg en 10k pc til sommeren så jeg er enda usikker på om jeg kanskje bruker dette kabinetet jeg lager nå eller ikke. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Bildene ble ikke riktige hos meg i IE eller Firefox, fiksa de i photoshop, tror jeg fiksa det rimlig greit kan ikke være mer en en mm avvik tror jeg.7820605[/snapback] Åpne bildene i paint og skriv ut. Da skal de være rett størrelse.. Isåfall kan du måle med utskriften og viften. Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Ser det n00bish ut å skjære ut vifteåpingene mer firkantet som på malen? Er usikker på hvordan stikksaga mi takler å skjære sirkler? Er dette enkelt eller vansklig med en elektrisk stikksag? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hva med hullbor som festes på vanlig drill? Fåes billig på biltema! Endret 29. januar 2007 av ViVentis Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hva med hullbor som festes på vanlig drill? Fåes billig på biltema! 7827060[/snapback] Ojoj, pris for et bor i riktig størrelse? Rundtom her er det Thorshov bilrekvesita, gåt vel for det samme? Men tror det blir saga på meg, kunst og håndtverk i morra Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 noen få tikroner for et lite sett. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hullbor på ca. 116 mm er fint. Ellers går det også fint med stikksag, bare du måler opp en diameter på 116 der også. Anbefaler ikke å bore ut byllet med vanlig bor, det blir det fryktelig mye pussing av, og nesten samme hvor lenge du holder på blir det lite pent i forhold til stikksag/hullbor. Hullbor blir bedre enn stikksag. Goscinny Lenke til kommentar
MTorger Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Okay, da er jeg i gang! Her er loggen, kommenter GJERNE! ^^ Prosjekt: Rammstein Casemod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå